Newsy

PGE i Orange testują wspólną sprzedaż usług. To element nowej strategii operatora telekomunikacyjnego

2013-06-26  |  06:40

Orange wspólnie z PGE testuje łączoną sprzedaż usług energetycznych i telekomunikacyjnych. Na razie nie wiadomo, kiedy ruszy, ale operator wiąże z tym duże nadzieje. Pakietowanie różnych usług to według prezesa Macieja Wituckiego w obecnej sytuacji rynkowej dobry sposób na zwiększenie przychodów i pozyskanie większej liczby klientów. 

Nasycenie polskiego rynku telefonii komórkowych sprawia, że operatorzy poszukują nieszablonowych rozwiązań. Play oferuje prywatne pakiety zdrowotne, a T-Mobile planuje ułatwiać swoim klientom zakupy w internecie bez konieczności używania karty kredytowej. Z kolei Orange Polska planuje sprzedaż energii razem z usługami telekomunikacyjnymi. Jak informuje rzecznik telekomu, Wojciech Jabczyński trwają testy wspólnej sprzedaży.

 – Współpraca z PGE będzie mieć charakter B2B i będzie polegać na dosprzedawaniu naszym klientom biznesowym specjalnej energetycznej oferty taryfowej – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Maciej Witucki, prezes Orange Polska. – To jest pierwszy krok, żeby zobaczyć jak sprawdza się pomysł pojawiania się w Orange Polska usług innych niż telekomunikacyjne. Ja już dziś jestem przekonany, że to będzie bardzo dobre rozwiązanie.

Orange Polska i PGE Polska Grupa Energetyczna S.A podpisały umowę o współpracy 18 lutego 2013 roku. Łączona sprzedaż produktów z dostawcą energii wynika z nowej strategii Orange, w ramach której planowane jest łączenie usług telekomunikacyjnych z innymi. Tym bardziej, że w walce o klienta coraz trudniej walczyć ceną produktów lub usług. 

 – Konkurowanie smartfonami czy tabletami za złotówkę jest bardzo kosztowne, bo powoduje, że w koszty marketingowe musimy wliczyć również koszt tego urządzenia – mówi Witucki. – W Orange wierzymy w łączenie usług.

Indywidualne usługi są tanie, a ich dodatkowym minusem dla operatorów jest duża rotacja klientów.

 – W naszym interesie jest połączenie tego w pakiet i uzyskanie większego pakietu przychodów, nawet jeśli dajemy z tego powodu jeszcze dodatkowe upusty – przekonuje Witucki. – Chodzi o „spakowanie” klientowi jak największej ilości usług w jego najważniejszym urządzeniu. Obecnie to właśnie smartfon, a nie np. portfel czy zegarek jest dla klientów najważniejszy.

W myśl tej zasady, Orange oferuje też klientom usługę zarządzania domem za pomocą smartfona. Tzw. Inteligentny Dom to najnowsze rozwiązanie operatora. Klienci mający dostęp do tej usługi mogą np. zdalnie sterować gniazdkami energetycznymi, kontrolować otwieranie okien i drzwi, a także obserwować np. dzieci czy osoby starsze znajdujące się w domu. Wszystko za pomocą smartfona.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Infrastruktura

Rolnictwo czekają znaczące inwestycje. Bez nich trudno będzie zapewnić żywność 10 mld ludzi

Zrównoważona produkcja i zabezpieczenie żywności dla rosnącej populacji będą filarami zbliżającej się rewolucji rolniczej. Wysiłki rolników będą nakierowane na ograniczanie zasobów wodnych, śladu węglowego przy jednoczesnym zwiększaniu plonów i ochrony roślin przed szkodnikami. Trudno będzie to osiągnąć bez innowacji – zarówno cyfrowych, jak i biologicznych. Rolnicy w Polsce są otwarci na nowe rozwiązania, ale potrzebują do tego wsparcia eksperckiego i finansowego.

Telekomunikacja

Inżynierowie z Warszawy pracują nad innowacjami dla całej Grupy Orange. Ich specjalności to AI i cyberbezpieczeństwo

– Patrzymy na innowacje globalnie. To oznacza, że Grupa Orange inwestuje tutaj, w Polsce, w 300-osobowy zespół, który tworzy usługi skalowalne wykorzystywane przez całą grupę – mówi Marcin Ratkiewicz, dyrektor Orange Innovation Poland. Poza Francją to największy zespół badawczo-rozwojowy operatora. Polscy inżynierowie specjalizują się m.in. w AI, cyfrowej transformacji biznesu i sieci czy automatyzacji procesów. CERT Orange Polska – czyli jedno z czterech głównych centrów cyberbezpieczeństwa Grupy Orange – wyznacza trendy w tym obszarze dla innych europejskich rynków. Jak wskazuje ekspert, globalne podejście zwiększa efektywność kosztową i buduje kulturę eksperymentowania.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.