Newsy

Golf coraz popularniejszy w Polsce, również wśród kobiet

2015-05-15  |  06:30
Play
Current Time 0:00
/
Duration Time 0:00
Remaining Time -0:00
Stream Type LIVE
Loaded: 0%
Progress: 0%
00:00
Fullscreen
00:00
Mute
Playback Rate
1
    Mówi:Irena Eris, twórczyni Dr Irena Eris Ladies’ Golf Cup

    Marek Michałowski, prezes Polskiego Związku Golfa

  • MP4
  • Rośnie popularność golfa w Polsce. Coraz więcej osób przekonuje się, że dyscyplina ta nie jest przeznaczona wyłącznie dla elit. Golfem coraz bardziej interesują się także kobiety. Do udziału w 9. turnieju Dr Irena Eris Ladies’ Golf Cup zgłosiła się rekordowa liczba uczestniczek – w rozgrywkach weźmie udział ponad sto pań. Obsada jest międzynarodowa.

    Na całym świecie w golfa gra ok. 150 mln ludzi. W Polsce jest to wciąż stosunkowo młoda dyscyplina sportu. Pierwsze w powojennej historii Polski pole golfowe powstało zaledwie 21 lat temu, a 10 lat temu po raz pierwszy powołana została kadra narodowa. Obecnie w golfa gra ok. 10-15 tys. Polaków, głównie mężczyzn, ale liczba zawodniczek dynamicznie rośnie.

    Golf jest sportem dla wszystkich. Wymaga trochę czasu, ale jest to czas spędzony wyjątkowo zdrowo i przyjemnie. Ta dyscyplina ćwiczy współpracę z innymi, ćwiczy takie cechy charakteru, jak wytrwałość, celność czy strategia ‒ mówi agencji informacyjnej Newseria dr Irena Eris.

    Z roku na rok coraz więcej osób przekonuje się, że sport ten jest ciekawą formą spędzania wolnego czasu. Istnieje też coraz więcej możliwości uprawiania tej dyscypliny – powstają nowe pola i kluby golfowe. Obecnie w Polsce jest 60 klubów golfowych oraz 20 pełnometrażowych pól.

    To jest nie tylko sport, lecz w ogóle sposób na życie. To przepiękne tereny i ogromne wyzwanie, jakie stoi przed zawodnikiem. Ludzie, którzy patrzą na golfa mówią: „Co to za sport, idą sobie panowie i pykają kijem”. Nic bardziej mylnego. To bardzo trudny technicznie sport wyzwalający ogromne emocje ‒ mówi Marek Michałowski, prezes Polskiego Związku Golfa.

    Wbrew powszechnym opiniom golf nie jest sportem przeznaczonym dla osób bogatych. Zwłaszcza na początku nie wymaga dużych nakładów finansowych: niezbędne jest jedynie sportowe ubranie oraz kilka lekcji z trenerem. Po osiągnięciu wyższego poziomu golfistę czeka wydatek wysokości kilkuset złotych na komplet kijów oraz profesjonalnych butów.

    Im więcej będziemy o tym mówić, im bardziej będziemy zachęcać ludzi, tym bardziej oni będą się przekonywać, że golf jest dla wszystkich. Dla tych młodych i tych starszych, dla tych bardziej sprawnych fizycznie i mniej, dla mężczyzn i dla kobiet ‒ mówi Irena Eris.

    O tym, że golf staje się coraz popularniejszą dyscypliną w Polsce, świadczy także zwiększająca się liczba prestiżowych turniejów. Należy do nich sklasyfikowany w I kategorii rankingowej turniej Dr Irena Eris Ladies’ Golf Cup, który odbędzie się już po raz dziewiąty. W tym roku do rozgrywek zgłosiła się rekordowa liczba uczestniczek – 18 i 19 maja do zawodów stanie około 100 golfistek z Polski, Austrii, Niemiec, Wielkiej Brytanii, Słowacji, Belgii, Finlandii, Kanady i Stanów Zjednoczonych. Uczestniczki imprezy walczyć będą o punkty w ogólnej klasyfikacji Polskiego Związku Golfa, puchary zaprojektowane przez firmę Yes oraz nagrody rzeczowe ufundowane przez Deutsche Bank, Chervo, Audi. Na turnieju będzie można wygrać jedyną w tej części Europy 9-litrową butelkę szampana Perrier-Jouët. 

    Okazuje się, że jest popyt na tego typu rozrywki. To wydarzenie cieszy się powodzeniem, ponieważ to nie tylko sama gra, lecz także okazja do tego, by odpocząć, zadbać o ciało i duszę, spędzić czas w kosmetycznym instytucie, również spędzić czas ze sobą, porozmawiać. I to się sprawdza, kobiety coraz liczniej przyjeżdżają do nas. Fama o naszym turnieju rozchodzi się i znajduje zwolenniczki ‒ mówi dr Irena Eris.

    9. Turniej Dr Irena Eris Ladies’ Golf Cup zostanie rozegrany na polu golfowym Sand Valley w Pasłęku, niedaleko Elbląga.

    Czytaj także

    Transmisje online

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Ochrona środowiska

    Firmy z branży drzewnej i meblarskiej muszą się przygotować na rygorystyczne wymogi. Konieczne będzie dokumentowanie pochodzenia drewna

    Unijne rozporządzenie przeciw wylesianiu (EUDR) obejmie ok. 120 tys. polskich firm działających w branży drzewnej, meblarskiej i sektorach pokrewnych. Chociaż wdrożenie nowych przepisów zostało odroczone o rok, eksperci podkreślają, że przedsiębiorcy powinni się przygotowywać do nich już teraz, żeby uniknąć problemów za kilka–kilkanaście miesięcy, ponieważ rozbudowane wymogi EUDR oznaczają m.in. konieczność ścisłego monitorowania łańcucha dostaw, dokumentowania pochodzenia surowców i zapewnienia zgodności z przepisami krajów ich pochodzenia.

    Bankowość

    Cyfrowa transformacja wymaga od liderów biznesu nowych kompetencji. Wśród nich kluczowe są otwartość na zmianę i empatia

    Empatia, elastyczność i gotowość do eksperymentowania to dziś kluczowe cechy skutecznego przywództwa – szczególnie w świecie zdominowanym przez technologię i sztuczną inteligencję. Transformacja cyfrowa stawia przed liderami wiele nowych wyzwań i wymusza nowy model zarządzania – oparty na zaufaniu, adaptacyjności i rozumieniu potrzeb zespołu. Od 15 lat kobiety na kierowniczych stanowiskach w rozwijaniu kompetencji liderskich wspiera Program Santander W50. Uczestniczki z kilkunastu krajów zdobywają wiedzę i narzędzia do zarządzania zmianą, które pozwalają im skuteczniej funkcjonować w dynamicznym otoczeniu rynkowym.

    Media i PR

    Temat deregulacji dominuje media tradycyjne i społecznościowe. Więcej pozytywnej narracji niż negatywnych uwag

    Od 10 lutego do 10 marca 2025 roku liczba publikacji medialnych na ten temat była o niemal 20 proc. większa niż w całym 2024 roku – wynika z danych IMM. Temat interesuje nie tylko biznes, ale i przeciętnych Polaków – 15 tys. wpisów w mediach społecznościowych miało prawie milion interakcji. Większość materiałów ma wydźwięk neutralny, ale te pozytywne dominują nad negatywnymi. To jeden z głównych tematów w trwającej kampanii wyborczej.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.

    Nasza strona używa cookies między innymi w celu gromadzenia statystyk oraz prawidłowego funkcjonowania serwisu. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przegladarki oznacza, że ciasteczka będa zapisywane na Twoim urządzeniu. Pamietaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Kliknij tutaj aby zamknąć