Mówi: | Dariusz Marzec, prezes zarządu, PGE Polska Grupa Energetyczna Grzegorz Pawlak, prezes zarządu, Projekt Warszawa Renata Kaznowska, wiceprezydent Warszawy |
Siatkówka z coraz większym wsparciem sponsorów. Największe firmy inwestują nie tylko w drużyny narodowe, ale i ligowe kluby
Polska liga siatkówki jest jednym z chętniej oglądanych w Polsce wydarzeń sportowych. W ubiegłym sezonie spotkania w fazie zasadniczej przyciągnęły do hal ponad pół miliona osób, a średnia oglądalność meczów ligowych wzrosła do ponad 84 tys. Sukcesy sportowe i zainteresowanie widzów przekładają się na coraz większe zaangażowanie sponsorów, także w siatkówkę ligową. Stołeczny zespół siatkarzy Projekt Warszawa pozyskał nowego sponsora tytularnego – została nim PGE Polska Grupa Energetyczna.
Od września trzecia drużyna poprzedniego sezonu ekstraklasy będzie rywalizowała pod nazwą PGE Projekt Warszawa. Umowa obejmie sezon 2024/2025 oraz 2025/2026.
– Polacy kochają siatkówkę, a polska liga siatkówki jest jedną z najlepszych na świecie. Projekt Warszawa należy do czołówki drużyn w tej najlepszej na świecie lidze siatkarskiej. Cieszymy się na tę współpracę, mamy też nadzieję na sukces sportowy. Liczymy, że popularność siatkówki jeszcze wzrośnie po sukcesach polskiej reprezentacji na igrzyskach olimpijskich w Paryżu – mówi agencji Newseria Biznes Dariusz Marzec, prezes zarządu PGE Polskiej Grupy Energetycznej.
Z raportu Sponsoring Insight z 2023 roku wynika, że w Polsce firmy najwięcej inwestują w piłkę nożną, czyli najchętniej oglądany sport na świecie. Udział futbolu w przychodach ze sprzedaży praw sponsoringowych wynosi 37,1 proc. Na drugim miejscu jest siatkówka z niemal 20-proc. udziałem. Sponsorów przyciągają zarówno drużyna reprezentacji, jak i siatkówka krajowa, zwłaszcza że polskie kluby należą do najlepszych w Europie. PGE Polska Grupa Energetyczna od lat jest aktywnym sponsorem polskiej siatkówki.
– Dla Projektu Warszawa ta współpraca to stabilność. Dla nas to współpraca z najlepszą drużyną dyscypliny sportowej, którą uwielbiają Polacy, a taka jest rola PGE, żeby wspierać te dyscypliny, które lubią Polacy. Wspieramy sport na najwyższym poziomie, a w przypadku PGE Projektu Warszawa to najlepsza siatkówka – tłumaczy Dariusz Marzec.
Zespół Projekt Warszawa ma za sobą świetny sezon zwieńczony triumfem w Pucharze Challenge i brązowym medalem PlusLigi. Pod nową nazwą od 23 lipca przygotowuje się do startu ligi zaplanowanego na połowę września. W nowym sezonie 2024/2025 podopieczni trenera Piotra Grabana staną przed kolejnymi wyzwaniami związanymi m.in. z występem w rozgrywkach CEV Ligi Mistrzów. Mierzą też w tytuł siatkarskiego mistrza Polski.
– Dla klubu Projekt Warszawa, tak jak dla innych klubów siatkarskich, bardzo ważne jest finansowanie. Dzisiaj nie można osiągnąć sukcesów bez stabilnych i mocnych finansów – podkreśla Grzegorz Pawlak, prezes klubu sportowego Projekt Warszawa. – Dzięki umowie z PGE możemy być pewniejsi o stabilność klubu. Zawodnicy muszą mieć pewność, że zadbamy o ich finanse, że będą mogli spokojnie zająć się treningami i walką o medale.
– Wiemy, z jak dużymi problemami Projekt Warszawa w ostatnich latach musiał się zmagać. Wszystko zaczyna się od środków finansowych w dużej mierze, więc ten stabilny partner pozwoli się klubowi rozwijać i pozyskiwać zawodników – dodaje Renata Kaznowska, wiceprezydent Warszawy.
Z danych PlusLigi wynika, że w ubiegłym sezonie spotkania Projektu Warszawa oglądało na żywo ponad 86,5 tys. osób. Najważniejsza część sezonu, czyli kwietniowe rozgrywki, przyciągnęła przed ekrany telewizorów w sumie ponad 5 mln widzów. Trzy razy w najlepiej oglądanych spotkaniach grali stołeczni siatkarze.
– Mam nadzieję, że znów będziemy święcić wspaniałe sukcesy, oglądać cudowne mecze w Warszawie, bo warszawiacy i warszawianki kochają siatkówkę i bardzo chętnie przychodzą na mecze. Więc tym bardziej cieszymy się, że rozwijamy infrastrukturę sportową, budujemy nową halę sportową i że Projekt Warszawa będzie miał gdzie rozgrywać najważniejsze mecze fazy play-off i finały – wskazuje Renata Kaznowska.
Modernizacja warszawskich obiektów sportowych i propagowanie aktywności fizycznej wśród mieszkańców to zadania, które są dla miasta priorytetowe. Warszawa oraz jej dzielnice w sumie na sport w 2024 roku przeznaczą 125 mln zł. Skorzysta na niej nie tylko sam Projekt Warszawa, ale i powołana przez klub międzynarodowa Akademia Siatkówki, w której trenują młodzi sportowcy.
– To również bardzo ważne dla Warszawy, bo te akademie budowane są w oparciu o nasze szkoły warszawskie w poszczególnych dzielnicach. Akademia też się fantastycznie rozwija. Zależy nam na tym, aby młodzież chciała uprawiać sport, jeżeli będzie to siatkówka, to znakomicie – mówi Renata Kaznowska.
– Chcielibyśmy, żeby Warszawa stała się takim miejscem, gdzie bije serce polskiej siatkówki – mówi prezes PGE.
PGE jest jednym z największych sponsorów sportu, m.in. stadionu PGE Narodowego oraz PGE Ekstraligi. Dodatkowo obejmuje wsparciem dwa Polskie Związki Łyżwiarstwa – Szybkiego i Figurowego, Polski Związek Żeglarski, Polski Związek Kajakowy, Polski Związek Pływacki oraz Polski Związek Tenisowy.
Czytaj także
- 2025-02-19: Superluksusowy Maybach już po polskiej premierze. Fanki motoryzacji wieszczą powrót mody na kabriolety
- 2025-02-21: Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów
- 2025-02-17: Rośnie wymiana handlowa Polski z Hiszpanią. Są perspektywy na dalszą współpracę w wielu branżach
- 2025-02-10: Dwie trzecie polskich przedsiębiorców znalazło się na celowniku cyberoszustów. Niewielki odsetek zgłasza to do odpowiednich służb
- 2025-02-04: Rekordowy wzrost sprzedaży samochodów Mercedes-Benz. Rośnie zainteresowanie przede wszystkim autami niskoemisyjnymi
- 2025-02-12: Młodzi naukowcy przez niskie płace odchodzą z uczelni. To duże zagrożenie dla rozwoju polskiej gospodarki i technologii
- 2025-02-18: Pogłębia się brak wojskowych kadr medycznych. System ich kształcenia wymaga pilnej reformy
- 2025-01-28: Europa bierze bezpieczeństwo w swoje ręce. Potencjał obronny może być nawet kilkukrotnie większy niż Rosji
- 2025-01-27: Polska prezydencja skupi się na bezpieczeństwie. Kluczowe ma być też zwiększenie konkurencyjności całej Unii Europejskiej
- 2025-01-21: Przyszłość relacji transatlantyckich wśród głównych tematów posiedzenia PE. Europa jest gotowa do współpracy
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Są już pierwsze propozycje deregulacji przepisów dla biznesu. Ten proces może pobudzić inwestycje i zwiększyć konkurencyjność Polski
– Deregulacja prawa gospodarczego ma kluczowe znaczenie dla zwiększenia konkurencyjności polskich firm i przyciągania inwestycji – ocenia prezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu Andrzej Dycha. W tym tygodniu zespół ds. tej deregulacji, który powstał w odpowiedzi na apel premiera Donalda Tuska, przedstawił już pierwsze propozycje zmian, w tym m.in. ograniczenie kontroli firm, uproszczenie przepisów podatkowych i ułatwienia w zatrudnianiu cudzoziemców. Prezes PAIH wskazuje, że jednym z punktów tej listy powinno być również wzmocnienie roli izb gospodarczych, które mogą odgrywać większą rolę w dialogu między biznesem a rządem.
Polityka
Trzy lata wojny w Ukrainie. UE i kraje członkowskie przeznaczyły na wsparcie ponad 134 mld euro

Instytucje UE deklarują w dalszym ciągu mocne poparcie dla Ukrainy. Łącznie w ciągu trzech lat od rozpoczęcia rosyjskiej agresji Unia i jej państwa członkowskie przeznaczyły na wsparcie walczącej Ukrainy i jej obywateli 134 mld euro, w tym ponad 67 mld euro pomocy finansowej i 50 mld wojskowej. Skala potrzeb nadal jest jednak ogromna. Tym bardziej że dalsze wsparcie ze strony amerykańskiego sojusznika stoi pod znakiem zapytania.
Transport
Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.