Newsy

Firmy z branży infrastrukturalnej łączą siły. Będą współpracować w ramach klastra technologicznego

2013-04-23  |  06:30
Mówi:Marek Cywiński
Funkcja:Dyrektor Generalny
Firma:Kapsch Telematic Services
  • MP4
  • Firmy infrastrukturalne zjednoczyły się w ramach Klastra „Interdyscyplinarne Partnerstwo na rzecz Innowacyjnego Rozwoju Transportu i Infrastruktury”, by wspólnie przeprowadzić badania i analizy branżowe oraz upowszechniać ich wyniki. Współpracować będą m.in. Politechnika Śląska, Akademia Leona Koźmińskiego, Kapsch Telematic Services i Lotos Asfalt.

    Dzięki tej współpracy możliwe będzie także pozyskanie funduszy unijnych i krajowych, które członkowie klastra przeznaczą m.in. na badania.

    W ramach Klastra będą działać grupy tematyczne. Politechnika Śląska będzie liderem grupy Innowacyjne technologie w transporcie szynowym. Akademia Leona Koźmińskiego przewodzić będzie grupie zajmującej się tematyką zarządzania systemami transportowymi. Natomiast Kapsch Telematic Services służyć będzie swoim doświadczeniem w tematyce nowoczesnego zarządzania mobilnością poprzez inteligentne systemy transportowe.

     – Firma, niezależnie od wprowadzania innowacji, chce się tą wiedzą dzielić, by ona stała się powszechna – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Marek Cywiński, dyrektor generalny Kapsch Telematic Services. – Jesteśmy bardzo zadowoleni, że zostaliśmy zaproszeni do tego Klastra.

    Jak wyjaśnia, wiąże się to z filozofią działania firmy, która chce prowadzić działania edukacyjne, zarówno pośród tych, którzy będą wdrażać rozwiązania w zakresie inteligentnych rozwiązań transportowych, jaki i ich przyszłych użytkowników. Dyrektor generalny podkreśla, że innowacyjność Kapscha polega na rozwoju w oparciu o własne badania, jak i wymianę wiedzy oraz doświadczeń ze wszystkimi, którzy chcą na tym polu współpracować. Klaster będzie umożliwiał taką współpracę.

     – Przyłączyły się do niego również dwie uczelnie. Mam nadzieję, że to dopiero początek i z czasem więcej uczelni do tego programu przystąpi – mówi Marek Cywiński.

    Otwiera to drogę do kształcenia studentów w tym zakresie. Będą oni mogli korzystać z licznych stażów i praktyk, m.in. w firmie Kapsch.

     – To możliwość wprowadzenia innowacji nie tylko w zakresie technicznym, ale i organizacyjnym, finansowym, a także w zakresie poprawy życia mieszkańców miast. Chodzi tu np. o rozwój Inteligentnego Systemu Transportowego (ITS) będącego sztandarowym programem, który chcemy w Polsce realizować  – mówi dyrektor generalny firmy.

    Wiąże się to z szerszą ideą tzw. smart city, czyli projektem inteligentnych miast. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom, m.in. z zakresu infrastruktury, miasta mają się stać przyjazne, bezpieczne, o wysokich standardach ochrony środowiska.

    Powstały Klaster „Interdyscyplinarne Partnerstwo na rzecz Innowacyjnego Rozwoju Transportu i Infrastruktury” jest otwarty na nowych członków. Niewykluczone więc, że w jego działanie włączą się wkrótce kolejne podmioty.

    Pomysłodawcami tej inicjatywy są prof. Adam K. Prokopowicz, dyrektor Centrum Innowacji Transportowych i Infrastrukturalnych oraz Anna Dąbrowska, prezes zarządu Fundacji Centrum Analiz Transportowych i Infrastrukturalnych, która pełni funkcję koordynatora Klastra.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    BCC Gala Liderów

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Handel

    Ochrona środowiska

    Za rok USA oficjalnie wycofają się z porozumienia paryskiego. To nie musi oznaczać rezygnacji z zielonych inwestycji

    Jedną z pierwszych decyzji drugiej kadencji Donalda Trumpa było wycofanie się Stanów Zjednoczonych z porozumienia paryskiego. Oficjalnie nastąpi to 27 stycznia 2026 roku. Eksperci oceniają, że decyzja ta może pozostać w sferze negatywnej narracji politycznej, ponieważ względy ekonomiczne będą jednak wskazywać na wprowadzanie zielonych rozwiązań, a Trump i jego otoczenie to przede wszystkim biznesmeni. Negatywne stanowisko USA wobec walki z kryzysem klimatycznym może się jednak przełożyć na globalną debatę publiczną.

    Media i PR

    Europosłowie PiS i Konfederacji ostrzegają przed europejską cenzurą. Blokowanie treści w sieci zagraża wolności słowa

    Akt o usługach cyfrowych (DSA) – przez nałożenie obowiązków na platformy mediowe – ma co do zasady ograniczyć rozprzestrzenianie nielegalnych treści w sieci, fake newsów i mowy nienawiści. To istotne, zwłaszcza w kontekście agresywnej rosyjskiej dezinformacji w social mediach. Nowe przepisy budzą jednak wątpliwości w zakresie cenzury i ograniczania wolności słowa.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.