Newsy

Min. Joanna Mucha: Polska powalczy o zimowe igrzyska i kobiecy mundial

2013-01-09  |  06:55
Play
Current Time 0:00
/
Duration Time 0:00
Remaining Time -0:00
Stream Type LIVE
Loaded: 0%
Progress: 0%
00:00
Fullscreen
00:00
Mute
Playback Rate
1
    No compatible source was found for this video.

    Polska będzie walczyć o organizację Zimowych Igrzysk Olimpijskich. Impreza miałaby się odbyć w 2022 roku w Krakowie. – Sprawę traktujemy priorytetowo – mówi minister Joanna Mucha. Szefowa resortu sportu i turystyki dodaje, że jest za tym, by nasz kraj gościł również uczestniczki jednej z najbliższych edycji kobiecego mundialu.

    Kraków jest jednym z kandydatów w walce o zimową olimpiadę 2022. Wśród jego rywali są m.in. szwajcarskie Saint Moritz i norweskie Oslo. Decyzja o przyznaniu organizacji zawodów zapadnie dopiero za dwa lata, ale rok 2013 może okazać się kluczowy dla wyników rywalizacji.

     – Jeśli przegapimy ten rok i dobre przygotowanie naszej aplikacji, to na pewno nie zdobędziemy tych igrzysk – podkreśla w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria minister sportu i turystyki, Joanna Mucha.

    Kraków byłby nie tylko miastem-gospodarzem igrzysk, ale dzięki rozwiniętej infrastrukturze gościłby też sportowców, startujących m.in. w łyżwiarstwie i hokeju. W Zakopanem odbywałaby się rywalizacja skoczków narciarskich i biathlonistów. Część zawodów – chodzi tu głównie o narciarstwo biegowe i zjazdowe – rozgrywana byłaby na Słowacji, z którą władze Małopolski podpisały już stosowne porozumienie.

    Drugą imprezą, która obok igrzysk miałaby w niedługim czasie zagościć w Polsce są Mistrzostwa Świata Kobiet w Piłce Nożnej. Joanna Mucha nie ukrywa, że marzy o tym, by ta impreza, wzorem niedawnych Mistrzostw Europy, była rozgrywana na naszych obiektach.

     – Jest szansa, by ten mundial zdobyć dla Polski i naprawdę mam wielką nadzieję, że nam się to powiedzie – mówi minister.

    Joanna Mucha zapewnia, że będzie do swojego pomysłu przekonywać nowe władze Polskiego Związku Piłki Nożnej. Tym bardziej, że mamy już gotowe stadiony, w środowisku sportowym oceniane jako jedne z najnowocześniejszych na świecie.

     – Poza tym jest jeszcze jeden ważny argument – podkreśla Mucha. – Organizacja mundialu kobiet oznacza znacznie większe środki finansowe zaangażowane w futbol kobiecy.

    A to z kolei mogłoby doprowadzić do popularyzacji tej dyscypliny sportu w naszym kraju, gdzie w tej chwili, na różnych szczeblach rywalizuje około 90 klubów. Polskie zawodniczki uczestniczą również w rozgrywkach międzynarodowych. Do tej pory nie udało im się zakwalifikować do żadnej z dotychczasowych sześciu edycji kobiecego mundialu. W najnowszym rankingu FIFA Polki znajdują się na 31. miejscu na świecie.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Prawo

    Mija rok obowiązywania ustawy o opiece geriatrycznej. W systemie opieki nad seniorami zmieniło się niewiele

    Rok obowiązywania ustawy o szczególnej opiece geriatrycznej nie przyniósł znaczących zmian w systemie opieki nad seniorami, ale zdaniem lekarzy dzięki niej więcej rozmawia się o problemach tego sektora i szuka się odpowiednich rozwiązań, bardziej dopasowanych do krajowych realiów. Problemem pozostaje brak geriatrów oraz brak odpowiedniej liczby oddziałów geriatrycznych. Eksperci postulują możliwość przygotowania lekarzy innych specjalizacji do opieki nad seniorami, przede wszystkim POZ, a także położenie większego nacisku na wielodyscyplinarne podejście do tej opieki.

    Konsument

    Ludzie przestają ufać treściom publikowanym w internecie. Rośnie także potrzeba bycia offline

    Nieufność wobec treści udostępnianych w sieci i mediach społecznościowych oraz dążenie do budowania zdrowej relacji z technologią – to według raportu Accenture dwa z pięciu najważniejszych przyszłorocznych trendów konsumenckich. Okazuje się, że kontakt z fałszywymi treściami stał się już powszechny, przez co większość ludzi ostrożnie podchodzi do tego, co czyta w internecie. Dla marek, które docierają do odbiorców głównie poprzez media społecznościowe, dużym wyzwaniem będzie więc odbudowa zaufania klientów. Ci jednak, a zwłaszcza reprezentanci młodszych pokoleń, coraz częściej szukają możliwości bycia offline.

    Konsument

    Nowy rok to dobry moment na refleksję nad celami finansowymi. Polacy mają coraz większą świadomość konieczności budowania kapitału

    Pandemia, wojna w Ukrainie i najwyższa od kilkudziesięciu lat inflacja – wszystkie te kryzysy, które wydarzyły się w ciągu niespełna pięciu lat, nadszarpnęły oszczędności Polaków i wielu z nich skłoniły do zastanowienia się nad swoją przyszłością finansową i jej zabezpieczeniem. Wciąż jednak na tle innych krajów UE poduszka finansowa Polaków jest skromna. Według Doroty Sierakowskiej, analityczki rynków surowcowych, przedsiębiorczyni i inwestorki, przełom roku to dobry moment na podjęcie planów finansowych, a najważniejszą zasadą inwestycji, chroniącą przed kryzysami, powinno być zróżnicowanie portfela.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.

    Nasza strona używa cookies między innymi w celu gromadzenia statystyk oraz prawidłowego funkcjonowania serwisu. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przegladarki oznacza, że ciasteczka będa zapisywane na Twoim urządzeniu. Pamietaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Kliknij tutaj aby zamknąć