Newsy

Lenovo zapowiada tabletową ekspansję w Polsce. Wprowadza tablet z baterią, której nie trzeba ładować przez 18 godzin

2013-11-13  |  06:30
Mówi:Andrzej Sowiński, dyrektor generelny Lenovo Polska

Daniel Malak - Consumer Business Manager Lenovo Polska

  • MP4
  • Lenovo chce zrewolucjonizować rynek urządzeń mobilnych. Koncern wprowadził właśnie na rynek tablet Yoga, którego bateria działa trzykrotnie dłużej niż w standardowych urządzeniach, a nietypowy uchwyt ma umożliwić pracę w trzech różnych trybach.

     – W najbliższym czasie planujemy bardzo silną ekspansję na polskim rynku w segmencie produktów takich jak tablety – zapowiada Andrzej Sowiński, dyrektor generalny Lenovo Polska w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes.

    Premierę na polskim rynku miał już Yoga Tablet, który jest pierwszym produktem z nowej linii urządzeń mobilnych Lenovo.

     – Pierwsze nietypowe rozwiązanie to specjalny uchwyt, w którym kryje się bateria, umożliwiająca pracę na tablecie w trzech trybach. Kolejne nietypowe rozwiązanie to bardzo długi czas pracy na baterii, bo nawet do osiemnastu godzin – to nawet trzy razy dłużej niż typowy tablet – tłumaczy dyrektor firmy.

    Dłuższy czas pracy zapewnia cylindryczny kształt baterii, dzięki któremu jest ona pojemniejsza. Jak podkreślają przedstawiciele Lenovo, innowacyjne funkcje w nowych urządzeniach są odpowiedzią na dotychczasowe problemy użytkowników, którzy skarżyli się głównie na brak podpórki do postawienia na stole oraz zmęczenie dłoni podczas korzystania z tabletu.

     – Uchwyt tabletu został specjalnie zaprojektowany w taki sposób, żeby odciążyć dłoń – wyjaśnia Daniel Malak, Consumer Business Manager Lenovo Polska. – Środek ciężkości znajduje się w baterii, której cylindryczny kształt sprawia, że ręka użytkownika się nie męczy podczas trzymania sprzętu – podkreśla.

    Lenovo jest największym producentem komputerów osobistych na świecie oraz ich największym dostawcą w Polsce. Według IDC firma posiada 23,1 proc. udziału w polskim rynku. Gigant chce osiągnąć czołową pozycję również na rynku tabletów i smartfonów w Polsce.

    W tym roku w Polsce sprzeda się nawet 2,5 razy więcej tabletów niż rok temu, czyli znacznie ponad milion urządzeń rocznie – prognozuje GfK Polonia. Dotychczas najchętniej kupowane były tablety z 7–calowym ekranem. Rosnąca sprzedaż i coraz większa konkurencja sprawiają, że ceny urządzeń mobilnych spadają. Wynika to z faktu, że coraz więcej użytkowników decyduje się na zakup tabletu zamiast klasycznego laptopa. Już w tej chwili sprzedaż tabletów i komputerów przenośnych są na porównywalnym poziomie.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Konferencja Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Rady Podatkowej

    Infrastruktura

    Kolejne 9 mld zł trafi na budowę i modernizację sieci energetycznych. Inwestycje pomogą wyeliminować ryzyko blackoutu

    Modernizacja i cyfryzacja sieci to dziś jeden z priorytetów spółek energetycznych w Polsce. Inwestycje te wzmacniają odporność systemu elektroenergetycznego i ograniczają ryzyko blackoutu, analogicznego do tego, który niedawno miał miejsce w Hiszpanii, ale też umożliwiają przyłączenie większej ilości zielonych źródeł energii. Enea pozyskała właśnie niskooprocentowaną pożyczkę w ramach KPO w wysokości 9 mld zł, które przeznaczy na budowę i modernizację sieci w północnej i zachodniej Polsce.

    Rolnictwo

    Gminne komisje szacują już straty w uprawach spowodowane przez majowe przymrozki. Najbardziej poszkodowani są sadownicy

    W maju przygruntowe przymrozki pojawiły się na terenie niemal całego kraju. W niektórych miejscach temperatura obniżała się nawet do kilku stopni na minusie. Straty w rolnictwie i sadownictwie są bardzo duże, w niektórych regionach kraju sięgają nawet 90 proc. Ucierpiały nie tylko owoce i zboża, ale też część warzyw. Trwają już przygotowania naborów dla rolników, którzy ponieśli straty w wyniku przymrozków.

    Polityka

    Kampania prezydencka na ostatniej prostej. Temat ochrony zdrowia na drugim planie

    Zdaniem przedstawicieli Naczelnej Izby Lekarskiej temat ochrony zdrowia w kampanii prezydenckiej, prowadzonej przed I turą wyborów, zszedł na dalszy plan. Kandydaci na najwyższy urząd w Polsce nie podawali – poza tematem składki zdrowotnej – w tym obszarze konkretów, a skupili się na kampanijnych ogólnikach i zapewnieniach. Zabrakło poruszenia wielu ważnych kwestii dotyczących m.in. przyszłości zawodów medycznych, kształcenia lekarzy, walki z agresją wobec medyków czy pomysłów na skrócenie kolejek do specjalistów i poprawy finansowania.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.