Newsy

Lenovo zapowiada tabletową ekspansję w Polsce. Wprowadza tablet z baterią, której nie trzeba ładować przez 18 godzin

2013-11-13  |  06:30
Mówi:Andrzej Sowiński, dyrektor generelny Lenovo Polska

Daniel Malak - Consumer Business Manager Lenovo Polska

  • MP4
  • Lenovo chce zrewolucjonizować rynek urządzeń mobilnych. Koncern wprowadził właśnie na rynek tablet Yoga, którego bateria działa trzykrotnie dłużej niż w standardowych urządzeniach, a nietypowy uchwyt ma umożliwić pracę w trzech różnych trybach.

     – W najbliższym czasie planujemy bardzo silną ekspansję na polskim rynku w segmencie produktów takich jak tablety – zapowiada Andrzej Sowiński, dyrektor generalny Lenovo Polska w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes.

    Premierę na polskim rynku miał już Yoga Tablet, który jest pierwszym produktem z nowej linii urządzeń mobilnych Lenovo.

     – Pierwsze nietypowe rozwiązanie to specjalny uchwyt, w którym kryje się bateria, umożliwiająca pracę na tablecie w trzech trybach. Kolejne nietypowe rozwiązanie to bardzo długi czas pracy na baterii, bo nawet do osiemnastu godzin – to nawet trzy razy dłużej niż typowy tablet – tłumaczy dyrektor firmy.

    Dłuższy czas pracy zapewnia cylindryczny kształt baterii, dzięki któremu jest ona pojemniejsza. Jak podkreślają przedstawiciele Lenovo, innowacyjne funkcje w nowych urządzeniach są odpowiedzią na dotychczasowe problemy użytkowników, którzy skarżyli się głównie na brak podpórki do postawienia na stole oraz zmęczenie dłoni podczas korzystania z tabletu.

     – Uchwyt tabletu został specjalnie zaprojektowany w taki sposób, żeby odciążyć dłoń – wyjaśnia Daniel Malak, Consumer Business Manager Lenovo Polska. – Środek ciężkości znajduje się w baterii, której cylindryczny kształt sprawia, że ręka użytkownika się nie męczy podczas trzymania sprzętu – podkreśla.

    Lenovo jest największym producentem komputerów osobistych na świecie oraz ich największym dostawcą w Polsce. Według IDC firma posiada 23,1 proc. udziału w polskim rynku. Gigant chce osiągnąć czołową pozycję również na rynku tabletów i smartfonów w Polsce.

    W tym roku w Polsce sprzeda się nawet 2,5 razy więcej tabletów niż rok temu, czyli znacznie ponad milion urządzeń rocznie – prognozuje GfK Polonia. Dotychczas najchętniej kupowane były tablety z 7–calowym ekranem. Rosnąca sprzedaż i coraz większa konkurencja sprawiają, że ceny urządzeń mobilnych spadają. Wynika to z faktu, że coraz więcej użytkowników decyduje się na zakup tabletu zamiast klasycznego laptopa. Już w tej chwili sprzedaż tabletów i komputerów przenośnych są na porównywalnym poziomie.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    BCC Gala Liderów

    Jedynka Newserii

    Handel

    Są już pierwsze propozycje deregulacji przepisów dla biznesu. Ten proces może pobudzić inwestycje i zwiększyć konkurencyjność Polski

    – Deregulacja prawa gospodarczego ma kluczowe znaczenie dla zwiększenia konkurencyjności polskich firm i przyciągania inwestycji – ocenia prezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu Andrzej Dycha. W tym tygodniu zespół ds. tej deregulacji, który powstał w odpowiedzi na apel premiera Donalda Tuska, przedstawił już pierwsze propozycje zmian, w tym m.in. ograniczenie kontroli firm, uproszczenie przepisów podatkowych i ułatwienia w zatrudnianiu cudzoziemców. Prezes PAIH wskazuje, że jednym z punktów tej listy powinno być również wzmocnienie roli izb gospodarczych, które mogą odgrywać większą rolę w dialogu między biznesem a rządem.

    Polityka

    Trzy lata wojny w Ukrainie. UE i kraje członkowskie przeznaczyły na wsparcie ponad 134 mld euro

    Instytucje UE deklarują w dalszym ciągu mocne poparcie dla Ukrainy. Łącznie w ciągu trzech lat od rozpoczęcia rosyjskiej agresji Unia i jej państwa członkowskie przeznaczyły na wsparcie walczącej Ukrainy i jej obywateli 134 mld euro, w tym ponad 67 mld euro pomocy finansowej i 50 mld wojskowej. Skala potrzeb nadal jest jednak ogromna. Tym bardziej że dalsze wsparcie ze strony amerykańskiego sojusznika stoi pod znakiem zapytania.

    Transport

    Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

    W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.