Newsy

Siatkówka z coraz większym wsparciem sponsorów. Największe firmy inwestują nie tylko w drużyny narodowe, ale i ligowe kluby

2024-07-30  |  06:25
Mówi:Dariusz Marzec, prezes zarządu, PGE Polska Grupa Energetyczna
Grzegorz Pawlak, prezes zarządu, Projekt Warszawa
Renata Kaznowska, wiceprezydent Warszawy
  • MP4
  • Polska liga siatkówki jest jednym z chętniej oglądanych w Polsce wydarzeń sportowych. W ubiegłym sezonie spotkania w fazie zasadniczej przyciągnęły do hal ponad pół miliona osób, a średnia oglądalność meczów ligowych wzrosła do ponad 84 tys. Sukcesy sportowe i zainteresowanie widzów przekładają się na coraz większe zaangażowanie sponsorów, także w siatkówkę ligową. Stołeczny zespół siatkarzy Projekt Warszawa pozyskał nowego sponsora tytularnego – została nim PGE Polska Grupa Energetyczna.

    Od września trzecia drużyna poprzedniego sezonu ekstraklasy będzie rywalizowała pod nazwą PGE Projekt Warszawa. Umowa obejmie sezon 2024/2025 oraz 2025/2026.

    – Polacy kochają siatkówkę, a polska liga siatkówki jest jedną z najlepszych na świecie. Projekt Warszawa należy do czołówki drużyn w tej najlepszej na świecie lidze siatkarskiej. Cieszymy się na tę współpracę, mamy też nadzieję na sukces sportowy. Liczymy, że popularność siatkówki jeszcze wzrośnie po sukcesach polskiej reprezentacji na igrzyskach olimpijskich w Paryżu – mówi agencji Newseria Biznes Dariusz Marzec, prezes zarządu PGE Polskiej Grupy Energetycznej.

    Z raportu Sponsoring Insight z 2023 roku wynika, że w Polsce firmy najwięcej inwestują w piłkę nożną, czyli najchętniej oglądany sport na świecie. Udział futbolu w przychodach ze sprzedaży praw sponsoringowych wynosi 37,1 proc. Na drugim miejscu jest siatkówka z niemal 20-proc. udziałem. Sponsorów przyciągają zarówno drużyna reprezentacji, jak i siatkówka krajowa, zwłaszcza że polskie kluby należą do najlepszych w Europie. PGE Polska Grupa Energetyczna od lat jest aktywnym sponsorem polskiej siatkówki.

     Dla Projektu Warszawa ta współpraca to stabilność. Dla nas to współpraca z najlepszą drużyną dyscypliny sportowej, którą uwielbiają Polacy, a taka jest rola PGE, żeby wspierać te dyscypliny, które lubią Polacy. Wspieramy sport na najwyższym poziomie, a w przypadku PGE Projektu Warszawa to najlepsza siatkówka – tłumaczy Dariusz Marzec.

    Zespół Projekt Warszawa ma za sobą świetny sezon zwieńczony triumfem w Pucharze Challenge i brązowym medalem PlusLigi. Pod nową nazwą od 23 lipca przygotowuje się do startu ligi zaplanowanego na połowę września. W nowym sezonie 2024/2025 podopieczni trenera Piotra Grabana staną przed kolejnymi wyzwaniami związanymi m.in. z występem w rozgrywkach CEV Ligi Mistrzów. Mierzą też w tytuł siatkarskiego mistrza Polski.

    – Dla klubu Projekt Warszawa, tak jak dla innych klubów siatkarskich, bardzo ważne jest finansowanie. Dzisiaj nie można osiągnąć sukcesów bez stabilnych i mocnych finansów – podkreśla Grzegorz Pawlak, prezes klubu sportowego Projekt Warszawa. – Dzięki umowie z PGE możemy być pewniejsi o stabilność klubu. Zawodnicy muszą mieć pewność, że zadbamy o ich finanse, że będą mogli spokojnie zająć się treningami i walką o medale.

    – Wiemy, z jak dużymi problemami Projekt Warszawa w ostatnich latach musiał się zmagać. Wszystko zaczyna się od środków finansowych w dużej mierze, więc ten stabilny partner pozwoli się klubowi rozwijać i pozyskiwać zawodników – dodaje Renata Kaznowska, wiceprezydent Warszawy.

    Z danych PlusLigi wynika, że w ubiegłym sezonie spotkania Projektu Warszawa oglądało na żywo ponad 86,5 tys. osób. Najważniejsza część sezonu, czyli kwietniowe rozgrywki, przyciągnęła przed ekrany telewizorów w sumie ponad 5 mln widzów. Trzy razy w najlepiej oglądanych spotkaniach grali stołeczni siatkarze.

     Mam nadzieję, że znów będziemy święcić wspaniałe sukcesy, oglądać cudowne mecze w Warszawie, bo warszawiacy i warszawianki kochają siatkówkę i bardzo chętnie przychodzą na mecze. Więc tym bardziej cieszymy się, że rozwijamy infrastrukturę sportową, budujemy nową halę sportową i że Projekt Warszawa będzie miał gdzie rozgrywać najważniejsze mecze fazy play-off i finały – wskazuje Renata Kaznowska.

    Modernizacja warszawskich obiektów sportowych i propagowanie aktywności fizycznej wśród mieszkańców to zadania, które są dla miasta priorytetowe. Warszawa oraz jej dzielnice w sumie na sport w 2024 roku przeznaczą 125 mln zł. Skorzysta na niej nie tylko sam Projekt Warszawa, ale i powołana przez klub międzynarodowa Akademia Siatkówki, w której trenują młodzi sportowcy.

    – To również bardzo ważne dla Warszawy, bo te akademie budowane są w oparciu o nasze szkoły warszawskie w poszczególnych dzielnicach. Akademia też się fantastycznie rozwija. Zależy nam na tym, aby młodzież chciała uprawiać sport, jeżeli będzie to siatkówka, to znakomicie – mówi Renata Kaznowska.

    – Chcielibyśmy, żeby Warszawa stała się takim miejscem, gdzie bije serce polskiej siatkówki – mówi prezes PGE.

    PGE jest jednym z największych sponsorów sportu, m.in. stadionu PGE Narodowego oraz PGE Ekstraligi. Dodatkowo obejmuje wsparciem dwa Polskie Związki Łyżwiarstwa – Szybkiego i Figurowego, Polski Związek Żeglarski, Polski Związek Kajakowy, Polski Związek Pływacki oraz Polski Związek Tenisowy.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Polityka

    Infrastruktura

    Senat zajmie się ustawą o jawności cen lokali na sprzedaż. W praktyce ustawa obejmie tylko 12 proc. rynku

    Ustawa o jawności cen miała na celu ułatwić klientowi szybkie sprawdzenie aktualnych cen mieszkań i lepsze zrozumienie oferty dewelopera. Przedstawiciele branży mówią wprost: idea ustawy jest słuszna, jednak kształt, jaki przybrała w praktyce, podobnie jak tryb jej uchwalenia, budzi już niepokój. Błyskawiczny tryb procedowania sprawił, że powstała ustawa, która obejmie 12,4 proc. rynku. Zdaniem Polskiego Związku Firm Deweloperskich ostatnią deską ratunku, by poprawić ten akt, jest Senat, który zajmie się nim już podczas wtorkowego posiedzenia komisji infrastruktury.

    Handel

    Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

    Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.