Newsy

Coraz więcej małych firm ma globalne aspiracje. Innowacyjne projekty mają szanse podbić zagraniczne rynki

2015-02-05  |  06:45

Wielu ludzi ma pomysł na własny biznes, ale próbę jego realizacji podejmują tylko niektórzy. Zgodnie z danymi Centralnego Ośrodka Informacji Gospodarczej w 2014 r. zarejestrowano 343 tys. nowych firm, o 9,5 proc. mniej niż w 2013 r. Mimo to chętnych do prowadzenia własnego biznesu nie brakuje, tym bardziej że otwiera się przed nimi coraz więcej możliwości, również związanych z zagranicznymi rynkami.

Sztuką jest wdrożyć te pomysły, czyli znaleźć taki sposób, ażeby przekuć je na realny biznes, na usługi i produkty, które klienci będą chcieli kupować. To jest warunek niezbędny, który musi towarzyszyć każdemu produktowi, który ma zaistnieć na rynku – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Agnieszka Zawistowska, dyrektor UPC Biznes.

Dla przedsiębiorców, którzy mają już dobry pomysł na produkt, ale jego sprzedaż na poważną skalę nadal jest wyzwaniem, UPC Biznes organizuje coroczny konkurs Think Big.

Think Big to program dla średnich i małych przedsiębiorstw, które myślą globalnie, które chcą się rozwijać i które mają odwagę i determinację, by to zrobić – tłumaczy Agnieszka Zawistowska. – Zachęcamy, żeby działać aktywnie, żeby rozwijać i wdrażać swoje pomysły.

W tym roku – w drugiej edycji konkursu – uznanie jury, pierwsze miejsce i 40 tys. zł, zdobyła firma Luna EMG, projekt urządzenia do rehabilitacji. Dwie drugie nagrody (po 20 tys. zł) trafiły do Leia Display System, czyli twórców ekranu, który wyświetla obrazy w przestrzeni, i do Lo Fi Robot, czyli twórców systemu do konstruowania robotów i nauki robotyki.

Firmy urzekły nas swoją kompletnością, świetnymi pomysłami i innowacyjnością – podkreśla dyrektor UPC Biznes. – To jest nowa propozycja, coś wartościowego, co wnosi nową wartość na rynek i ma szansę powodzenia. Patrzyliśmy też na to, na ile te projekty są przemyślane, na ile są kompleksowo obudowane marketingiem, promocją, pomysłem na to, jaki będzie rynek docelowy.

Zwycięzcy otrzymają też możliwość pogłębienia swej wiedzy o tworzeniu relacji biznesowych z międzynarodowymi partnerami. Każdy z wyróżnionych weźmie udział w sesjach mentorskich z ekspertami UPC Biznes oraz praktykami biznesu, których celem jest nadanie kierunku działaniom ich firm oraz zainspirowanie do globalnego rozwoju.

Na co dzień realizujemy naszą misję, oferując usługi do klientów biznesowych, a to jest kolejny krok w inspirowaniu przedsiębiorców do tego, żeby myśleli globalnie, żeby chcieli rozwijać swoje biznesy w oparciu o innowacyjne technologie – opowiada Agnieszka Zawistowska. – To jest coś, co do nas również wróci, bo im więcej firm, które będą używać nowoczesnych technologii i innowacji do rozwoju swojego biznesu, tym lepiej dla polskiej gospodarki i firmy UPC Biznes, która świadczy takie usługi.

UPC Biznes oferuje zaawansowane usługi dostępu do internetu, telefoniczne oraz telewizyjne. Swoją ofertę kieruje do małych firm oraz osób prowadzących działalność gospodarczą w domu, przygotowuje również specjalne oferty dla dużych firm.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.