Mówi: | Mirosław Godlewski |
Funkcja: | Prezes zarządu |
Firma: | Netia |
Netia wyda ponad 200 mln zł na modernizację infrastruktury
Infrastruktura sieciowa Netii wraz z rozwojem usług internetowych i telewizyjnych jest stale modernizowana. Celem jest przede wszystkim zwiększenie zasięgu i przepustowości dostarczanego przez Netię internetu szerokopasmowego. Zgodnie z założeniami, do końca 2014 roku w zasięgu bardzo szybkiego internetu Netii pod nazwą FOTON będzie ponad 2 mln gospodarstw domowych, czyli niemal dwukrotnie więcej niż dzisiaj.
Netia koncentruje się na modernizacji sieci własnych, w których skład wchodzą również te, które kiedyś należały do Aster (Netia odkupiła je od UPC).
– Po wielu akwizycjach, których Netia dokonała w ubiegłych latach, mamy blisko 3 mln gospodarstw domowych w zasięgu różnego rodzaju stałej infrastruktury, na której możemy oferować szerokopasmowy dostęp do Internetu – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Mirosław Godlewski, prezes zarządu Netia.
Poza modernizacją istniejących sieci, Netia inwestuje również w ich rozbudowę.
– Budujemy nowe łącza światłowodowe dochodzące bezpośrednio do gniazdka w domu. 150 tys. gospodarstw domowych jest w zasięgu światłowodu dochodzącego do domu i tutaj Netia jest absolutnym liderem w Polsce – podkreśla Godlewski.
Tłumaczy również, że działania te wiążą się z realizacją głównych celów strategicznych operatora, tj. rozwoju Telewizji Osobistej i umacniania pozycji w sektorze klientów biznesowych, który przynosi spółce największe zyski.
Planowane inwestycje Netii pochłoną w najbliższym roku ponad 200 mln zł.
– Nie podajemy precyzyjnie szczegółów jako spółka publiczna, ale mieści się to w 200–250 mln złotych – ujawnia prezes.
Tłumaczy, że spółka co roku przeznacza podobną kwotę na inwestycje, choć w poszczególnych latach zmienia się struktura tych wydatków. W ostatnich dwóch latach coraz więcej pieniędzy jest kierowanych na modernizację sieci dostępowych i budowę nowej infrastruktury, często pod potrzeby konkretnych klientów biznesowych.
– W latach 2007–2010 inwestowaliśmy głównie w rozwój regulowanego dostępu, znanego często jako uwalnianie lokalnej pętli abonenckiej czyli dostępu do infrastruktury TP. Tamten program zakończyliśmy, teraz te środki przesuwamy właśnie na modernizacje i rozbudowę infrastruktury – wyjaśnia.
Netia ma obecnie 12,9 proc. udziału w rynku szerokopasmowego dostępu do Internetu w Polsce, w tym 41 proc. abonentów w ramach własnych sieci.
– Z tego już dzisiaj około 1,2 mln gospodarstw domowych ma dostęp do przepływności 50, 100 i więcej Mb/s– podkreśla prezes Netii. – Tego rodzaju przepływność będzie dostępna blisko w 2 mln gospodarstw domowych na koniec 2014.
Trendy w dziedzinie internetu i nowych technologii będą w tym roku głównymi tematami organizowanego 3 października przez Netię kongresu „Biznes to Rozmowy”. Jest to spotkanie ekspertów, doświadczonych menedżerów i młodych firm, służące wymianie doświadczeń i poznaniu nowych technologii.
Czytaj także
- 2025-04-15: 1 mln zł na innowacyjne rozwiązania dla miast. Granty mogą otrzymać naukowcy i start-upy
- 2025-04-09: Jeszcze większe wsparcie dla konkurencyjności i rozwoju polskiej gospodarki. BGK prezentuje nową strategię
- 2025-04-04: Obowiązki w zakresie zrównoważonego rozwoju staną się mniej uciążliwe. Będą dotyczyć tylko największych firm
- 2025-03-28: Enea zapowiada kolejne zielone inwestycje. Do 2035 roku chce mieć prawie 5 GW mocy zainstalowanej w OZE
- 2025-04-08: Blisko 10 mln Ukraińców nie ma dostępu do wody pitnej lub infrastruktury sanitarnej. Na jej odbudowę potrzeba 11,3 mld dol.
- 2025-03-19: Autostrada A4 może być rozbudowana o trzeci pas ruchu szybciej niż planowano. Jej zarządca proponuje niezwłoczne rozpoczęcie prac
- 2025-03-25: Brakuje kompleksowej strategii dotyczącej uzależnień dzieci i młodzieży. Problemem nie tylko alkohol i nikotyna
- 2025-04-02: Zapobieganie cyberuzależnieniom wśród dzieci wymaga dużego zaangażowania rodziców. Zakazy nie są wystarczające
- 2025-03-21: Rośnie zainteresowanie białymi rybami jak dorsz czy mintaj. W Polsce zaledwie 5–10 proc. sprzedaży pochodzi ze zrównoważonych połowów
- 2025-03-20: KE przedstawia białą księgę obronności europejskiej. Nowa strategia UE zakłada zmianę podejścia do zdolności obrony i inwestycji w ten obszar
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.