Newsy

T-Mobile nie zmieni agresywnej strategii reklamowej

2012-03-26  |  06:35
Mówi:Cezary Albrecht
Funkcja:Dyrektor Biura Spraw Regulacyjnych
Firma:PTC, operator sieci T-Mobile
  • MP4

    Konkurencja między operatorami komórkowymi jest zacięta, a pod koniec roku - w związku z wprowadzeniem jednolitych stawek międzyoperatorskich  - może być jeszcze ostrzejsza. - To nie do końca ma zdrowy wymiar - uważa Cezary Albrecht z PTC, operatora sieci T-Mobile.

    Obecnie stawki, na podstawie których operatorzy rozliczają między sobą rozmowy do innych sieci, są niższe dla trzech dominujących na rynku: Orange, T-Mobile i Plus niż dla nowych podmiotów. Korzysta z tego głównie Play, dzięki czemu może oferować klientom najtańsze usługi. Wprowadzenie symetrycznych stawek spowoduje, że operatorzy zaczną mocniej rywalizować o klientów.

     - Konkurencja, o której wspominałem, która jest niezwykle zacięta i żywa, pozyskała jakiś nowy wymiar, nie do końca zdrowy, bo nie chodzi o to, aby walczyć przed sądami przeciwko sobie. Tylko szczerze i w sposób zgodny z prawem o klienta - mówi Cezary Albrecht, dyrektor biura spraw regulacyjnych PTC, operatora T-Mobile.

    W sądzie zakończyła się reklamowa wojna między PTC a P4. Operator sieci Play zaskarżył warunki oferty konkurenta "Gwarancja najniższych cen smartfonów".

     - Doszło do różnicy zmian pomiędzy Play a PTC. My sądzimy, że nasza agresywna, ale zgodna z prawem reklama ma uzasadnienie i kontynuujemy ją - zapewnia Cezary Albrecht.

    Trójka największych operatorów z pewnością będzie chciała wykorzystać koniec preferencyjnych warunków dla Play'a. Do najmłodszego konkurenta od 5 lat systematycznie przechodzą ich klienci. W zeszłym roku zdecydowało się na to ok. 2 mln osób.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Rady Podatkowej

    Targi Bezpieczeństwa

    Handel

    Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

    Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

    Przemysł spożywczy

    Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

    Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

    Transport

    Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

    Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.