Newsy

Wielka szansa na promocję polskich firm informatycznych za granicą

2012-12-12  |  06:40
Mówi:Bożena Lublińska-Kasprzak
Funkcja:prezes
Firma:Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości
  • MP4

    Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości zachęca polskie firmy do udziału w przyszłorocznych targach CeBIT – największych w Europie targach informatycznych, które odbędą się na początku marca w Hanowerze. Nasz kraj jest partnerem strategicznym imprezy. Oznacza to m.in., że zorganizujemy kilka stoisk tematycznych, w tym główne stoisko narodowe. Stwarza to ogromne szanse na promocje dla naszych firm, działających w branży informatycznej i telekomunikacyjnej.

    CeBIT to największa i najważniejsza impreza targowa branży IT. W tym roku ekspozycje 4 200 wystawców z 70 krajów obejrzało około 312 tys osób. W przyszłym roku Polska przystąpi do targów jako partner strategiczny.

     – Przy okazji CeBIT-u chcielibyśmy zaprezentować możliwie najwięcej polskich, dobrych rozwiązań, nowych technologii z zakresu IT, ale i hardware-u, software-u i innych rozwiązań, które funkcjonują w Polsce – mówi Agencji Informacyjnej Newseria wiceminister gospodarki Dariusz Bogdan.

    Dlatego głównej imprezie wystawienniczej, która odbędzie się w pierwszej połowie marca przyszłego roku w Hanowerze, towarzyszyć będzie szereg mniejszych, organizowanych nie tylko w Niemczech, ale i na całym świecie. To duża szansa dla wystawców, którzy zdecydują się zaprezentować swoją ofertę. Także i tych z Polski.

    W tegorocznym CeBIT-cie uczestniczyło 75 polskich firm z sektora informatycznego. W przyszłym roku ma być ich 100-150. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości zachęca firmy do aktywnego udziału w imprezie.

     – Organizujemy udział w targach, będziemy wspierać firmy w przygotowaniu spotkań z partnerami lub z ewentualnymi partnerami biznesowymi w czasie targów, czyli takie konkretne spotkania B2B, business to business – mówi Newserii prezes PARP, Bożena Lublińska-Kasprzak.

    Dla przedsiębiorstw, które korzystają z programów operacyjnych finansowanych ze środków unijnych, udział w imprezie może być bezpłatny. Na przykład w ramach „Paszportu do eksportu” czy Programu Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej.

     – Firmy mogą również skorzystać ze wsparcia organizacji spotkań w ramach europejskiej sieci Enterprise Europe Network, którą PARP koordynuje – dodaje Bożena Lublińska-Kasprzak.

    Sieć działa od czterech lat oferując małym i średnim przedsiębiorstwom kompleksowe usługi, które mają im pomóc rozwinąć tkwiący w nich potencjał innowacyjny. Należy zaznaczyć, że polskie firmy technologiczne należą dziś do najszybciej rozwijających się w Europie Środkowo-Wschodniej. W rankingu przygotowanym przez międzynarodową firmę doradczą Deloitte zajęły 36 spośród 50 miejsc. Każdego roku w Polsce kończy informatykę około 40 tysięcy studentów, co pozwala poważnie myśleć o perspektywach rozwoju branży.

     – Chcielibyśmy pokazać, że możemy pokonać ten efekt ograniczenia w akwarium, że polskie firmy mogą być znacznie większe, mogą debiutować albo rozwijać się na rynkach międzynarodowych – podkreśla wiceminister gospodarki, Dariusz Bogdan.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Profesjonalistów Public Relations

    Ochrona środowiska

    Transport

    Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

    Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

    Konsument

    Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

    Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.