Newsy

Rośnie konkurencja na rynku energii. Już blisko 290 tys. konsumentów zmieniło dostawcę prądu

2015-03-23  |  12:00

Aktualizacja 2015-03-24 godz. 11:45

Na koniec 2014 roku liczba osób, które zmieniły dostawcę energii elektrycznej, przekroczyła 287 tys. Choć to ponad dwukrotny wzrost w porównaniu z grudniem 2013 roku, to i tak skala jest niewielka. W tym względzie energetyka znajduje się na początku drogi, którą kilka lat wcześniej przechodziła telekomunikacja. Rosnąca świadomość konsumentów powoduje, że dostawcy i sprzedawcy usług muszą dostosowywać ofertę do ich wymagań.

 Konsumenci są coraz bardziej świadomi. Zaczynają dostrzegać, że inny operator może sprzedać im energię i zaproponować ofertę lepszą pod względem zarówno cenowym, jak i jakościowym – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Andrzej Rogowski, prezes zarządu Multimedia Polska. – Najbliższe lata pokażą, jak ten rynek ostatecznie będzie wyglądał. Ale to, co robimy, już dziś jest bardzo obiecujące.

Multimedia Polska jest dostawcą usług telekomunikacyjnych: telewizji cyfrowej z wideo na żądanie (VoD), szerokopasmowego i mobilnego internetu oraz telefonii stacjonarnej i mobilnej. Operator stale rozszerza zakres i skalę oferowanych usług. Dziś Grupa Multimedia Polska sprzedaje, nie tylko swoim abonentom, ubezpieczenia mieszkań oraz energię elektryczną w tzw. Energetyzujących Pakietach wraz z telewizją i internetem.

Prognoz dotyczących liczby odbiorców energii nie chcę przedstawiać, w sytuacji rynku publicznego nawet chyba nie bardzo mogę (spółka notowania jest na rynku obligacji Catalyst – red.) – wskazuje Andrzej Rogowski. – Jednak plany mamy dość ambitne. Na pewno nadal kluczowe pozostaną dla nas internet, telewizja i telefon, ale wzbogacane o kolejne kompleksowe usługi dla domu.

Na koniec 2014 roku z usług spółki korzystało ok. 820 tys. klientów, z czego 437,1  tys. było użytkownikami co najmniej dwóch usług (spośród telewizji, internetu i telefonu), a ok. 130,2 tys. – trzech usług. Rogowski zapewnia, że coraz bogatsza i bardziej atrakcyjna będzie filmowa wypożyczalnia filmów VoD - wideo na życzenie.

Kończymy właśnie negocjowanie umów z wiodącymi studiami filmowymi, które zapewnią nam bieżący dostęp do największych światowych hitów filmowych – informuje Andrzej Rogowski.

Multimedia Polska działa w ok. 200 polskich miejscowościach. W ubiegłym roku przychody Grupy wyniosły 705,8 mln zł, skorygowany zysk EBITDA –355,6 mln zł, a zysk netto – 51,3 mln zł.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji

Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.

Bankowość

RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.

Handel

Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.