News powiązane z usługi cyfrowe

2021-05-10 | 06:25
Handel
COVID-19 przemodelował nawyki bankowe i zakupowe Polaków. Rezygnujemy z rozrywki i wakacji, a stawiamy na wydatki związane z domem News powiązane z usługi cyfrowe

COVID-19 przemodelował nawyki bankowe i zakupowe Polaków. Rezygnujemy z rozrywki i wakacji, a stawiamy na wydatki związane z domem

Okres pandemii COVID-19 zmienił preferencje bankowe i zakupowe Polaków, powodując przyspieszoną migrację do online’u. Liczba klientów banków w kanałach cyfrowych rośnie, co może się okazać zmianą na stałe. Z drugiej strony koronawirus skłonił też Polaków do refleksji nad swoim stylem życia i wydatkami, a w efekcie – jak wynika z badań Banku Millennium – 54 proc. z nas wydaje uważniej i więcej oszczędza. Dane z systemów transakcyjnych banku pokazują, że w pandemii Polacy rezygnują głównie z wydatków na rozrywkę i podróże, w zamian stawiając na te związane z remontami i urządzaniem domu. Częściej myślą też o kupnie mieszkania albo budowie domu.
więcej
2018-04-17 | 06:25
Handel
W Europie w 2020 roku co czwarte euro ma być wydawane online. Operatorzy telekomunikacyjni chcą wspierać proces cyfryzacji polskich firm

W Europie w 2020 roku co czwarte euro ma być wydawane online. Operatorzy telekomunikacyjni chcą wspierać proces cyfryzacji polskich firm

Małe i średnie przedsiębiorstwa w niewielkim stopniu wykorzystują cyfrowe możliwości. Tylko co czwarta firma korzysta z e-commerce, blisko 60 proc. nie używa mediów społecznościowych, a tylko 9 proc. oferuje cyfrowe usługi. To jednak będzie się stopniowo zmieniać. Z badań T-Mobile wynika, że już w 2020 roku w Europie co czwarte euro ma być wydawane online. Dlatego operator telekomunikacyjny zapowiada nową strategię na rzecz wspierania cyfryzacji małych i średnich firm i startuje z nową ofertą dla tego segmentu klientów.
więcej
2017-05-29 | 06:50
Bankowość
Obsługa gotówki w gospodarce kosztuje 17 mld zł. Bank Pocztowy i Poczta Polska chcą upowszechnić płatności bezgotówkowe

Obsługa gotówki w gospodarce kosztuje 17 mld zł. Bank Pocztowy i Poczta Polska chcą upowszechnić płatności bezgotówkowe

W Polsce wciąż dominuje gotówka – w ten sposób przeprowadzanych jest nawet 90 proc. transakcji. To jednak kosztowne. Szacunki mówią o tym, że nawet 1 proc. PKB, czyli 17 mld zł. W rozpowszechnianie obrotu bezgotówkowego angażuje się także Poczta Polska i Bank Pocztowy. Od maja oferują klientom wspólną kartę płatniczą z funkcją zbliżeniową i zwrotu gotówki. To element długofalowej strategii unowocześniania usług – wkrótce będzie można płacić kartą za przesyłki kurierskie.
więcej
2017-05-15 | 06:50
Infrastruktura
Resort infrastruktury chce zwiększenia roli partnerstwa z sektorem prywatnym. Ma to przyspieszyć cyfryzację kraju

Resort infrastruktury chce zwiększenia roli partnerstwa z sektorem prywatnym. Ma to przyspieszyć cyfryzację kraju

Szansą na rozwój cyfrowej infrastruktury w Polsce jest partnerstwo z sektorem prywatnym, który ma niezbędną w tej dziedzinie wiedzę. Wiceminister infrastruktury i budownictwa Kazimierz Smoliński podkreśla, że w informatyzacji usług publicznych dużą rolę mają do odegrania również publiczne podmioty, takie jak Poczta Polska, która zdobywa doświadczenie w rozwijaniu e-usług. Ze względu na bezpieczeństwo pełna informatyzacja i przeniesienie wszystkich funkcji państwa do sieci może się jednak okazać zagrożeniem.
więcej
2016-09-28 | 06:35
IT i technologie
Nowe technologie w służbie obywatelom. Przekształcają państwo urzędów w państwo usługowe

Nowe technologie w służbie obywatelom. Przekształcają państwo urzędów w państwo usługowe

Cyfryzacja i wdrażanie inteligentnych rozwiązań mają przekształcić państwo urzędów w państwo usługowe, otwarte online na obywatela. Zadanie jest bardzo ambitne. Dobrze zrealizowana transformacja to jednak nie tylko ułatwienia dla obywateli, lecz także oszczędności dla obu stron – podkreśla były wiceminister cyfryzacji. Musi ona iść w parze z zapewnieniem bezpieczeństwa w cyberprzestrzeni.
więcej
2015-05-26 | 06:45
Prawo
Usługi publiczne między krajami UE będą znacznie prostsze. To duże korzyści i oszczędności dla firm

Usługi publiczne między krajami UE będą znacznie prostsze. To duże korzyści i oszczędności dla firm

Unijny projekt e-Sens ma na celu cyfryzację szeregu usług publicznych w krajach członkowskich UE, dzięki czemu procedury transgraniczne zostaną uproszczone. Łatwiej będzie m.in. rozpocząć działalność gospodarczą w innym państwie unijnym. Ułatwienia będą dotyczyć również służby zdrowia i europejskich zamówień publicznych. Pomysłodawcy projektu podkreślają, że pozwoli on nie tylko uruchomić potencjał 20 mln małych i średnich firm w UE, lecz także przyniesie duże oszczędności.
więcej
2015-03-23 | 12:00
Telekomunikacja
Rośnie konkurencja na rynku energii. Już blisko 290 tys. konsumentów zmieniło dostawcę prądu

Rośnie konkurencja na rynku energii. Już blisko 290 tys. konsumentów zmieniło dostawcę prądu

Na koniec 2014 roku liczba osób, które zmieniły dostawcę energii elektrycznej, przekroczyła 287 tys. Choć to ponad dwukrotny wzrost w porównaniu z grudniem 2013 roku, to i tak skala jest niewielka. W tym względzie energetyka znajduje się na początku drogi, którą kilka lat wcześniej przechodziła telekomunikacja. Rosnąca świadomość konsumentów powoduje, że dostawcy i sprzedawcy usług muszą dostosowywać ofertę do ich wymagań.
więcej
2014-06-25 | 06:55
Handel
Jerzy Jóźkowiak: Poczta Polska stawia na e-commerce

Jerzy Jóźkowiak: Poczta Polska stawia na e-commerce

Poczta Polska rozwija ofertę dla sklepów internetowych. Nie chce koncentrować się tylko na transporcie i doręczaniu paczek, lecz także oferuje ubezpieczenia, bankowość oraz e-usługi. Klientów ma zachęcić właśnie kompleksowa oferta, dzięki której możliwe będzie obniżenie kosztów poszczególnych usług. E-commerce to jeden z sektorów, w który Poczta Polska inwestuje w ramach trwającej restrukturyzacji.
więcej
2014-04-23 | 06:40
IT i technologie
Nowe usługi na platformie Poczty Polskiej Envelo – łatwiejsza wysyłka i odbiór faktur w jednym miejscu

Nowe usługi na platformie Poczty Polskiej Envelo – łatwiejsza wysyłka i odbiór faktur w jednym miejscu

Poczta Polska Usługi Cyfrowe (PPUC) uruchamia coraz więcej usług na platformie Envelo. Klienci biznesowi mogą już za pośrednictwem platformy wysyłać faktury papierowe i elektroniczne, a indywidualni odbierać swoje rachunki. Wkrótce spółka uruchomi opcję odczytywania korespondencji papierowej przez internet oraz wprowadzi e-usługi dla przesyłek rejestrowanych. Funkcjonalności stopniowo są wdrażane także w aplikacji mobilnej.
więcej