Newsy

Min. Joanna Mucha: Polska powalczy o zimowe igrzyska i kobiecy mundial

2013-01-09  |  06:55

Polska będzie walczyć o organizację Zimowych Igrzysk Olimpijskich. Impreza miałaby się odbyć w 2022 roku w Krakowie. – Sprawę traktujemy priorytetowo – mówi minister Joanna Mucha. Szefowa resortu sportu i turystyki dodaje, że jest za tym, by nasz kraj gościł również uczestniczki jednej z najbliższych edycji kobiecego mundialu.

Kraków jest jednym z kandydatów w walce o zimową olimpiadę 2022. Wśród jego rywali są m.in. szwajcarskie Saint Moritz i norweskie Oslo. Decyzja o przyznaniu organizacji zawodów zapadnie dopiero za dwa lata, ale rok 2013 może okazać się kluczowy dla wyników rywalizacji.

 – Jeśli przegapimy ten rok i dobre przygotowanie naszej aplikacji, to na pewno nie zdobędziemy tych igrzysk – podkreśla w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria minister sportu i turystyki, Joanna Mucha.

Kraków byłby nie tylko miastem-gospodarzem igrzysk, ale dzięki rozwiniętej infrastrukturze gościłby też sportowców, startujących m.in. w łyżwiarstwie i hokeju. W Zakopanem odbywałaby się rywalizacja skoczków narciarskich i biathlonistów. Część zawodów – chodzi tu głównie o narciarstwo biegowe i zjazdowe – rozgrywana byłaby na Słowacji, z którą władze Małopolski podpisały już stosowne porozumienie.

Drugą imprezą, która obok igrzysk miałaby w niedługim czasie zagościć w Polsce są Mistrzostwa Świata Kobiet w Piłce Nożnej. Joanna Mucha nie ukrywa, że marzy o tym, by ta impreza, wzorem niedawnych Mistrzostw Europy, była rozgrywana na naszych obiektach.

 – Jest szansa, by ten mundial zdobyć dla Polski i naprawdę mam wielką nadzieję, że nam się to powiedzie – mówi minister.

Joanna Mucha zapewnia, że będzie do swojego pomysłu przekonywać nowe władze Polskiego Związku Piłki Nożnej. Tym bardziej, że mamy już gotowe stadiony, w środowisku sportowym oceniane jako jedne z najnowocześniejszych na świecie.

 – Poza tym jest jeszcze jeden ważny argument – podkreśla Mucha. – Organizacja mundialu kobiet oznacza znacznie większe środki finansowe zaangażowane w futbol kobiecy.

A to z kolei mogłoby doprowadzić do popularyzacji tej dyscypliny sportu w naszym kraju, gdzie w tej chwili, na różnych szczeblach rywalizuje około 90 klubów. Polskie zawodniczki uczestniczą również w rozgrywkach międzynarodowych. Do tej pory nie udało im się zakwalifikować do żadnej z dotychczasowych sześciu edycji kobiecego mundialu. W najnowszym rankingu FIFA Polki znajdują się na 31. miejscu na świecie.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.