Newsy

Intel zapowiada ultra-rewolucję

2012-08-06  |  06:20
Mówi:Tomasz Klekowski
Funkcja:dyrektor na region Europy Centralnej i Wschodniej
Firma:Intel
  • MP4

    Największy na świecie producent procesorów przygotowuje się do ofensywy. Pod koniec roku chce zawojować rynek super cienkimi i szybkimi notebookami wyposażonymi w najmłodsze dziecko Microsoftu: Windows 8. Firma twierdzi, że to dopiero początek rewolucji.

    To będzie wyjątkowo kolorowa jesień na rynku komputerowym. Intel zapowiada, że po wakacjach na rynku pojawi się aż 140 rodzajów ultrabooków i 20 tabletów montowanych na podzespołach tej firmy. Ale rynek z zaciekawieniem wyczekuje grudnia, kiedy Intel zaprezentuje ultrabooki z nowym systemem Windows 8.

      Ultrabooki to jest następna generacja notebooków, które są nieco cieńsze, nieco lżejsze, bardziej wydajne i bardziej zabezpieczone. Te urządzenia najlepiej naszym zdaniem nadają się do korzystania z tych usług, które niesie za sobą Windows 8  zapowiada Tomasz Klekowski, dyrektor Intela na region Europy Centralnej i Wschodniej w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria.

    Nowy produkt ma być przede wszystkim wyzwaniem dla konkurencji, głównie dla MacBook Air produkowanym przez Apple. Intel zapowiada, że przewagą ultrabooków będą m.in. dotykowe ekrany, możliwość rozpoznawania gestów (technologia Kinect) i głosu. Dodatkowym argumentem ma być cena  około 695 dolarów. Intel nie rezygnuje jednak z produkcji podzespołów dla komputerów stacjonarnych.

      W tej chwili tylko 20 proc. ogólnej sprzedaży to klasyczne komputery. One oczywiście zostaną, bo są takie zastosowania, w których komputery są dużo bardziej wygodne, niemniej jednak większość użytkowników będzie korzystała z technologii mobilnych  wyjaśnia dyrektor regionalny Intela.

    Wiadomo, że w tym roku firma chce wydać na badania, rozwój i przejęcia aż 18,2 mld dolarów. Intel nie spoczywa na laurach i zapowiada, że pracuje nad bardziej nowoczesnymi procesorami. Data premiery nie jest znana.

      Będzie jeszcze szybszy, jeszcze mniejszy i jeszcze bardziej energooszczędny, a będzie w nim coraz więcej funkcji związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa. Ogłosiliśmy bardzo duże inwestycje w nowy proces technologiczny. Pozwoli nam to na obniżenie kosztów i cen  zapewnia Klekowski.

    W ubiegłym tygodniu firma dokonała korekty i obniżyła prognozę przychodów. Przedstawiciele firmy tłumaczyli to sytuacją globalnej gospodarki w tym także malejącą konsumpcją.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Profesjonalistów Public Relations

    Ochrona środowiska

    Transport

    Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

    Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

    Konsument

    Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

    Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.