Mówi: | Aniela Hejnowska |
Funkcja: | dyrektor zarządzający |
Firma: | Groupon |
Groupon zmierza w kierunku handlu mobilnego
Więcej ofert dla użytkowników smartfonów i rozwój w kierunku platformy usług – tak Groupon będzie walczył o klientów. Smartfony ma już blisko połowa Polaków, coraz więcej osób korzysta z nich w trakcie robienia zakupów. Szacunki mówią, że wartość rynku m-commerce w Polsce w tym roku przekroczy 1 mld zł.
– Stawiamy na użytkowników urządzeń mobilnych – przyznaje w rozmowie z agencją Newseria Biznes Aniela Hejnowska, dyrektor zarządzająca Groupon Polska. – Na Zachodzie 40–50 proc. transakcji na Grouponie jest dokonywanych przez mobilne urządzenia, w Polsce jest to na razie 10 proc., więc potencjał jest. Technologicznie jesteśmy na ten rozwój gotowi.
Raport Connected Life 2014 przygotowany przez TNS Polska wskazuje, że blisko połowa Polaków ma smartfony. Choć wciąż niewiele osób decyduje się na zakupy za ich pośrednictwem, to rynek m-commerce prężnie się rozwija. Wedle szacunków platformy mGenerator.pl jego wartość w tym roku przekroczy 1 mld zł (0,5 mld na koniec 2013 roku). Dlatego coraz częściej firmy decydują się na stworzenie aplikacji mobilnych skierowanych właśnie do takich klientów. Proponuje ją także Groupon.
– W Polsce nadchodzi rewolucja mobilna. Widzimy, że coraz więcej osób korzysta ze smartfonów w trakcie dokonywania zakupów, przeglądania ofert online. Nasza aplikacja jest czwartą najpopularniejszą na świecie, ściągnęło ją 90 milionów użytkowników – mówi Hejnowska.
Kilka tygodni temu Groupon zdecydował się również na zmianę szaty graficznej strony. Pojawiły się funkcjonalności, które ułatwiają korzystanie ze strony – wyszukiwanie i filtrowanie oferowanych produktów, dostępny jest również system rezerwacji online.
Jak podkreśla Aniela Hejnowska, Groupon przeobraził się z portalu oferującego grupowe zakupy do platformy z usługami i produktami, skierowanymi do indywidualnego klienta. To odpowiedź na zmianę upodobań użytkowników internetu, którzy częściej decydują się na zakup usług.
– Można u nas kupić wizytę u fryzjera czy w restauracji, a także bilety na koncerty oraz podróże – mówi Hejnowska. – Jesteśmy największym dostarczycielem usług online. To jest kierunek, w którym będziemy się dalej rozwijać.
Czytaj także
- 2024-11-05: Leczenie okulistyczne coraz skuteczniejsze. Pomagają w tym inwestycje w infrastrukturę i nowe technologie
- 2024-10-02: Polacy na bakier z higieną cyfrową. To przekłada się na zdrowie fizyczne i psychiczne, szczególnie młodych
- 2024-08-30: Tylko 2 proc. właścicieli zwierząt płaci za opiekę nad zwierzętami podczas ich nieobecności. Spodziewany szybki wzrost zapotrzebowania na takie usługi
- 2024-08-22: Lato to szczyt sezonu remontowego. Wakacyjne modernizacje znacznie częściej dotyczą mieszkań niż domów
- 2024-08-29: Aplikacja mObywatel zyskuje nowe funkcjonalności. Jeszcze w tym roku pojawi się mStłuczka
- 2024-09-04: Firmy coraz odpowiedzialniej podchodzą do obrotu danymi i e-dokumentami. Rośnie popularność usług, które go zabezpieczają
- 2024-08-19: Rosnąca konsumpcja może się wkrótce przełożyć na lepsze wyniki branży logistycznej. Są już pierwsze oznaki ożywienia
- 2024-07-25: E-konsumenci wybierają jak najszybsze i najprostsze opcje płatności online. Coraz bardziej interesują się płatnościami odroczonymi i ratalnymi
- 2024-08-01: Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody
- 2024-06-06: Handel w sieci nie zwalnia mimo zawirowań w gospodarce. Coraz większą rolę odgrywa w nim sztuczna inteligencja
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Sieci handlowe oferują coraz więcej ryb ze zrównoważonych połowów. Lidl i Kaufland wśród liderów
W Polsce 11 sieci handlowych prowadzi sprzedaż ryb i owoców morza ze zrównoważonych połowów w swoich markach własnych. Produkty z certyfikatem MSC znajdują się na półkach sklepowych w ponad 20 tys. lokalizacjach w kraju – zarówno w dużych marketach, jak i małych sklepach. Organizacja MSC opublikowała właśnie ranking sieci zaangażowanych w promocję zrównoważonych połowów. Na jego czele znalazły się Lidl, Kaufland, ALDI i Biedronka. Przedstawiciele MSC zwracają uwagę, że wciąż jest duży potencjał wzrostu.
Infrastruktura
Dane satelitarne wspomagają leśników. Pomagają przeciwdziałać pożarom oraz kradzieżom drewna
Na niskiej orbicie okołoziemskiej jest 10 tysięcy sztucznych satelitów i ciągle ich przybywa. W każdej sekundzie przesyłają na ziemię wiele cennych danych, które są wykorzystywane w różnych dziedzinach – meteorologii, telekomunikacji, transporcie, zarządzeniu kryzysowym czy badaniach naukowych. Są one także cennym narzędziem w rękach leśników. Dane pochodzące z orbity są wykorzystywane m.in. w ochronie przeciwpożarowej lasów, ale też pomagają w identyfikowaniu obszarów narażonych na działanie złodziei drewna.
Edukacja
Ubóstwo menstruacyjne wciąż jest problemem w Polsce. Nowy program MEN ma z nim walczyć
Menstruacja wciąż jest w Polsce tematem tabu. Co trzecia dziewczynka nie jest przygotowana na pierwszą miesiączkę, co oznacza, że w rodzinach rzadko rozmawia się na ten temat – wynika z badania przeprowadzonego dla Kulczyk Foundation w 2020 roku. Eksperci wskazują także na wciąż obecne ubóstwo menstruacyjne, na które składa się m.in. brak dostępu do podpasek czy tamponów, a także piętnowanie menstruacji. Nowy program resortu edukacji ma z tym zjawiskiem walczyć.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.