Mówi: | Piotr Kolasiński |
Funkcja: | dyrektor zarządzający rynkiem SOHO/SME |
Firma: | Netia S.A. |
Netia będzie sprzedawać prąd. Na razie klientom biznesowym
Operator telekomunikacyjny w nowej roli. Netia przy współpracy z RWE Polska będzie sprzedawać energię elektryczną swoim klientom. Oferta skierowana jest wyłącznie do klientów biznesowych. – Sprzedaż energii jest podobna do sprzedaży usług telekomunikacyjnych. Mamy szerokie kompetencje w tym zakresie – podkreśla Piotr Kolasiński z Netii. Spółka liczy, że nowe rozwiązanie stanie się w ciągu dwóch lat znaczącym źródłem przychodów.
Obie firmy widzą w tym niecodziennym aliansie korzyści, i dla konsumentów, i dla siebie.
– Energia elektryczna jest produktem, jaki będziemy wdrażali dla naszych klientów, ponieważ poszukujemy rozwiązań spoza naszej branży, czegoś poza telefonem i internetem, choć dalej zakładamy dynamiczny wzrost udziałów w tym rynku i przychodów – przekonuje Piotr Kolasiński z Netii w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria.
W Polsce dotychczas nikt podobnych rozwiązań nie wprowadził. Inspiracją dla Netii były Węgry.
– Szukając nowych dróg dojścia do naszych klientów i uatrakcyjnienia oferty, przeglądaliśmy to, co robią inni operatorzy na rynku europejskim. Np. Magyar Telekom wprowadził z sukcesem sprzedaż prądu dla swoich klientów telekomunikacyjnych. W związku z tym my również postanowiliśmy uatrakcyjnić w ten sposób nasze portfolio produktowe – mówi dyrektor w Netii.
Dodaje, że sprzedaż energii niewiele różni się od oferowania usług telekomunikacyjnych, a operator ma niezbędne do tego kompetencje.
– Zakładamy w przyszłym roku sprzedaż na poziomie kilkuset klientów. Jej dokładną wielkość będziemy mogli oszacować na początku roku – zapewnia Piotr Kolasiński.
Jak podkreślają przedstawiciele obu firm, na takim pakiecie łączonym klienci zyskają w dwojaki sposób. Cena energii elektrycznej będzie niższa średnio o 15 proc. przez cały okres umowy, a dodatkowo otrzymają jeden miesiąc usług Netii gratis.
– Decydując się na ten pakiet, klient otrzyma gwarancję niezmiennej ceny do 2014 roku. Oprócz ceny zyska przewidywalność i zarządzanie kosztami przez internet, 24 godzinny dostęp do telefonicznej infolinii, monitorowanie zużycia energii w e-boku czy e-fakturę – wylicza Iwona Jarzębska, dyrektor komunikacji i marketingu w RWE Polska.
Pojawienie się tego typu produktów to efekt uwolnienia rynku energii elektrycznej, które miało miejsce ponad 5 lat temu.
– Dzisiaj liberalizacja sektora usług energetycznych w Polsce jest już faktem. Nasza oferta została skrojona na potrzeby małego i średniego biznesu. Kierujemy ją do przedsiębiorców, którzy cenią swój czas, przewidywalność wydatków i oczekują dobrego serwisu – dodaje Iwona Jarzębska.
Dyrektor Netii podkreśla, że w przyszłości mogą pojawić się kolejne tego typu pomysły.
– Przypomnę, że RWE jest trzecim co do wielkości dystrybutorem energii elektrycznej w Europie, natomiast szóstym, jeżeli chodzi o dystrybucję gazu. I to być może jest kolejny kierunek, gdzie będziemy poszukiwali naszego rozwoju – przyznaje Piotr Kolasiński.
Wspólna oferta Netii i RWE Polska skierowana jest do klientów biznesowych, z sektora mikro, małych- i średnich przedsiębiorstw, którzy zużywają do 50 MWh (taryfa C) rocznie. Dotyczy to ponad dwóch milionów polskich przedsiębiorców. Nowy produkt będzie dostępny na terenie całego kraju, poza Warszawą, gdzie RWE jest Operatorem Systemu Dystrybucyjnego.
Czytaj także
- 2025-03-27: Powstanie europejska strategia dotycząca zdrowia psychicznego młodych. Kraje łączą siły, by chronić ich przed cyberzagrożeniami
- 2025-03-28: Enea zapowiada kolejne zielone inwestycje. Do 2035 roku chce mieć prawie 5 GW mocy zainstalowanej w OZE
- 2025-03-12: Przyspiesza proces wstąpienia Mołdawii do UE. Unia przeznaczy dla tego kraju ponad 1,8 mld euro wsparcia
- 2025-03-07: Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa
- 2025-03-26: Patricia Kazadi: To będzie bardzo pracowita wiosna. Pracuję nad własną muzyką
- 2025-03-11: Jerzy Owsiak: Polskie firmy potrzebują, aby państwo im nie przeszkadzało w prowadzeniu biznesu. Ważne jest też zaufanie i ograniczenie biurokracji
- 2025-03-31: Biznes apeluje o wdrożenie pakietu Omnibus. Chodzi o zmniejszenie obowiązków związanych z ESG
- 2025-02-28: Polsko-brytyjska współpraca gospodarcza nabiera rozpędu. Dobre perspektywy dla wspólnych projektów energetycznych i obronnych
- 2025-03-12: Dostęp do wysoko wykwalifikowanej kadry przyciąga do Polski inwestorów. Kluczowymi partnerami stają się firmy z Wielkiej Brytanii
- 2025-02-28: Branża AGD podnosi się po trudnym okresie. Liczy na wsparcie w walce z silną konkurencją z Chin
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Biznes apeluje o wdrożenie pakietu Omnibus. Chodzi o zmniejszenie obowiązków związanych z ESG
Europejski biznes zaapelował do instytucji unijnych o szybkie przyjęcie pierwszego tzw. pakietu Omnibus. To zestaw propozycji KE, który ma uprościć obowiązki firm związane z dyrektywą CSRD dotyczącą m.in. oceny wpływu działalności na środowisko. Eksperci podkreślają jednak, że fakt, iż będzie więcej czasu na wdrożenie wymogów czy że mniej firm będzie objętych regulacjami, nie oznacza, że biznes może zaprzestać przygotowań.
Problemy społeczne
Unia Europejska chce wzmocnić prawa kobiet. Zapowiadane działania będą dotyczyć m.in. równości w zatrudnieniu czy zwalczania przemocy

Jedna na trzy kobiety w Unii Europejskiej doświadcza przemocy fizycznej lub seksualnej. Mniej kobiet niż mężczyzn pracuje zawodowo, mniej pełni też rolę kierowniczą, za to więcej pracuje na gorzej płatnych stanowiskach. Panie zarabiają też średnio o 12 proc. mniej niż mężczyźni – wynika z danych Komisji Europejskiej. Opracowana mapa drogowa na rzecz praw kobiet ma pomóc wyrównywać szanse na rynku pracy i w dostępie do edukacji, ale też walczyć z przemocą wobec kobiet – zarówno fizyczną, jak i ekonomiczną.
Edukacja
W cyfrowym świecie spada umiejętność koncentracji. Uważność można ćwiczyć od najmłodszych lat

Poziom koncentracji młodzieży funkcjonującej w trybie multiscreeningu spada poniżej poziomu umożliwiającego efektywną naukę – wskazują eksperci NASK. Cyfrowe bodźce sprawiają, że mniejsza jest też zdolność do głębokiego przetwarzania informacji. By poradzić sobie z wyzwaniami, jakie wiążą się z rozwojem cyfrowym, kluczowe jest rozwijanie umiejętności społecznych od najmłodszych lat, m.in. uważności. Fundacja Orange w ramach programu MegaMisja chce budować takie kompetencje u przedszkolaków i młodszych uczniów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.