Mówi: | Marcin Chudzik, prezes zarządu, PGE Grot Budowlani Łódź Dariusz Marzec, prezes zarządu, PGE Polska Grupa Energetyczna Hanna Zdanowska, prezydentka Łodzi |
Ligowe mecze siatkarek w poprzednim sezonie obejrzało na trybunach ponad 210 tys. widzów. Sukcesy polskiej ligi przyciągają sponsorów
Kobieca siatkówka pod względem popularności nie ustępuje męskiej. W sezonie 2023/2024 mecze ligowe na trybunach oglądało średnio ponad 1,3 tys. widzów, a łącznie całe rozgrywki Tauron Ligi – 212 tys. Sukcesy reprezentacji – ćwierćfinał igrzysk olimpijskich w Paryżu i brązowy medal Ligi Narodów – mają także wpływ na coraz większe zainteresowanie sponsorów, również rozgrywek ligowych. PGE Polska Grupa Energetyczna została właśnie sponsorem tytularnym klubu siatkarskiego Grot Budowlani Łódź. To już trzeci klub siatkarski ze wsparciem PGE w nadchodzącym sezonie.
– Zawarta umowa to przede wszystkim dla drużyny Budowlani Łódź stabilizacja, możliwość budowania silnej drużyny i walki nie tylko o miejsce na pudle, ale przede wszystkim o mistrzostwo Polski – mówi agencji Newseria Biznes Hanna Zdanowska, prezydentka Łodzi. – Stabilny partner, jakim jest PGE, da możliwość zbudowania zespołu, który zawalczy o mistrzowski medal nie tylko w Polsce, ale również za granicą.
Piąta drużyna ostatniego sezonu rozgrywek siatkarek zyskała nowego sponsora. Przez dwa najbliższe sezony, począwszy od 2024/2025, drużyna będzie występowała pod nazwą PGE Grot Budowlani Łódź.
– Polacy kochają siatkówkę, polska siatkówka jest jedną z najlepszych na świecie, a drużyny, które sponsorujemy, są na czołowych miejscach tej ligi, czyli wszystkie elementy ważne dla sponsora są osiągnięte. Bardzo ważna jest wspaniała, rodzinna atmosfera, która panuje na meczach piłki siatkowej – mówi Dariusz Marzec, prezes PGE Polskiej Grupy Energetycznej.
Polska kobieca siatkówka miała jeden z najlepszych ostatnio sezonów. Reprezentacja wróciła po 16 latach na igrzyska olimpijskie – w Paryżu doszła do ćwierćfinału i ostatecznie zajęła szóste miejsce. Ligę Narodów po raz drugi z rzędu zakończyła z brązowym medalem. W przyszłym roku siatkarki zawalczą o tytuł mistrzyń świata w trakcie turnieju w Tajlandii. Coraz silniejsza jest też pozycja naszej siatkówki klubowej. Tylko w pierwszych tygodniach Ligi Narodów w reprezentacji grało 12 siatkarek ligi.
– Pozycja polskiej siatkówki kobiet rośnie z sezonu na sezon. Ostatnie rozgrywki reprezentacyjne pokazały, że dziewczyny liczą się na świecie – podkreśla Marcin Chudzik, prezes PGE Grot Budowlani Łódź.
Większe sukcesy przekładają się na zainteresowanie sponsorów, również rozgrywkami klubowymi.
– Każde wsparcie dla sportu jest ważne, zarówno na poziomie seniorskim, jak i dla rozwoju dzieci i młodzieży, bo chcemy rozwijać polską siatkówkę. Ale żeby się liczyć na rynku krajowym, a przede wszystkim na rynku międzynarodowym, bo mam nadzieję, że po raz kolejny zagramy w elitarnych rozgrywkach Ligi Mistrzyń, wsparcie sponsora jest niezbędne, żeby móc funkcjonować na dobrym poziomie – przekonuje Marcin Chudzik.
Od wywalczenia awansu do Ekstraklasy w sezonie 2008/2009 klub Grot Budowlani Łódź co roku walczy o najwyższe tytuły w kraju. W swoim składzie ma jedne z najlepszych siatkarek, w tym reprezentantki Polski i innych krajów. W ostatni weekend września już pod nazwą PGE Grot Budowlane Łódź zainaugurują nowy sezon meczem wyjazdowym w Mielcu. Kilka dni później rozpoczną zmagania w europejskich pucharach. W trzeciej rundzie Ligi Mistrzyń zmierzą się z OK Herceg Novi.
Z danych Tauron Ligi wynika, że średnio w sezonie 2023/2024 mecze na stadionach oglądało średnio 1,3 tys. widzów. Łącznie całe rozgrywki przyciągnęły 212 tys. osób. Mecze piątej drużyny poprzedniego sezonu oglądało średnio 1,43 tys. widzów, a łącznie w całym sezonie – niemal 47 tys. osób. Podobne wyniki odnotowano na spotkaniach innej łódzkiej drużyny, ŁKS Commercecon Łódź, czyli łódzkich Wiewiór.
PGE jest jednym z największych sponsorów sportu, m.in. stadionu PGE Narodowego oraz PGE Ekstraligi. Dodatkowo obejmuje wsparciem dwa Polskie Związki Łyżwiarstwa – Szybkiego i Figurowego, Polski Związek Żeglarski, Polski Związek Kajakowy, Polski Związek Pływacki oraz Polski Związek Tenisowy.
– Zgodnie z przyjętą strategią realizujemy sponsoring głównie siatkówki i piłki ręcznej, ale również koszykówki, ale w wymiarze męskim, damskim i tylko czołowe drużyny. Profesjonalny sport i szkolenie młodzieży są dla nas bardzo ważne – mówi Dariusz Marzec.
Czytaj także
- 2025-05-06: Przed Europą wiele lat zwiększonych wydatków na zbrojenia. To obciąży krajowe budżety
- 2025-04-17: PGE mocno inwestuje w odnawialne źródła energii. Prowadzi też analizy dotyczące Bełchatowa jako lokalizacji drugiej elektrowni jądrowej
- 2025-04-17: Phishing największym cyberzagrożeniem. Przestępcy będą coraz częściej sięgać po AI, by skutecznie docierać do potencjalnych ofiar
- 2025-04-22: Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników
- 2025-04-22: Kwestie bezpieczeństwa priorytetem UE. Polska prezydencja ma w tym swój udział
- 2025-04-24: Polska nauka potrzebuje różnych źródeł finansowania. Trwają rozmowy o zmianach w systemie
- 2025-04-14: Nowe technologie podstawą w reformowaniu administracji. Będą też kluczowe w procesie deregulacji
- 2025-04-10: Pierwsze efekty prac deregulacyjnych możliwe już jesienią. Ten proces uwolni w firmach środki na inwestycje
- 2025-03-27: Powstanie europejska strategia dotycząca zdrowia psychicznego młodych. Kraje łączą siły, by chronić ich przed cyberzagrożeniami
- 2025-04-08: Blisko 10 mln Ukraińców nie ma dostępu do wody pitnej lub infrastruktury sanitarnej. Na jej odbudowę potrzeba 11,3 mld dol.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Norwegia i Islandia mocniej rozważają dołączenie do UE. To byłyby ważne decyzje dla Polski
W Norwegii i na Islandii coraz częściej wspomina się o potencjalnej akcesji do Unii Europejskiej. Możliwe, że w obu tych krajach odbędą się referenda, które zbadają poparcie dla tej idei w społeczeństwach. Zdaniem europosła KO akcesja obu północnych państw byłaby znaczącym wzmocnieniem dla UE, ale także ważną decyzją dla Polski.
Infrastruktura
Senat zajmie się ustawą o jawności cen lokali na sprzedaż. W praktyce ustawa obejmie tylko 12 proc. rynku

Ustawa o jawności cen miała na celu ułatwić klientowi szybkie sprawdzenie aktualnych cen mieszkań i lepsze zrozumienie oferty dewelopera. Przedstawiciele branży mówią wprost: idea ustawy jest słuszna, jednak kształt, jaki przybrała w praktyce, podobnie jak tryb jej uchwalenia, budzi już niepokój. Błyskawiczny tryb procedowania sprawił, że powstała ustawa, która obejmie 12,4 proc. rynku. Zdaniem Polskiego Związku Firm Deweloperskich ostatnią deską ratunku, by poprawić ten akt, jest Senat, który zajmie się nim już podczas wtorkowego posiedzenia komisji infrastruktury.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.