Mówi: | Dariusz Stolarczyk |
Funkcja: | wiceprezes zarządu |
Firma: | Ruch |
Coraz więcej usług w kioskach Ruchu. Można w nich zwrócić zakupiony online towar
Ruch rozwija usługi dla e-handlu. W kiosku można zwrócić produkt zakupiony online w sklepie partnerskim sieci. On zajmuje się jego wysyłką lub utylizacją, w przypadku gdy koszt przesyłki jest wyższy niż wartość produktu. Spółka oferuje też usługi logistyczne dla zagranicznych e-sklepów. Daje też przedsiębiorcom możliwość nadawania paczek i promocji w kioskach.
– W dzisiejszym e-commerce jest dość duży i konkurencyjny rynek dostawy przesyłek do klientów, ale ciągle brakuje dobrego rozwiązania, które pozwala klientowi zwrócić towar w wygodny sposób. To ważne nie tylko dla klienta, lecz także z punktu widzenia regulacji unijnych – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Dariusz Stolarczyk, wiceprezes zarządu spółki Ruch.
Zgodnie z dyrektywą UE, która już została wdrożona do polskiego prawa, klient ma 14 dni na zwrot zakupionego w sieci towaru bez podawania przyczyny.
Ruch w swojej ofercie dla e-commerce umożliwia nadawanie i odbieranie przesyłek w kioskach. Wprowadził również możliwość zwracania nieudanych lub niechcianych e-zakupów.
– My tę przesyłkę przyjmiemy i w zależności od preferencji partnera albo odeślemy przesyłkę do e-sklepu, albo wykonamy inne czynności – wyjaśnia Stolarczyk. – Chodzi m.in. o sprawdzenie, czy przesyłka jest zgodna z parametrami jakościowymi, co pozwala szybciej wypłacić klientowi pieniądze, bo sklep nie czeka na jej dotarcie, tylko wierzy nam.
Spółka ma w ofercie również usługę utylizacji stosowaną w momencie, gdy koszt przesyłki przewyższa koszt zwracanego produktu.
– W sposób komisyjny, gwarantujący pewność, że nikt tego nie będzie w nieodpowiedni sposób tego wykorzystywał, niszczymy towar w naszym magazynie. Oczywiście raportujemy wszystkie niezbędne informacje do środowiskowych organizacji, tak żeby też z punktu widzenia odpowiedzialności za środowisko działać według ustalonych reguł – tłumaczy Dariusz Stolarczyk.
Wyjaśnia, że wyróżnikiem oferty Ruchu na rynku e-commerce jest usługa magazynowania. Spółka chce ją rozwijać przede wszystkim dla zagranicznych e-sklepów, w których polscy klienci coraz chętniej i częściej robią zakupy.
– Oferujemy usługę gromadzenia przesyłek u nas w magazynie. W przypadku sklepów zagranicznych to szczególnie ważne, bo koszt wysłania paczki z Polski za granicę jest duży, więc lepiej wysyłać paczki w dużych pakietach – mówi Stolarczyk.
W takiej sytuacji towar trafia do magazynu, a e-sprzedawca dostaje od Ruchu informację na temat weryfikacji jakościowej zwrotu i jeśli jest ona pozytywna, może bezzwłocznie przelać klientowi pieniądze za oddany produkt.
Z oferty Ruchu dla e-handlu korzystają zarówno duzi gracze, jak np. Cdp.pl, jak i mniejsi przedsiębiorcy.
– Na rynku są dobre firmy kurierskie, są dobre firmy zarządzające magazynami i firmy, które w obszarze logistyki dla e-commerce wnoszą ciekawe rozwiązania. Wierzymy, że jako Ruch mamy to wszystko, czyli Paczkę w Ruchu, magazyny, promocję w naszych kioskach oraz możliwość zwrotu –wymienia Stolarczyk.
Na korzyść spółki działa przede wszystkim rozbudowana sieć (2,2 tys. kiosków) oraz rozpoznawana marka, która 95 lat jest obecna na rynku.
– To dynamicznie zmieniająca się firma, szczególnie w ostatnich czterech latach. Uznaliśmy, że Ruch zarówno w multichannel, jak i w e-commerce powinien być najczęściej wybieraną firmą spośród tych, które świadczą takie usługi – podsumowuje Dariusz Stolarczyk.
Czytaj także
- 2024-11-14: Odwożenie dzieci do szkoły samochodem nie bez wpływu na jakość powietrza. Wielu rodziców tylko po to uruchamia auto
- 2024-11-05: Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
- 2024-10-15: Klaudia Carlos: Nie myślę o konkurowaniu z innymi formatami. „Pytanie na śniadanie” jest programem interdyscyplinarnym i wielopokoleniowym
- 2024-10-18: Katarzyna Dowbor: Po rewolucji telewizja publiczna już staje na wszystkie nogi. Dobrze sobie teraz radzimy i wierzymy, że część osób wróci do nas
- 2024-10-28: Beata Tadla: Nowe studio „Pytania na śniadanie” jest bardzo uniwersalne. Wszystko mi w nim pasuje i nie ma kakofonii kolorystycznej
- 2024-10-22: Robert El Gendy: Zauważam inne programy śniadaniowe i dobrze, że one są. Konkurencja nakręca nas do walki o widzów
- 2024-11-12: Tomasz Tylicki: W programach na żywo jak „Pytanie na śniadanie” niezbędna jest swoboda. Jeżeli scenariusz za dużo by nam narzucał, to byłoby sztywno
- 2024-11-06: Robert Stockinger: Wziąłem na siebie odpowiedzialność podnoszenia jakości Telewizji Polskiej i przywracania jej blasku
- 2024-10-09: Szwedzka Akademia Nauk uhonorowała lata pracy nad sztuczną inteligencją. Nagroda Nobla trafiła do twórców sztucznych sieci neuronowych
- 2024-10-18: Nowe technologie zmieniają pracę statystyków. Mogą poddawać szybkiej analizie duże zasoby informacji
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Sieci handlowe oferują coraz więcej ryb ze zrównoważonych połowów. Lidl i Kaufland wśród liderów
W Polsce 11 sieci handlowych prowadzi sprzedaż ryb i owoców morza ze zrównoważonych połowów w swoich markach własnych. Produkty z certyfikatem MSC znajdują się na półkach sklepowych w ponad 20 tys. lokalizacjach w kraju – zarówno w dużych marketach, jak i małych sklepach. Organizacja MSC opublikowała właśnie ranking sieci zaangażowanych w promocję zrównoważonych połowów. Na jego czele znalazły się Lidl, Kaufland, ALDI i Biedronka. Przedstawiciele MSC zwracają uwagę, że wciąż jest duży potencjał wzrostu.
Infrastruktura
Dane satelitarne wspomagają leśników. Pomagają przeciwdziałać pożarom oraz kradzieżom drewna
Na niskiej orbicie okołoziemskiej jest 10 tysięcy sztucznych satelitów i ciągle ich przybywa. W każdej sekundzie przesyłają na ziemię wiele cennych danych, które są wykorzystywane w różnych dziedzinach – meteorologii, telekomunikacji, transporcie, zarządzeniu kryzysowym czy badaniach naukowych. Są one także cennym narzędziem w rękach leśników. Dane pochodzące z orbity są wykorzystywane m.in. w ochronie przeciwpożarowej lasów, ale też pomagają w identyfikowaniu obszarów narażonych na działanie złodziei drewna.
Edukacja
Ubóstwo menstruacyjne wciąż jest problemem w Polsce. Nowy program MEN ma z nim walczyć
Menstruacja wciąż jest w Polsce tematem tabu. Co trzecia dziewczynka nie jest przygotowana na pierwszą miesiączkę, co oznacza, że w rodzinach rzadko rozmawia się na ten temat – wynika z badania przeprowadzonego dla Kulczyk Foundation w 2020 roku. Eksperci wskazują także na wciąż obecne ubóstwo menstruacyjne, na które składa się m.in. brak dostępu do podpasek czy tamponów, a także piętnowanie menstruacji. Nowy program resortu edukacji ma z tym zjawiskiem walczyć.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.