Mówi: | Hanna Zdanowska |
Funkcja: | Prezydent Łodzi |
Łódź juz przygotowuje się na siatkarski mundial za dwa lata
Nie ma zagrożenia dla rozgrywania w Łodzi części meczów mistrzostw świata w siatkówce mężczyzn, które za dwa lata odbędą się w Polsce. – Miasto przygotowuje się organizacyjnie do tego turnieju – przekonuje prezydent Hanna Zdanowska. Duża hala, w której będą rozgrywane mecze, jest już gotowa, obok powstaje mniejszy obiekt, przeznaczony m.in. do treningów. Wprawdzie wiąże się to z dużymi nakładami finansowymi, ale te są już zarezerwowane w wieloletnim planie inwestycyjnym.
Prezydent Łodzi zapewnia, że miasto będzie w pełni przygotowane do tego, by za dwa lata gościć uczestników światowego czempionatu. Swoje mecze będą oni rozgrywali w nowoczesnej Atlas Arenie.
– Z tych dużych hal powstała jako pierwsza w Polsce i w tej chwili jest praktycznie wypełniona wielką ilością wydarzeń o charakterze kulturalnym i sportowym – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Hanna Zdanowska.
Minusem jest brak hali rozgrzewkowej.
– W tym celu wokół hali Atlas Arena znajduje się teraz olbrzymi plac budowy, ponieważ w bezpośrednim sąsiedztwie budujemy mniejszą halę, na 3,5 tysiąca osób, która będzie służyć do rozgrzewki, ale też jako hala dla naszych drużyn ligowych, dla sportu dziecięcego i młodzieżowego – tłumaczy Zdanowska.
Wiąże się to z wydatkiem rzędu 50 milionów złotych. Prezydent miasta zapewnia, że mimo problemów budżetowych, znajdą się środki na realizację inwestycji.
– Pieniądze już są w wieloletniej prognozie finansowej – tłumaczy. – One już są zarezerwowane, więc nie potrzebujemy szukać tych środków gdzie indziej.
Hanna Zdanowska nie ukrywa, że liczy też na wnioskowaną dotację z Ministerstwa Sportu i Turystyki. Miasto będzie potrzebować również funduszy na promocję miasta.
– To jest wydatek rzędu ponad 7 mln zł, kwota dosyć znacząca – zauważa prezydent miasta. – Ale my już mieliśmy parę imprez, co prawda nie o charakterze światowym, ale np. mistrzostwa Europy w koszykówce kobiet i mogę powiedzieć z pełnym przekonaniem, że te pieniądze naprawdę się zwracają.
Zapewnia, że osiągnięte zyski kilkukrotnie przewyższyły poniesione wówczas nakłady.
– Wartość medialna była trzykrotnie wyższa od wkładu finansowego w promocję – mówi Hanna Zdanowska, zapewniając, że podobnego efektu nie udałoby się osiągnąć, organizując jakąkolwiek płatną kampanię promocyjną. Tym bardziej, że jej koszty byłyby porównywalne. – W tej chwili reklama już tak nie przemawia, bardziej coś przemycanego przy okazji, bo to działa bardziej na naszą podświadomość niż reklama – dodaje prezydent Łodzi.
Siatkarskie mistrzostwa będzie ku temu znakomitą okazją.
– Po Euro 2012, mistrzostwa świata w siatkówce mężczyzn będą następnym olbrzymim wydarzeniem w skali międzynarodowej, które odbędzie się w Polsce. Lepiej się kojarzyć z taką imprezą niż wydatkować te środki na reklamę, która niekoniecznie może przynieść aż taki efekt – podkreśla Zdanowska.
Prezydent miasta zapewnia, że budowa nowej hali to nie jedyny element rozbudowy bazy sportowej w mieście.
– Budujemy stadion, pierwszy stadion z prawdziwego zdarzenia w Łodzi – mówi.
Będzie on mógł pomieścić 17 tysięcy widzów.
– Mamy dwa duże kluby specjalizujące się w piłce nożnej, to jest podstawa, ale stadion ma szansę pomieścić inne drużyny, m.in. naszą kluczową, bardzo znaną drużynę rugby – dodaje Zdanowska, zapewniając jednocześnie, że wszystkie obiekty będą gotowe do końca przyszłego roku.
Czytaj także
- 2025-03-12: Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską
- 2025-02-26: Iwona Guzowska: Są dyscypliny sportu ociekające złotem jak piłka nożna. W innych wysiłek jest dużo większy i osiągnięcia kosmiczne, a nie ma sponsorów
- 2025-02-20: Karolina Pilarczyk: Mamy świetnych sportowców w każdej dyscyplinie, tylko nie piłce nożnej. Rządzący ich nie dostrzegają i nie dają odpowiedniego wsparcia
- 2025-02-24: Iga Baumgart-Witan: To jest ostatni rok mojej kariery. Na emeryturze chciałabym się zająć sportem niezawodowym, może zakocham się w telewizji
- 2025-02-14: Iga Baumgart-Witan: Kiedy startuję na zawodach, to polityka jest absolutnie poza mną. Nie wypowiadam się publicznie na temat sympatii i antypatii politycznych
- 2025-02-13: Adam Kszczot: Sportowcy, którzy nie wchodzą do finału podczas olimpiady, nie mają za co żyć. Nie dostają stypendium w kolejnym roku
- 2025-01-17: Rośnie liczba cyberataków na infrastrukturę krytyczną. Skuteczna ochrona zależy nie tylko od nowych technologii, ale też odporności społecznej
- 2024-12-19: Polska centralna przyciąga coraz więcej inwestycji. W Łodzi powstaje nowe centrum dystrybucyjne dla Della
- 2024-12-02: M. Wąsik: Potrzeba twardej reakcji UE na uszkodzenie kabli na Bałtyku. To element wojny hybrydowej
- 2024-10-09: Zakaz silników spalinowych od 2035 roku nierealny. Rewizja przepisów ma być ratunkiem dla sektora motoryzacyjnego w UE
Transmisje online
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Enea zapowiada kolejne zielone inwestycje. Do 2035 roku chce mieć prawie 5 GW mocy zainstalowanej w OZE
Sześć farm wiatrowych o mocy 83,5 MW znalazło się w portfolio Grupy Enea. Spółka Enea Nowa Energia kupiła je od European Energy Polska i zapowiada, że to nie koniec tego typu transakcji. Ten rok ma być intensywny dla spółki pod względem rozwoju OZE. Celem strategicznym jest osiągnięcie 2,1 GW mocy zainstalowanej w zielonych źródłach w 2030 roku i 4,9 GW pięć lat później.
Przemysł
Brak krajowej polityki kosmicznej blokuje możliwości współpracy międzynarodowej. Wspólne projekty mogłyby być katalizatorem rozwoju sektora

Sektor kosmiczny jest jednym z najbardziej innowacyjnych i zaawansowanych technologicznie obszarów w gospodarce. Zapotrzebowanie na kosmiczne technologie napędzają niestabilność gospodarczo-polityczna oraz kryzys klimatyczny. Rozwój polskiego sektora kosmicznego mocno przyspieszył po przystąpieniu Polski do ESA, jednak brak przyjętej polityki kosmicznej sprawia, że nie wykorzystujemy do końca związanego z tym potencjału. Brak jasnych przepisów utrudnia też współpracę bilateralną z innymi krajami.
Problemy społeczne
Wrocław najczęściej wskazywanym miejscem na ewentualną przeprowadzkę. To przekłada się na potencjał gospodarczy

40 proc. Polaków planujących w najbliższych latach przeprowadzkę wybrałoby Wrocław – wynika z badania przeprowadzonego przez Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych. Stolica Dolnego Śląska jest postrzegana jako miejsce, w którym można znaleźć dobrą pracę i mieszkanie, a komunikacja miejska działa w satysfakcjonujący sposób. Miasto jest również doceniane za walory turystyczne i chętnie odwiedzane przez podróżujących. Postrzeganie miasta przez mieszkańców i pracowników przekłada się również na potencjał inwestycyjny i zainteresowanie biznesu.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.