Newsy

Coraz więcej małych firm ma globalne aspiracje. Innowacyjne projekty mają szanse podbić zagraniczne rynki

2015-02-05  |  06:45

Wielu ludzi ma pomysł na własny biznes, ale próbę jego realizacji podejmują tylko niektórzy. Zgodnie z danymi Centralnego Ośrodka Informacji Gospodarczej w 2014 r. zarejestrowano 343 tys. nowych firm, o 9,5 proc. mniej niż w 2013 r. Mimo to chętnych do prowadzenia własnego biznesu nie brakuje, tym bardziej że otwiera się przed nimi coraz więcej możliwości, również związanych z zagranicznymi rynkami.

Sztuką jest wdrożyć te pomysły, czyli znaleźć taki sposób, ażeby przekuć je na realny biznes, na usługi i produkty, które klienci będą chcieli kupować. To jest warunek niezbędny, który musi towarzyszyć każdemu produktowi, który ma zaistnieć na rynku – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Agnieszka Zawistowska, dyrektor UPC Biznes.

Dla przedsiębiorców, którzy mają już dobry pomysł na produkt, ale jego sprzedaż na poważną skalę nadal jest wyzwaniem, UPC Biznes organizuje coroczny konkurs Think Big.

Think Big to program dla średnich i małych przedsiębiorstw, które myślą globalnie, które chcą się rozwijać i które mają odwagę i determinację, by to zrobić – tłumaczy Agnieszka Zawistowska. – Zachęcamy, żeby działać aktywnie, żeby rozwijać i wdrażać swoje pomysły.

W tym roku – w drugiej edycji konkursu – uznanie jury, pierwsze miejsce i 40 tys. zł, zdobyła firma Luna EMG, projekt urządzenia do rehabilitacji. Dwie drugie nagrody (po 20 tys. zł) trafiły do Leia Display System, czyli twórców ekranu, który wyświetla obrazy w przestrzeni, i do Lo Fi Robot, czyli twórców systemu do konstruowania robotów i nauki robotyki.

Firmy urzekły nas swoją kompletnością, świetnymi pomysłami i innowacyjnością – podkreśla dyrektor UPC Biznes. – To jest nowa propozycja, coś wartościowego, co wnosi nową wartość na rynek i ma szansę powodzenia. Patrzyliśmy też na to, na ile te projekty są przemyślane, na ile są kompleksowo obudowane marketingiem, promocją, pomysłem na to, jaki będzie rynek docelowy.

Zwycięzcy otrzymają też możliwość pogłębienia swej wiedzy o tworzeniu relacji biznesowych z międzynarodowymi partnerami. Każdy z wyróżnionych weźmie udział w sesjach mentorskich z ekspertami UPC Biznes oraz praktykami biznesu, których celem jest nadanie kierunku działaniom ich firm oraz zainspirowanie do globalnego rozwoju.

Na co dzień realizujemy naszą misję, oferując usługi do klientów biznesowych, a to jest kolejny krok w inspirowaniu przedsiębiorców do tego, żeby myśleli globalnie, żeby chcieli rozwijać swoje biznesy w oparciu o innowacyjne technologie – opowiada Agnieszka Zawistowska. – To jest coś, co do nas również wróci, bo im więcej firm, które będą używać nowoczesnych technologii i innowacji do rozwoju swojego biznesu, tym lepiej dla polskiej gospodarki i firmy UPC Biznes, która świadczy takie usługi.

UPC Biznes oferuje zaawansowane usługi dostępu do internetu, telefoniczne oraz telewizyjne. Swoją ofertę kieruje do małych firm oraz osób prowadzących działalność gospodarczą w domu, przygotowuje również specjalne oferty dla dużych firm.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.