Mówi: | Marcin Chudzik, prezes zarządu, PGE Grot Budowlani Łódź Dariusz Marzec, prezes zarządu, PGE Polska Grupa Energetyczna Hanna Zdanowska, prezydentka Łodzi |
Ligowe mecze siatkarek w poprzednim sezonie obejrzało na trybunach ponad 210 tys. widzów. Sukcesy polskiej ligi przyciągają sponsorów
Kobieca siatkówka pod względem popularności nie ustępuje męskiej. W sezonie 2023/2024 mecze ligowe na trybunach oglądało średnio ponad 1,3 tys. widzów, a łącznie całe rozgrywki Tauron Ligi – 212 tys. Sukcesy reprezentacji – ćwierćfinał igrzysk olimpijskich w Paryżu i brązowy medal Ligi Narodów – mają także wpływ na coraz większe zainteresowanie sponsorów, również rozgrywek ligowych. PGE Polska Grupa Energetyczna została właśnie sponsorem tytularnym klubu siatkarskiego Grot Budowlani Łódź. To już trzeci klub siatkarski ze wsparciem PGE w nadchodzącym sezonie.
– Zawarta umowa to przede wszystkim dla drużyny Budowlani Łódź stabilizacja, możliwość budowania silnej drużyny i walki nie tylko o miejsce na pudle, ale przede wszystkim o mistrzostwo Polski – mówi agencji Newseria Biznes Hanna Zdanowska, prezydentka Łodzi. – Stabilny partner, jakim jest PGE, da możliwość zbudowania zespołu, który zawalczy o mistrzowski medal nie tylko w Polsce, ale również za granicą.
Piąta drużyna ostatniego sezonu rozgrywek siatkarek zyskała nowego sponsora. Przez dwa najbliższe sezony, począwszy od 2024/2025, drużyna będzie występowała pod nazwą PGE Grot Budowlani Łódź.
– Polacy kochają siatkówkę, polska siatkówka jest jedną z najlepszych na świecie, a drużyny, które sponsorujemy, są na czołowych miejscach tej ligi, czyli wszystkie elementy ważne dla sponsora są osiągnięte. Bardzo ważna jest wspaniała, rodzinna atmosfera, która panuje na meczach piłki siatkowej – mówi Dariusz Marzec, prezes PGE Polskiej Grupy Energetycznej.
Polska kobieca siatkówka miała jeden z najlepszych ostatnio sezonów. Reprezentacja wróciła po 16 latach na igrzyska olimpijskie – w Paryżu doszła do ćwierćfinału i ostatecznie zajęła szóste miejsce. Ligę Narodów po raz drugi z rzędu zakończyła z brązowym medalem. W przyszłym roku siatkarki zawalczą o tytuł mistrzyń świata w trakcie turnieju w Tajlandii. Coraz silniejsza jest też pozycja naszej siatkówki klubowej. Tylko w pierwszych tygodniach Ligi Narodów w reprezentacji grało 12 siatkarek ligi.
– Pozycja polskiej siatkówki kobiet rośnie z sezonu na sezon. Ostatnie rozgrywki reprezentacyjne pokazały, że dziewczyny liczą się na świecie – podkreśla Marcin Chudzik, prezes PGE Grot Budowlani Łódź.
Większe sukcesy przekładają się na zainteresowanie sponsorów, również rozgrywkami klubowymi.
– Każde wsparcie dla sportu jest ważne, zarówno na poziomie seniorskim, jak i dla rozwoju dzieci i młodzieży, bo chcemy rozwijać polską siatkówkę. Ale żeby się liczyć na rynku krajowym, a przede wszystkim na rynku międzynarodowym, bo mam nadzieję, że po raz kolejny zagramy w elitarnych rozgrywkach Ligi Mistrzyń, wsparcie sponsora jest niezbędne, żeby móc funkcjonować na dobrym poziomie – przekonuje Marcin Chudzik.
Od wywalczenia awansu do Ekstraklasy w sezonie 2008/2009 klub Grot Budowlani Łódź co roku walczy o najwyższe tytuły w kraju. W swoim składzie ma jedne z najlepszych siatkarek, w tym reprezentantki Polski i innych krajów. W ostatni weekend września już pod nazwą PGE Grot Budowlane Łódź zainaugurują nowy sezon meczem wyjazdowym w Mielcu. Kilka dni później rozpoczną zmagania w europejskich pucharach. W trzeciej rundzie Ligi Mistrzyń zmierzą się z OK Herceg Novi.
Z danych Tauron Ligi wynika, że średnio w sezonie 2023/2024 mecze na stadionach oglądało średnio 1,3 tys. widzów. Łącznie całe rozgrywki przyciągnęły 212 tys. osób. Mecze piątej drużyny poprzedniego sezonu oglądało średnio 1,43 tys. widzów, a łącznie w całym sezonie – niemal 47 tys. osób. Podobne wyniki odnotowano na spotkaniach innej łódzkiej drużyny, ŁKS Commercecon Łódź, czyli łódzkich Wiewiór.
PGE jest jednym z największych sponsorów sportu, m.in. stadionu PGE Narodowego oraz PGE Ekstraligi. Dodatkowo obejmuje wsparciem dwa Polskie Związki Łyżwiarstwa – Szybkiego i Figurowego, Polski Związek Żeglarski, Polski Związek Kajakowy, Polski Związek Pływacki oraz Polski Związek Tenisowy.
– Zgodnie z przyjętą strategią realizujemy sponsoring głównie siatkówki i piłki ręcznej, ale również koszykówki, ale w wymiarze męskim, damskim i tylko czołowe drużyny. Profesjonalny sport i szkolenie młodzieży są dla nas bardzo ważne – mówi Dariusz Marzec.
Czytaj także
- 2025-06-04: Rusza ważna inwestycja w Ustce. Nowa baza będzie zapleczem serwisowym dla morskich farm wiatrowych [AUDIO]
- 2025-06-04: Rynek nieprzygotowany do wdrożenia systemu kaucyjnego. Może się opóźnić nawet o kilka miesięcy
- 2025-05-26: Dyrektywa o przejrzystości płac zmniejszy lukę płacową między kobietami a mężczyznami. Obniży za to skłonność pracodawców do podwyżek
- 2025-05-21: Finansowanie Europejskiego Banku Inwestycyjnego wspiera rozwój OZE czy infrastruktury drogowej. Wśród nowych priorytetów bezpieczeństwo i obronność
- 2025-05-19: Poparcie dla UE rekordowo wysokie, mimo wzrostu populizmu. Społeczeństwo oczekuje większego zaangażowania w kwestie bezpieczeństwa
- 2025-06-02: Wciąż dużo do poprawy w zakresie zwalczania nadużyć finansowych w UE. Chodzi m.in. o korupcję urzędników
- 2025-05-06: Przed Europą wiele lat zwiększonych wydatków na zbrojenia. To obciąży krajowe budżety
- 2025-04-17: PGE mocno inwestuje w odnawialne źródła energii. Prowadzi też analizy dotyczące Bełchatowa jako lokalizacji drugiej elektrowni jądrowej
- 2025-04-17: Phishing największym cyberzagrożeniem. Przestępcy będą coraz częściej sięgać po AI, by skutecznie docierać do potencjalnych ofiar
- 2025-04-22: Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.