Newsy

Wielka szansa na promocję polskich firm informatycznych za granicą

2012-12-12  |  06:40
Mówi:Bożena Lublińska-Kasprzak
Funkcja:prezes
Firma:Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości
  • MP4

    Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości zachęca polskie firmy do udziału w przyszłorocznych targach CeBIT – największych w Europie targach informatycznych, które odbędą się na początku marca w Hanowerze. Nasz kraj jest partnerem strategicznym imprezy. Oznacza to m.in., że zorganizujemy kilka stoisk tematycznych, w tym główne stoisko narodowe. Stwarza to ogromne szanse na promocje dla naszych firm, działających w branży informatycznej i telekomunikacyjnej.

    CeBIT to największa i najważniejsza impreza targowa branży IT. W tym roku ekspozycje 4 200 wystawców z 70 krajów obejrzało około 312 tys osób. W przyszłym roku Polska przystąpi do targów jako partner strategiczny.

     – Przy okazji CeBIT-u chcielibyśmy zaprezentować możliwie najwięcej polskich, dobrych rozwiązań, nowych technologii z zakresu IT, ale i hardware-u, software-u i innych rozwiązań, które funkcjonują w Polsce – mówi Agencji Informacyjnej Newseria wiceminister gospodarki Dariusz Bogdan.

    Dlatego głównej imprezie wystawienniczej, która odbędzie się w pierwszej połowie marca przyszłego roku w Hanowerze, towarzyszyć będzie szereg mniejszych, organizowanych nie tylko w Niemczech, ale i na całym świecie. To duża szansa dla wystawców, którzy zdecydują się zaprezentować swoją ofertę. Także i tych z Polski.

    W tegorocznym CeBIT-cie uczestniczyło 75 polskich firm z sektora informatycznego. W przyszłym roku ma być ich 100-150. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości zachęca firmy do aktywnego udziału w imprezie.

     – Organizujemy udział w targach, będziemy wspierać firmy w przygotowaniu spotkań z partnerami lub z ewentualnymi partnerami biznesowymi w czasie targów, czyli takie konkretne spotkania B2B, business to business – mówi Newserii prezes PARP, Bożena Lublińska-Kasprzak.

    Dla przedsiębiorstw, które korzystają z programów operacyjnych finansowanych ze środków unijnych, udział w imprezie może być bezpłatny. Na przykład w ramach „Paszportu do eksportu” czy Programu Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej.

     – Firmy mogą również skorzystać ze wsparcia organizacji spotkań w ramach europejskiej sieci Enterprise Europe Network, którą PARP koordynuje – dodaje Bożena Lublińska-Kasprzak.

    Sieć działa od czterech lat oferując małym i średnim przedsiębiorstwom kompleksowe usługi, które mają im pomóc rozwinąć tkwiący w nich potencjał innowacyjny. Należy zaznaczyć, że polskie firmy technologiczne należą dziś do najszybciej rozwijających się w Europie Środkowo-Wschodniej. W rankingu przygotowanym przez międzynarodową firmę doradczą Deloitte zajęły 36 spośród 50 miejsc. Każdego roku w Polsce kończy informatykę około 40 tysięcy studentów, co pozwala poważnie myśleć o perspektywach rozwoju branży.

     – Chcielibyśmy pokazać, że możemy pokonać ten efekt ograniczenia w akwarium, że polskie firmy mogą być znacznie większe, mogą debiutować albo rozwijać się na rynkach międzynarodowych – podkreśla wiceminister gospodarki, Dariusz Bogdan.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Profesjonalistów Public Relations

    Edukacja

    Konsument

    Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

    Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.

    Handel

    W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

    Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.