Mówi: | Lucian Mataoanu |
Funkcja: | szef działu sprzedaży i rozwoju w UPC Polska |
Firma: | UPC Polska |
Operatorzy inwestują w jakość usług. UPC dwukrotnie zwiększa prędkość internetu i wprowadza nowe rozwiązania w telewizji cyfrowej
Większa konkurencja na rynku operatorów telewizji i internetu oraz rosnące oczekiwania klientów wpływają na politykę dostawców usług. Nie tylko próbują oni przyciągnąć nowych klientów, lecz także inwestują w stałe podnoszenie jakości usług świadczonych swoim klientom. UPC dwukrotnie podwyższyło prędkość internetu wszystkim klientom, którzy korzystali z prędkości poniżej 60 Mb/s. Pozwoliło to zwiększyć do końca lipca średnią szybkość internetu u klientów UPC do 100 Mb/s. Równie istotne stają się innowacyjne platformy cyfrowe, które pozwalają zarówno na odbiór cyfrowej telewizji w jakości HD, jak i dostęp do szerokopasmowego internetu.
W 2016 roku zasięg sieci UPC powiększył się o 185 tys. gospodarstw domowych, a w II kw. 2017 roku przybyło kolejne 40 tys. mieszkań, w których możliwe jest korzystanie z usług operatora. To oznacza, że w zasięgu światłowodowej sieci znajduje się już ponad 3,2 mln gospodarstw domowych. Liczba sprzedanych usług cyfrowych, z których korzystają klienci, sięga blisko 3 mln (w ciągu roku liczba ta wzrosła o prawie 57 tys.).
– Chcemy rosnąć, ponieważ zależy nam na tym rynku. Mamy świetne propozycje dla naszych klientów i chcemy mieć pewność, że będą one mogły dotrzeć do tak wielu Polaków i polskich gospodarstw domowych, jak to tylko możliwe – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Lucian Mataoanu, szef działu sprzedaży i rozwoju w UPC Polska. Zapowiada dalszy rozwój, nie tylko w dużych miastach, lecz także w mniejszych miejscowościach.
– Staramy się również zagęszczać sieć w miastach, w których już jesteśmy, np. w Warszawie. Trzy lata temu było wiele miejsc i budynków w stolicy, do których nie docieraliśmy. Naszym celem jest rozwijanie infrastruktury w miejscowościach, gdzie już jesteśmy, a dopiero potem wchodzenie do nowych miast. Zawsze rozbudowujemy sieć z myślą o klientach – podkreśla przedstawiciel UPC Polska. – W wyraźny sposób zwróciliśmy się w stronę istniejącej bazy klientów. Kiedy uda nam się zapewnić najwyższy poziom zadowolenia klientów, wszystko będzie możliwe, również jeżeli chodzi o ekspansję – wskazuje Mataoanu.
Z szerokopasmowego internetu UPC na koniec II kwartału br. korzystało 1,1 mln osób, w ciągu roku ich liczba wzrosła o 39,4 tys. Od czerwca UPC wdraża program podnoszenia szybkości internetu dla ponad 30 proc. klientów, przede wszystkim tych, którzy dotychczas korzystali z najniższej prędkości. Teraz minimalna szybkość wyniesie u nich do 60 Mb/s. Do końca roku ma to zwiększyć średnią oferowaną prędkość do ponad 100 Mb/s. Dodatkowo już co czwarty klient usług internetowych korzysta z urządzenia Connect Box, które zapewnia wysoką jakość bezprzewodowego internetu w całym domu.
– Prędkość to tylko jedna strona medalu. Drugą jest to, jak ją wykorzystujemy. Mowa więc nie tylko o szybkości, lecz także o najlepszym połączeniu wi-fi dostępnym na rynku. Kiedy już jest odpowiednia prędkość, chcemy mieć pewność, że dzięki naszej usłudze wi-fi i dzięki platformie Horizon, może z niej korzystać wielu użytkowników. Sposób konsumpcji zmienia wiele. W domu są różne urządzenia i ta sama szybkość internetu musi być oferowana w tym samym czasie wielu użytkownikom – wskazuje Mataoanu.
Obecnie UPC obsługuje ponad 1,4 mln klientów. Najwięcej korzysta z usług telewizyjnych, rośnie liczba klientów telewizji cyfrowej. Coraz więcej osób korzysta też z sieci szerokopasmowego internetu (w obu przypadkach jest to ponad 1 mln klientów). Choć operator przygotowuje i uatrakcyjnia ofertę dla nowych klientów, to stawia przede wszystkim na zadowolenie tych, którzy już korzystają z usług.
– Chcemy systematycznie zwiększać oferowaną prędkość internetu. Czasami nie warto czekać, aż klienci o to poproszą, ale zrobić to samemu. Działamy dwutorowo. Mamy dobrą, szybką ofertę dla nowych klientów, ale chcemy mieć również pewność, że baza jest cały czas aktualizowana – podkreśla przedstawiciel UPC Polska.
Ponad 30 proc. klientów UPC korzysta obecnie z platformy telewizyjnej Horizon. W dużej mierze to wynik wprowadzonych udogodnień, dzięki którym Horizon to centrum domowej rozrywki. Jedno urządzenie pozwala klientowi na dostęp do cyfrowej telewizji w jakości HD, wypożyczalni wideo na żądanie, a także szerokopasmowego łącza internetowego lub wi-fi.
W kwietniu udostępniono też na platformie Horizon usługę Replay TV, dzięki której można oglądać programy telewizyjne do siedmiu dni wstecz bez konieczności ich uprzedniego nagrywania.
– Horizon stanowi wyróżnik na rynku. To znakomite rozwiązanie, oferujące zarówno dostęp do rozrywki, jak i internetu. Wiążemy z nim wielkie nadzieje. Zbliżamy się do 400 tys. użytkowników, ale w ostatnich miesiącach ich liczba zwiększyła się nawet trzykrotnie. Nasza wizja zakłada, że wszyscy klienci mają Horizon jako główną platformę w swoim salonie – mówi Lucian Mataoanu.
Czytaj także
- 2025-01-14: Polacy chcieliby głosować elektronicznie. Brakuje woli politycznej i technicznego zaplecza dla takiego rozwiązania
- 2024-12-23: Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
- 2024-12-06: Polska nie powołała jeszcze koordynatora ds. usług cyfrowych. Projekt przepisów na etapie prac w rządzie
- 2024-11-18: Sprzedaż kart telemetrycznych M2M mocno przyspieszyła. Dzięki nim internet rzeczy wspiera cyfryzację firm
- 2024-10-30: Kompetencje społeczne są kluczowe w świecie pełnym ekranów. Można je rozwijać już u przedszkolaków
- 2024-10-02: Polacy na bakier z higieną cyfrową. To przekłada się na zdrowie fizyczne i psychiczne, szczególnie młodych
- 2024-07-30: Na budowę sieci światłowodowych w Polsce trafi z UE niespełna 7 mld zł. Inwestycje może jednak zahamować biurokracja
- 2024-08-07: Kilka milionów gospodarstw domowych czeka na sieć światłowodową. Szczególnie w mniejszych miejscowościach
- 2024-07-01: Aleksandra Popławska: Tantiemy z internetu to są zarobki za naszą pracę i nam się należą. W Europie wszyscy powinniśmy działać na podobnych prawach
- 2024-06-27: Rośnie skala wykorzystywania seksualnego dzieci przez internet. Ofiarami padają nawet kilkulatkowie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
UE uszczelnia ochronę konsumentów. Producenci i sprzedawcy będą ponosić większą odpowiedzialność za wadliwe i niebezpieczne produkty
W grudniu weszła w życie unijna dyrektywa, która wprowadza nowe przepisy dotyczące odpowiedzialności za wadliwe produkty. Zastąpi ona regulacje sprzed niemal czterech dekad i ma na celu dostosowanie norm prawnych do współczesnych realiów w handlu, czyli m.in. zakupów transgranicznych i online. Wśród najważniejszych zmian znalazły się nowe zasady dotyczące odpowiedzialności producentów i dystrybutorów, a także obowiązki dla sprzedawców internetowych. Państwa mają czas do 9 grudnia 2026 roku na wdrożenie dyrektywy do swoich porządków prawnych.
Problemy społeczne
Rośnie liczba cyberataków na infrastrukturę krytyczną. Skuteczna ochrona zależy nie tylko od nowych technologii, ale też odporności społecznej
W ciągu ostatnich dwóch lat doszło na świecie do ponad 800 cyberataków o wymiarze politycznym na infrastrukturę krytyczną – wylicza Europejskie Repozytorium Cyberincydentów. Ochrona tego typu infrastruktury staje się więc priorytetem. Rozwiązania, które będą to wspierać, muszą uwzględniać nowe technologie i wiedzę ekspercką, lecz również budowanie społeczeństwa odpornego na cyberzagrożenia.
Zagranica
Kolejne cztery lata kluczowe dla transatlantyckich relacji. Polityka administracji Donalda Trumpa może przynieść napięcia
USA i UE są dla siebie nawzajem kluczowymi partnerami handlowymi i inwestycyjnymi, ale obserwatorzy wskazują, że prezydentura Donalda Trumpa może być dla nich okresem próby. Zapowiadane przez prezydenta elekta wprowadzenie ceł na towary importowane z Europy oraz polityka nastawiona na ochronę amerykańskiego przemysłu mogą ograniczyć zakres tej współpracy i zwiększyć napięcia w relacjach transatlantyckich. Jednak wobec eskalacji napięć i globalnych wyzwań USA i UE są skazane są na dalszą, ścisłą współpracę i koordynację swoich polityk.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.