Newsy

Strażacy, żołnierze, policjanci i ratownicy medyczni coraz częściej są postrzegani jako współcześni bohaterowie oraz patrioci

2016-11-14  |  06:40

Polacy jako patriotów i bohaterów postrzegają dziś nie tylko tych, którzy walczyli o ojczyznę, lecz także tych, którzy poświęcają się służbie innym – strażaków, policjantów, żołnierzy i ratowników. To zawody, których wykonywanie wiąże się z dużym ryzykiem – dla ratowania innych często ryzykują własne życie. Dlatego rodziny osób, które zginęły lub straciły zdrowie podczas wykonywania służby, powinny być objęte szczególną opieką – podkreślają przedstawiciele Fundacji „Dorastaj z nami”, która zapewnia kompleksową pomoc takim rodzinom.

Zwykle postrzegamy bohaterów i patriotów jako osoby, które w przeszłości walczyły za wolność ojczyzny, osoby związane z naszą historią. Fundacja „Dorastaj z nami” przeprowadziła badania, z których wynika, że powoli zmienia się sposób patrzenia na bohaterstwo i patriotyzm. Współczesnym bohaterem jest dla nas strażak, policjant, żołnierz, ratownik, czyli osoby, które postanowiły pełnić służbę – mówi agencji Newseria Magdalena Pawlak, prezes Fundacji „Dorastaj z Nami”. – To osoby, które każdego dnia walczą z czasem i żywiołem, które nie mogą myśleć tylko o sobie i swoich najbliższych. Dlatego my staramy się dać im poczucie, że ich rodziny nie zostaną pozostawione same sobie.

Fundacja „Dorastaj z Nami” powstała sześć lat temu po to, by pomagać rodzinom, których bliscy zginęli lub stracili zdrowie podczas pełnienia służby publicznej.

 Rodziny osób, które poległy na służbie, potrzebują dwóch rodzajów wsparcia: po pierwsze wsparcia społeczeństwa, które uzna, że poświęcenie życia, tych osób nie było na marne, po drugie wymiernego wsparcia w przeżywaniu żałoby oraz w wychowywaniu dzieci – wymienia Magdalena Pawlak. – Fundacja dba o to, żeby rodziny mogły się podnieść psychicznie po stracie. Zapewniamy pomoc psychologiczną, psychoterapię na każdym etapie, nie tylko po wypadku, ale nawet wiele lat po nim, bo czasami pewne problemy pojawiają się znacznie później.

Fundacja do tej pory pomogła 192 dzieciom w wieku od 2 do 25 lat, z różnych regionów Polski, głównie z mniejszych miejscowości.

Jako swój najważniejszy cel postawiliśmy edukację i wspieranie całego procesu edukacyjnego oraz rozwoju dziecka – podkreśla prezes Fundacji „Dorastaj z Nami”.

Wsparcie fundacji ma wymiar finansowy, ale nie tylko. Doradcy edukacyjni pomagają rodzinom dobrać najlepszą formę pomocy.

 Kiedy dziecko dorasta, pomagamy mu w znalezieniu odpowiedniej pracy. Doradzamy młodzieży, jak odnaleźć swoje mocne strony, w jakim kierunku warto się rozwijać, jakiego rodzaju staże i praktyki powinni zdobyć, żeby później jak najlepiej i najszybciej wejść na rynek pracy – mówi Magdalena Pawlak.

Jak podkreśla, celem fundacji jest także budowanie etosu służby publicznej i uczenie społeczeństwa szacunku dla osób, które narażają swoje życie dla ratowania innych.

– Chcemy, żeby fundacja dawała pewność tym, którzy na co dzień ryzykują zdrowie i życie, by ratować innych, że ich żony, mężowie, dzieci nie zostaną sami i otrzymają należyte wsparcie. Chcemy pokazać żołnierzom, strażakom, policjantom i ratownikom górskim, że są dla nas ważni, że ich praca jest nieoceniona – podkreśla Magdalena Pawlak.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Aktualne oferty pracy

Specjalista ds. sprzedaży

Aktualnie poszukujemy kandydatów i kandydatek na stanowisko: Specjalista ds. sprzedaży. Ze szczegółami oferty można zapoznać się na tej podstronie.

Ochrona środowiska

Grupa PGE rezygnuje z węgla. Do 2030 roku zainwestuje 75 mld zł w odnawialne źródła energii

PGE to gigant polskiej energetyki, którego portfel w tej chwili w 80 proc. jest oparty na węglu kamiennym i brunatnym. Grupa właśnie ogłosiła, że zamierza sukcesywnie z niego rezygnować na rzecz odnawialnych źródeł energii. Do 2030 roku udział OZE w jej portfelu ma już wynieść 50 proc., głównie dzięki inwestycjom w farmy wiatrowe na Bałtyku i fotowoltaikę. Równolegle zainwestuje też w stopniową dekarbonizację ciepłownictwa i rozwój magazynów energii. W efekcie Grupa Kapitałowa PGE osiągnie neutralność klimatyczną w 2050 roku, czyli nie będzie emitować już ani grama CO2 – wynika z nowej strategii PGE.

Firma

Pracownicy objęci prywatną opieką medyczną o połowę krócej przebywają na zwolnieniu lekarskim. Dla pracodawcy to wymierne korzyści finansowe

1005 zł na jednego pracownika w skali roku – tyle oszczędności może przynieść finansowanie dobrej opieki zdrowotnej przez pracodawcę – wynika z raportu Medicover „Praca. Zdrowie. Ekonomia. Perspektywa 2020”. Zatrudnieni, którzy mają szybszy i łatwiejszy dostęp do specjalistów, rzadziej korzystają ze zwolnień lekarskich i wykazują się większą efektywnością w pracy. – Nasz raport pokazuje, że inwestycja w zdrowie pracowników opłaca się obu stronom, zarówno zatrudnionym, jak i pracodawcom – mówi Artur Białkowski, dyrektor zarządzający ds. usług biznesowych, członek zarządu Medicover Polska. Najczęstsze problemy zdrowotne, z którymi borykają się osoby czynne zawodowo, to nadciśnienie, wysoki poziom cholesterolu, bóle pleców i otyłość.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Ochrona środowiska

Pandemia zmienia modele biznesowe na rynku nieruchomości komercyjnych. Ekologiczne inwestycje zdominują rynek

Mimo pandemii w pierwszej połowie tego roku rynek nieruchomości komercyjnych w Polsce notował bardzo dobre wyniki. Kryzys i niepewność gospodarcza wpłyną jednak na całoroczny wynik i mniejszy wolumen transakcji inwestycyjnych. Koronawirus zmienił sposób, w jaki projektowane, budowane i wyposażane są budynki biurowe, handlowe i magazynowe. Głównym trendem na rynku pozostaje ekologia – wynika z raportu innogy Polska. Zielone certyfikaty stają się powoli standardem, którego oczekują najemcy nieruchomości.

 

Handel

W Polsce spada jakość obsługi klientów. Najwięcej uwag konsumentów dotyczy kompetencji pracowników i długich kolejek

Po dekadzie wzrostów od trzech lat jakość obsługi klientów na polskim rynku sukcesywnie spada – wynika z cyklicznych badań przeprowadzanych przez Polski Program Jakości Obsługi. W ocenie 1/5 klientów jej jakość jest niezadowalająca. Najczęściej narzekamy m.in. na długi czas obsługi, kolejki i niskie kompetencje pracowników. Złe oceny wynikają też z faktu, że część firm nie nadąża za stale rosnącymi oczekiwaniami konsumentów. W tym roku wpłynęła na nie także pandemia COVID-19, która sprawiła, że zaczęli oni przykładać większą wagę do higieny i bezpieczeństwa.