Newsy

Zdecydowany wzrost frekwencji w klubach fitness. Polacy walczą w ten sposób z problemami zdrowotnymi po pandemii

2022-07-19  |  06:19
Mówi:Tomasz Groń, dyrektor zarządzający, Benefit Systems Oddział Fitness
Adrian Oleksiak, trener Zdrofit
  • MP4
  • Ponad połowa Polaków przyznaje, że w trakcie pandemii nasiliły się u nich dolegliwości związane ze zdrowiem psychicznym i fizycznym. Próbują zniwelować te problemy, chętnie wracając do klubów fitness i na siłownię. Zwiększona frekwencja w obiektach sportowych ma odzwierciedlenie w statystykach i wynika zarówno z chęci zadbania o zdrowie, jak i z aktualnej oferty klubów fitness, która została dopasowywana do nowych, popandemicznych potrzeb ćwiczących.

     Po pandemii Polacy bardzo chętnie wracają do aktywności fizycznej. To wynika z faktu, że ponad 50 proc. z nas odczuwało w tym czasie problemy związane ze zdrowiem fizycznym i psychicznym. 40 proc. doświadczało zwiększonej ekspozycji na stres, co przełożyło się nie tylko na problemy psychiczne, ale też problemy związane z naszym ciałem, czyli np. kumulujące się napięcia. Co trzeci Polak obserwował pogorszenie zdrowia i wydolności organizmu, a co czwarty uskarżał się na bóle pleców czy problemy związane z kręgosłupem – mówi agencji Newseria Biznes Tomasz Groń, dyrektor zarządzający Benefit Systems Oddział Fitness.

    Jak wskazuje, problemy zdrowotne, których Polacy nabawili się w trakcie pandemii COVID-19, teraz próbują zniwelować zwiększoną aktywnością, m.in. w klubach fitness. Potwierdzają to też statystyki. W trakcie pierwszych trzech miesięcy tego roku w klubach należących do Benefit Systems (czyli m.in. w sieci Zdrofit, FitFabric czy Fitness Academy) liczba klientów wzrosła o 17 proc. w ujęciu rocznym. Z kolei wyniki ostatniej edycji badania MultiSport Index 2022 pokazały, że aktywność na siłowni bądź w klubach fitness notuje w porównaniu z minionym rokiem największy skok popularności wśród wszystkich aktywności sportowych.

    Po długim okresie niedostępności klubów fitness najnormalniej w świecie stęskniliśmy się za tym miejscem, w którym możemy zadbać o swoje zdrowie, w którym jest dostępny doskonale przygotowany sprzęt, trenerzy i dobra atmosfera – mówi Tomasz Groń.

    Co ciekawe, w ciągu ostatnich dwóch, pandemicznych lat znacząco zmieniły się powody, dla których Polacy ćwiczą w klubach fitness. Z badania MultiSport Index 2022 wynika, że oprócz dbałości o kondycję i sylwetkę motywuje ich przede wszystkim chęć zadbania o zdrowie psychiczne.

    – Blisko 90 proc. Polaków jest świadomych tego, że regularna aktywność wpływa na zdrowie psychiczne i poprawia nasze funkcjonowanie, a przy tym jest w stanie zapobiegać m.in. chorobom cywilizacyjnym – mówi dyrektor zarządzający Benefit Systems Oddział Fitness.

    W kontekście wzrostu popularności treningów w klubach fitness istotne jest też to, że po pandemii COVID-19 branża zmodyfikowała swoją ofertę i dopasowała ją do najważniejszej obecnie potrzeby klientów, czyli właśnie wsparcia własnego zdrowia.

    Stworzyliśmy m.in. innowacyjne zajęcia Antystres, które dzięki specjalnie dobranym ćwiczeniom obniżają napięcie ciała i poprawiają samopoczucie. Poza tym w klubach Zdrofit wprowadziliśmy niedawno ZdrowAppkę, która oprócz ułatwień związanych np. z rezerwacją zajęć w klubie umożliwia też monitoring aktywności i zawiera elementy edukacji zdrowotnej – wyjaśnia Tomasz Groń.

    Nowością w klubach należących do Benefit Systems jest również możliwość konsultacji i uczestniczenia w zajęciach prowadzonych przez fizjoterapeutów.

    Klienci chętnie korzystają również z treningów wzmacniających, ukierunkowanych na konkretną partię ciała: pośladki, brzuch. Dużą popularnością cieszą się też zajęcia body & mind i ogólnosprawnościowe – dodaje Adrian Oleksiak, trener sportowy Zdrofit.

    Jak podkreśla, po okresie izolacji na znaczeniu zyskuje fakt, że na siłowni czy zajęciach sportowych można spotkać się z ludźmi o podobnych zainteresowaniach i celach. A dla wielu osób ćwiczenie w grupie jest dobrą, dodatkową motywacją. Inną przewagą aktywności w klubach fitness jest to, że można ćwiczyć pod okiem trenera i skorzystać z profesjonalnego sprzętu, co podnosi bezpieczeństwo.

    – My, jako trenerzy i instruktorzy, dajemy to bezpieczeństwo i profesjonalizm, którego ludzie oczekują. Wykwalifikowana kadra ukierunkowuje i motywuje ludzi do systematycznej aktywności ruchowej – mówi Adrian Oleksiak.

    Czytaj także

    Transmisje online

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Ochrona środowiska

    Przemysł

    Brak krajowej polityki kosmicznej blokuje możliwości współpracy międzynarodowej. Wspólne projekty mogłyby być katalizatorem rozwoju sektora

    Sektor kosmiczny jest jednym z najbardziej innowacyjnych i zaawansowanych technologicznie obszarów w gospodarce. Zapotrzebowanie na kosmiczne technologie napędzają niestabilność gospodarczo-polityczna oraz kryzys klimatyczny. Rozwój polskiego sektora kosmicznego mocno przyspieszył po przystąpieniu Polski do ESA, jednak brak przyjętej polityki kosmicznej sprawia, że nie wykorzystujemy do końca związanego z tym potencjału. Brak jasnych przepisów utrudnia też współpracę bilateralną z innymi krajami.

    Problemy społeczne

    Wrocław najczęściej wskazywanym miejscem na ewentualną przeprowadzkę. To przekłada się na potencjał gospodarczy

    40 proc. Polaków planujących w najbliższych latach przeprowadzkę wybrałoby Wrocław – wynika z badania przeprowadzonego przez Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych. Stolica Dolnego Śląska jest postrzegana jako miejsce, w którym można znaleźć dobrą pracę i mieszkanie, a komunikacja miejska działa w satysfakcjonujący sposób. Miasto jest również doceniane za walory turystyczne i chętnie odwiedzane przez podróżujących. Postrzeganie miasta przez mieszkańców i pracowników przekłada się również na potencjał inwestycyjny i zainteresowanie biznesu.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.