Mówi: | Mirosław Godlewski |
Funkcja: | Prezes zarządu |
Firma: | Netia |
Netia wyda ponad 200 mln zł na modernizację infrastruktury
Infrastruktura sieciowa Netii wraz z rozwojem usług internetowych i telewizyjnych jest stale modernizowana. Celem jest przede wszystkim zwiększenie zasięgu i przepustowości dostarczanego przez Netię internetu szerokopasmowego. Zgodnie z założeniami, do końca 2014 roku w zasięgu bardzo szybkiego internetu Netii pod nazwą FOTON będzie ponad 2 mln gospodarstw domowych, czyli niemal dwukrotnie więcej niż dzisiaj.
Netia koncentruje się na modernizacji sieci własnych, w których skład wchodzą również te, które kiedyś należały do Aster (Netia odkupiła je od UPC).
– Po wielu akwizycjach, których Netia dokonała w ubiegłych latach, mamy blisko 3 mln gospodarstw domowych w zasięgu różnego rodzaju stałej infrastruktury, na której możemy oferować szerokopasmowy dostęp do Internetu – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Mirosław Godlewski, prezes zarządu Netia.
Poza modernizacją istniejących sieci, Netia inwestuje również w ich rozbudowę.
– Budujemy nowe łącza światłowodowe dochodzące bezpośrednio do gniazdka w domu. 150 tys. gospodarstw domowych jest w zasięgu światłowodu dochodzącego do domu i tutaj Netia jest absolutnym liderem w Polsce – podkreśla Godlewski.
Tłumaczy również, że działania te wiążą się z realizacją głównych celów strategicznych operatora, tj. rozwoju Telewizji Osobistej i umacniania pozycji w sektorze klientów biznesowych, który przynosi spółce największe zyski.
Planowane inwestycje Netii pochłoną w najbliższym roku ponad 200 mln zł.
– Nie podajemy precyzyjnie szczegółów jako spółka publiczna, ale mieści się to w 200–250 mln złotych – ujawnia prezes.
Tłumaczy, że spółka co roku przeznacza podobną kwotę na inwestycje, choć w poszczególnych latach zmienia się struktura tych wydatków. W ostatnich dwóch latach coraz więcej pieniędzy jest kierowanych na modernizację sieci dostępowych i budowę nowej infrastruktury, często pod potrzeby konkretnych klientów biznesowych.
– W latach 2007–2010 inwestowaliśmy głównie w rozwój regulowanego dostępu, znanego często jako uwalnianie lokalnej pętli abonenckiej czyli dostępu do infrastruktury TP. Tamten program zakończyliśmy, teraz te środki przesuwamy właśnie na modernizacje i rozbudowę infrastruktury – wyjaśnia.
Netia ma obecnie 12,9 proc. udziału w rynku szerokopasmowego dostępu do Internetu w Polsce, w tym 41 proc. abonentów w ramach własnych sieci.
– Z tego już dzisiaj około 1,2 mln gospodarstw domowych ma dostęp do przepływności 50, 100 i więcej Mb/s– podkreśla prezes Netii. – Tego rodzaju przepływność będzie dostępna blisko w 2 mln gospodarstw domowych na koniec 2014.
Trendy w dziedzinie internetu i nowych technologii będą w tym roku głównymi tematami organizowanego 3 października przez Netię kongresu „Biznes to Rozmowy”. Jest to spotkanie ekspertów, doświadczonych menedżerów i młodych firm, służące wymianie doświadczeń i poznaniu nowych technologii.
Czytaj także
- 2024-12-13: PZU chce mocniej inwestować w sektor zdrowia i transformację energetyki. W strategii do 2027 roku zapowiada duże zmiany w strukturze grupy
- 2024-12-02: M. Wąsik: Potrzeba twardej reakcji UE na uszkodzenie kabli na Bałtyku. To element wojny hybrydowej
- 2024-12-04: Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
- 2024-11-27: Fundusze Norweskie wspierają innowacje w polskich firmach. Ponad 200 projektów otrzymało granty o wartości 92 mln euro
- 2024-11-27: Tylko co trzecia firma wdraża zasady zrównoważonego rozwoju. Mniejsze przedsiębiorstwa potrzebują wsparcia w tym procesie
- 2024-12-09: Firmy nie znają korzyści z wdrażania zrównoważonego rozwoju. Swój ślad węglowy mierzy tylko co piąta firma
- 2024-11-18: Sprzedaż kart telemetrycznych M2M mocno przyspieszyła. Dzięki nim internet rzeczy wspiera cyfryzację firm
- 2024-11-13: Europejscy rolnicy przeciw umowie UE i Mercosur. Obawiają się zalewu taniej żywności z Ameryki Południowej
- 2024-11-20: Branża wiatrakowa niecierpliwie wyczekuje liberalizacji przepisów. Zmiany w prawie mocno przyspieszą inwestycje
- 2024-11-05: Leczenie okulistyczne coraz skuteczniejsze. Pomagają w tym inwestycje w infrastrukturę i nowe technologie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Dwa konkursy w Agencji Badań Medycznych w 2025 roku. Do wzięcia 275 mln zł
Agencja Badań Medycznych w przyszłym roku planuje ogłosić dwa konkursy. Pierwszy z nich dotyczy niekomercyjnych badań klinicznych z przewidywaną alokacją w wysokości 200 mln zł, drugi – niekomercyjnych eksperymentów badawczych z pulą w wysokości 75 mln zł. ABM zapowiada, że w 2025 roku skupi się na badaniach własnych, a także budowie rozwoju współpracy międzynarodowej.
Handel
Polscy producenci drobiu liczą na ponowne otwarcie chińskiego rynku. Kraje azjatyckie coraz ważniejszym importerem
Polska wciąż cieszy się w świecie renomą cenionego producenta mięsa drobiowego. Na eksport trafia ok. 60 proc. rocznej produkcji, czyli prawie 2 mln t. Polscy producenci walczą o silną pozycję na zagranicznych rynkach. Priorytetem jest dla nich ponowne uruchomienie eksportu do Chin, który został wstrzymany pięć lat temu ze względu na ptasią grypę. Trwa dopracowywanie szczegółów porozumienia w tej sprawie.
Finanse
Zbiórki internetowe przestały się już kojarzyć wyłącznie z finansowaniem leczenia. Ludzie zbierają także na podstawowe potrzeby i realizację marzeń
Połowa Polaków wspiera zbiórki charytatywne online – wynika z raportu przygotowanego przez SW Research dla Allegro. Najczęściej przekazujemy datki na pomoc humanitarną związaną z kataklizmami, wsparcie chorych, pomoc dzieciom czy zwierzętom. Jeszcze do niedawna zbiórki internetowe kojarzyły się głównie z finansowaniem terapii czy rehabilitacji dla ciężko chorych, ale coraz częściej ludzie zbierają na podstawowe potrzeby, takie jak żywność czy opał na zimę, ale również na realizację marzeń.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.