Mówi: | Dr Jan Kulczyk |
Funkcja: | Strategiczny sponsor PKOl |
Firma: | Przewodniczący rad nadzorczych Kulczyk Holding i Kulczyk Investments |
Jan Kulczyk zwraca medal windsurferce
Brązowy medal polskiej olimpijki wraca do właścicielki. Zofia Noceti-Klepacka, brązowa medalistka w windsurfingu, po Olimpiadzie przekazała swoje trofeum na licytację, a pieniądze przeznaczyła na leczenie chorej na mukowiscydozę pięciolatki, Zuzi. Po kilku miesiącach medal powtórnie wręczył jej Jan Kulczyk, który zwyciężył charytatywną licytację.
– Oglądając parę miesięcy temu naszą medalistkę, która przekazała swój brązowy medal w windsurfingu, przypomniałem sobie słowa: „Być może dla świata jesteś tylko człowiekiem, ale dla niektórych ludzi jesteś całym światem”. Ten piękny gest uświadomił mi, jaką trzeba mieć siłę charakteru, by to zrobić, ile to musiało znaczyć dla Zosi, która włożyła tyle pracy, pasji, energii, czasu i siły, by zostać medalistką. I później ten medal, o który walczyła, przekazała na rzecz swojej sąsiadki, małej dziewczynki. Zrozumiałem, że on musi wrócić do właściciela – powiedział w wywiadzie dla Agencji Informacyjnej Newseria po wręczeniu medalu dr Jan Kulczyk, przewodniczący rad nadzorczych Kulczyk Holding i Kulczyk Investments, strategiczny sponsor PKOl.
„Medal dla Zuzi” to akcja, którą Zofia Noceti-Klepacka po zakończeniu igrzysk w Londynie uruchomiła w celu pomocy swojej pięcioletniej sąsiadce, Zuzi Bobińskiej, chorej na mukowiscydozę. Celem akcji była zbiórka pieniędzy na leczenie dziewczynki poprzez licytację zdobytego trofeum. W ciągu pięciu tygodni zebrano blisko 87 tys. zł, które wspomogły leczenie dziewczynki.
– Wywalczyła Pani ten medal dwukrotnie. Raz w Londynie, a potem raz jeszcze w Warszawie. Za każdym razem w cudownym, niepowtarzalnym stylu. Pani Zosiu, on musi wrócić do pani – powiedział Jan Kulczyk, przekazując trofeum.
– Jadąc do igrzyska olimpijskie miałam do wykonania misję. Obiecałam Zuzi, że będę walczyć o ten medal dla niej. Te pieniądze były jej potrzebne i tylko w taki pomóc mogłam jej pomóc. Udało mi się to zrobić. Warto pomagać innym, wyciągać pomocną rękę do drugiej osoby. To wielka niespodzianka, że medal wraca do mnie – mówiła wzruszona Zofia Noceti-Klepacka.
Powtórne wręczenie medalu odbyło się w poniedziałek, podczas noworocznego spotkania Polskiego Komitetu Olimpijskiego, którego celem było podsumowanie olimpijskiego roku 2012 i uhonorowanie osiągnięć sportowców.
Jan Kulczyk zwraca medal windsurferce - zdjęcia
Czytaj także
- 2024-03-19: Jan Wieczorkowski: Ktoś, kto w internecie udostępnia pracę aktorów, zarabia na tym, a my nie. Tantiemy dla aktorów to kluczowa sprawa
- 2024-04-22: Jan Wieczorkowski: W ogóle nie mam wyczucia w kwestii kupowania prezentów. Sam kilka razy dostałem wody toaletowe, które po prostu do mnie nie pasowały
- 2024-03-25: Jan Wieczorkowski: Trema jest zawsze przed spektaklem. Kiedyś proponowałem innym aktorom medytację, ale każdy ma swoje sposoby
- 2024-03-26: Aleksandra Popławska: Spektakl „Wyjątkowy prezent” jest komedią, ale pod spodem niepozbawioną tragicznego rysu. To dobra i mądra rozrywka
- 2023-12-18: Polska chemia na światowym poziomie. Kreowane przez nią innowacje są niezbędne dla przemysłu
- 2023-08-01: Szachy biją rekordy popularności wśród fanów e-sportu. Społeczność graczy wciąż czeka na uznanie ich za dyscyplinę olimpijską
- 2023-06-26: Rafał Sonik: Kiedyś przez dwie godziny jeździłem maluchem po Bieszczadach z Lechem Wałęsą. Ostatnio umówiliśmy się na dubla
- 2022-12-16: Nowatorskie prace naukowe młodych chemików mają szansę zmienić przemysł. Jego zapotrzebowanie na innowacje w dziedzinie chemii stale rośnie
- 2022-03-18: Sportowe programy dla dzieci szansą na medale olimpijskie w przyszłości. „Projekt na medal” kształci kadry przyszłych skoczków i biegaczy narciarskich
- 2022-01-31: Robert Korzeniowski: Trzeba być kibicem zarówno na dobre, jak i na złe czasy. Podczas zimowej olimpiady szczególnie będę się przyglądał skoczkom
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie
Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.
Transport
Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych
Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.
Konsument
Niska wiedza ekonomiczna Polaków może wpłynąć na większe zainteresowanie usługami doradców finansowych. Wciąż rzadko korzystamy z ich pomocy
Ponad 70 proc. Polaków ma niską lub przeciętną wiedzę finansową – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2024”. To przekłada się na niewielkie uczestnictwo w rynku kapitałowym i niską skłonność do inwestowania i oszczędzania. Dlatego eksperci upatrują istotnej roli doradców finansowych w zmianie tej tendencji. Większość gospodarstw domowych nie korzysta jednak z tego typu usług. Branża od lat samoreguluje kwestię kompetencji i certyfikatów dla doradców, ale liczy na utworzenie publicznego rejestru, w którym klienci mieliby dostęp do takich informacji, w ten sposób zyskując większe zaufanie do przedstawicieli tego zawodu.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.