Newsy

Spółka z grupy Inter Cars buduje nowe centrum logistyczne w Zakroczymiu. Zatrudni kilkaset osób

2014-12-04  |  06:35

Nawet 160 mln zł może wydać na nowe centrum logistyczne spółka Inter Cars. Inwestycja powstanie w Zakroczymiu koło Warszawy. Dzięki niej zostanie tam stworzonych kilkaset nowych miejsc pracy. Spółka liczy na stabilny rozwój we wszystkich segmentach rynku. Zamierza rozwijać szczególnie ofertę dla samochodów ciężarowych.

Obecnie spółka szuka głównego wykonawcy centrum logistycznego. Po zakończeniu tego procesu zostanie uruchomiony proces inwestycyjny.

Nowe centrum będzie blisko obecnej siedziby Inter Cars – mówi agencji informacyjnej Newseria Robert Kierzek, prezes zarządu Inter Cars. – Jest to inwestycja w strefie ekonomicznej. Powstaną nowe magazyny o powierzchni około 40 tys. mkw. z nowoczesną logistyką wewnątrzmagazynową i systemem sorterów.

Wartość inwestycji szacowana jest na około 160 mln zł. Jak podkreśla Kierzek, dzięki niej powstanie kilkaset nowych miejsc pracy.

Wszystkie inwestycje powinny dać nam bardzo mocne podstawy do dalszej ekspansji zarówno w Polsce, choć tu mamy mocną pozycję, jak i w innych krajach europejskich – zapowiada prezes Inter Cars.

Sprzedaż Inter Cars w październiku przekraczała 346 mln zł i była o ponad 13 proc. wyższa niż rok wcześniej. Lokomotywą tego wzrostu jest sprzedaż zagranicznych spółek dystrybucyjnych, która łącznie przekraczała 129 mln zł i była o 36 proc. wyższa niż w październiku 2013 roku. W Polsce dynamika wyniosła 11,7 proc.

Stawiamy na mocny rozwój produktów monokulturowych. Są to produkty, takie jak opona, olej czy akumulator – podkreśla Robert Kierzek. – Dzięki naszej strategii „one stop shop” znacznie zwiększyliśmy udziały w sprzedaży tych produktów.

Bardzo istotne dla firmy będzie również poszerzenie oferty dla samochodów ciężarowych.

Mówimy o całej ofercie, czyli materiałach eksploatacyjnych, materiałach naprawczych, elementach hamulcowych, jak klocki, tarcze, filtry, oraz oczywiście wszelkiej maści częściach naprawczych, częściach zawieszenia i częściach do układów pneumatycznych – deklaruje prezes Inter Cars. – Spółka zależna Inter Cars, czyli spółka Q-Service Truck, dostaje w tej chwili autoryzację na naprawę i serwis skrzyń automatycznych do pojazdów ciężarowych i tym też będziemy się w przyszłym roku intensywnie zajmować.

Jak podkreśla prezes, spółka stale rozwija platformę Motointegrator.pl., która jest połączeniem sprzedaży części wraz z usługą. Serwis ten jest szczególnym ułatwieniem dla kierowców w sezonie zmiany opon.

Inter Cars jest największym dystrybutorem części zamiennych do samochodów w naszym regionie Europy. Jest też sprzedawcą motocykli Triumph i Ducati. Spółka ma obecnie 168  filii oraz 162 oddziały zagraniczne w 12 państwach. Do Inter Cars należy koncept sieci ponad 1000 warsztatów naprawiających samochody osobowe i motocykle oraz 90 zajmujących się ciężarówkami.

W III kwartale przychody ze sprzedaży Inter Cars wzrosły do 997 mln zł i były o ponad 52 mln wyższe niż rok wcześniej. Skonsolidowany zysk netto spółki przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej sięgnął 56,2 mln zł i był o przeszło 6 mln zł wyższy niż w tym samym okresie 2013 roku. Po trzech kwartałach spółka zarobiła prawie 142 mln zł. Na jedną akcję spółki przypada więc po tym okresie ponad 10 zł zysku, to o ponad 2 zł więcej niż przed rokiem.

Jeszcze za wcześnie, żeby składać jakieś deklaracje dotyczące dywidendy – zaznacza Robert Kierzek. – Decyzje na pewno niedługo zapadną i o tym fakcie poinformujemy wszystkich naszych akcjonariuszy.

W 2014 roku walne zgromadzenie akcjonariuszy spółki przeznaczyło na dywidendę ponad 10 mln zł z niemal 146 mln zysku za 2013 rok. To oznaczało wypłatę 0,71 zł na jedną akcję.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Coraz więcej odmów przyłączenia do sieci dla źródeł OZE. Problemy ma nie tylko Polska

Według danych URE problem z rosnącą liczbą odmów przyłączenia do sieci z każdym rokiem mocno się pogłębia. – Ponad 80 GW odmów przyłączeniowych dla odnawialnych źródeł energii, które zaraportował Urząd Regulacji Energetyki za ub.r., to więcej, niż mamy w tej chwili mocy zainstalowanej w systemie, więc to jest naprawdę duża liczba – mówi Paweł Czyżak, analityk Ember. Jak wskazuje, problemy z przyłączaniem nowych mocy do sieci wynikają głównie z jej struktury wiekowej, ale dotyczą nie tylko Polski. – W regionie Europy Wschodniej infrastruktura jest starsza, mniej scyfryzowana. Duża część tej infrastruktury to jest jeszcze okres komunizmu i ona po prostu się starzeje, więc kraje takie jak Bułgaria, Czechy, Słowacja czy właśnie Polska napotykają już bariery na tyle istotne, że praktycznie nie da się przyłączać żadnych nowych mocy – mówi ekspert.

Prawo

Ostatni moment na przyjęcie standardów ochrony małoletnich w placówkach pracujących z dziećmi. Przepisy mają pomóc walczyć ze zjawiskiem przemocy wobec najmłodszych

15 sierpnia mija termin wprowadzenia standardów ochrony małoletnich (SOM) we wszystkich instytucjach pracujących z dziećmi. Poza oczywistymi placówkami, takimi jak szkoły, przedszkola czy kluby sportowe, obowiązek ten dotyczy także np. hoteli czy szpitali. Wdrożenie przez te instytucje odpowiednich procedur zapobiegawczych i interwencyjnych ma doprowadzić docelowo do zmniejszenia skali przemocy i nadużyć wobec najmłodszych. – Standardy ochrony małoletnich przez to, że są obowiązkowe i dotyczą tak wielu organizacji i instytucji, będą prawdziwą zmianą społeczną, o ile świadomie podejdziemy do ich przygotowania i wdrażania – podkreśla Agata Sotomska z Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę.

Nauka

Polskie konsorcjum rozwija innowacyjny system serwisowania i tankowania satelitów na orbicie. To może wydłużyć czas ich eksploatacji o 20 lat

Wdrożenie systemu tankowania na orbicie okołoziemskiej umożliwi wydłużenie czasu eksploatacji obecnych satelitów nawet o 20 lat. Przełoży się to na znaczne obniżenie kosztów operacyjnych dla operatów satelitarnych, wydłuży czas wykorzystania satelitów, co w efekcie zmniejszy liczbę kosmicznych śmieci. Obecnie w Europie nie istnieje podobne rozwiązanie, jednak polskie konsorcjum intensywnie pracuje nad jego opracowaniem. Zespół PIAP Space, we współpracy z naukowcami z Łukasiewicz – ILOT, rozwija technologie umożliwiające zbliżanie i oddalanie satelitów serwisowych od serwisowanych (tzw. Rendezvous and Proximity Operations, RPO), systemy dokowania oraz transferu paliwa, które zapewniają bezpieczne i niezawodne połączenie oraz przepływ paliw.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.