Newsy

Play uruchomi do końca roku internet 4G LTE w 13 polskich miastach

2013-09-09  |  11:00
Tagi: Play, LTE, 4G LTE
Mówi:Bartosz Dobrzyński
Funkcja:członek zarządu
Firma:P4
  • MP4
  • P4, operator sieci Play, uruchamia usługi w technologii 4G LTE. W ciągu dwóch lat z nowej sieci będą mogli korzystać wszyscy użytkownicy, którzy są w zasięgu ponad 3 tys. nadajników operatora. Uruchomienie ultraszybkiego internetu było możliwe dzięki wygranej przez Play w przetargu na częstotliwości z pasma 1800 MHz. Operator otrzymał trzy z pięciu rezerwacji po 5 MHz każda.  

     – Ogłaszamy otwarcie naszej nowej sieci 4G LTE, dającej możliwość szybszej transmisji danych. Sieć uruchomimy w 13 miastach w Polsce do końca tego roku. To będzie między innymi Warszawa i Gdańsk – zapowiada w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria Bartosz Dobrzyński, członek zarządu i szef marketingu w P4, operatora sieci Play.

    W przyszłym firma chce uruchomić także szybszy przesył danych na wszystkich swoich lokalizacjach, czyli ponad 3 tys. nadajników w Polsce. W zasięgu 4G LTE ma się znaleźć 70 proc. użytkowników.

     – Myślę, że dla klienta najbardziej to będzie odczuwalne w momencie odtwarzania video, czyli jeżeli będzie chciał zobaczyć klip z Youtube czy z serwisu VOD, to wtedy będzie to działało szybciej, płynniej, będzie można ten film swobodnie przewinąć – wyjaśnia Dobrzyński. – Ściągnięcie pliku 5 MB trwa dzisiaj 1,5–3 minuty. W przypadku sieci 4G LTE powinno to trwać około 1530 sekund.

    Rozwój nowej sieci będzie stosunkowo łatwy, bo firma nie musi stawiać nowych nadajników, tylko modernizuje dotychczasowe. Obecnie internet LTE w Polsce o prędkości do 150 Mb/s świadczą komórkowa sieć Plus oraz Cyfrowy Polsat. W ostatnim przetargu na częstotliwości, gdzie P4 otrzymał trzy rezerwacje – sieć T-Mobile dostała dwie.

     – Nasza sieć 4G LTE to jest połączenie technologii 4G sieci, która się wywodzi z przeszłości i nowej technologii LTE, którą w tej chwili dołożymy do naszej sieci – mówi Dobrzyński. – Dzięki temu będziemy mogli zapewnić bardzo duży zasięg szybkiego internetu i będziemy go szybko rozbudowywać.

    Play zapowiada, że cena nowych usług będzie bardzo konkurencyjna. Dodatkowo – z okazji wdrożenia nowej technologii – wszyscy, którzy kupią telefon obsługujący 4G LTE dostaną nielimitowany transfer do końca 2014 r.

    Ultraszybki internet oferuje w Polsce na razie tylko Cyfrowy Polsat korzystający z zasobów spółek Mobyland i CenterNet. Teraz P4 może stać się realną konkurencją dla spółek należących do Zygmunta Solorza-Żaka.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Rady Podatkowej

    Targi Bezpieczeństwa

    Transport

    Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

    Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

    Konsument

    Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

    Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

    Handel

    Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

    Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.