Newsy

PKP Cargo ratuje zabytki kolejowe

2013-06-11  |  06:00
Mówi:Artur Kostowski
Funkcja:Dyrektor Biura Nieruchomości
Firma:PKP CARGO
  • MP4
  • PKP Cargo angażuje się w ratowanie kolejowych zabytków. Spółka utrzymuje i wspiera m.in. Skansen w Chabówce i  zabytkową Parowozownię w Wolsztynie. Do współpracy zachęca również lokalne społeczności.

     Zarządzamy bardzo dużym spektrum nieruchomości. Są to m.in. nieruchomości objęte ochroną konserwatorską, jak skanseny, które PKP Cargo utrzymuje i wspiera, chociażby w Chabówce czy w Wolsztynie – tłumaczy Agencji Informacyjnej Newseria Artur Kostowski, dyrektor Biura Nieruchomości PKP Cargo.

    Jak podkreśla Kostowski, spółka współpracuje z lokalnymi samorządami. Dzięki temu lokalne władze mają wpływ na dalszy rozwój tych miejsc.

    Kostowski podaje przykład odbywającej się co roku w Wolsztynie Parady Parowozów. Pod koniec kwietnia tego roku impreza odbyła się już po raz dwudziesty. Poza polskimi lokomotywami prezentowane były parowozy z Niemiec, Czech i Słowacji. Również goście przyjechali nie tylko z naszego kraju. Do zabytkowej parowozowni w Wolsztynie rocznie przyjeżdża ok. 35 tys. zwiedzających, w tym wielu z Niemiec.

     – Takie imprezy pozwalają na wyeksponowanie działań także miejscowości i innych prac przeprowadzonych przez miejscowe samorządy – wyjaśnia Kostowski.

    PKP Cargo zarządza jednak również nieruchomościami innego typu. Przykładem najnowszej inwestycji w infrastrukturę PKP Cargo jest dyspozytura w Tarnowskich Górach. Została ona oficjalnie otwarta na początku lutego tego roku. Jest ona jedną z najnowocześniejszych w Europie. Z Tarnowskich Gór PKP Cargo zarządza pociągami na terenie Polski i Czech i uruchamia przeciętnie 145 pociągów na dobę. To szósta nowa lub odnowiona dyspozytura PKP Cargo. 

    Warto pamiętać, ż PKP S.A. – czyli właściciel PKP CARGO – realizuje program „Dworce na własność”. To nowy plan zarządzania dworcami należącymi do Grupy. W ramach zmian do końca roku zostanie zmodernizowanych 20 obiektów, na 13 największych dworcach pojawią się menadżerowie, a docelowo 800 obiektów zostanie przekazanych samorządom lub trafi na sprzedaż. PKP S.A. zarządza teraz ponad 2,5 tys. dworców. 600 z nich obsługuje ruch pasażerski pociągów.
     

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Konkurs Polskie Branży PR

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Konsument

    Gminy obawiają się wysokich kar za nieosiągnięcie poziomów recyklingu odpadów. Apelują o szybkie wprowadzenie zasady „zanieczyszczający płaci”

    Polska jest ostatnim krajem Unii Europejskiej, który nie wdrożył jeszcze systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP). W efekcie koszty zagospodarowania odpadów opakowaniowych obecnie ponoszą głównie mieszkańcy, a odpowiedzialność organizacyjną – gminy. To na nich spoczywa też obowiązek osiągania określonych prawem poziomów odpadów poddanych recyklingowi. W tym roku wiele z gmin może mieć z tym problem, a to oznacza groźbę kar. Wprowadzenie systemu kaucyjnego bez wcześniejszego albo równoległego wprowadzenia ROP może oznaczać dalsze problemy gmin. – Konieczne jest uszczelnienie systemu – podkreśla Olga Goitowska z Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

    Prawo

    Cudzoziemcy odgrywają coraz większą rolę na polskim rynku pracy. Firmy wciąż obawiają się skomplikowanych i długotrwałych procedur

    Liczba pracowników z zagranicy zarejestrowanych w ZUS-ie w ciągu ostatniej dekady wzrosła kilkukrotnie. Zdecydowanie szybciej przybywa w tej grupie obywateli spoza Unii Europejskiej, nie tylko z Ukrainy, Białorusi i Kaukazu, ale też z Azji Południowo-Wschodniej, Afryki czy Ameryki Południowej. W przyszłości potrzeba zatrudniania obcokrajowców będzie coraz większa ze względu na kurczącą się liczbę osób w wieku produkcyjnym. Dlatego firmy podkreślają potrzebę uproszczenia procedur dopuszczających pracowników z krajów trzecich i skrócenia czasu ich procedowania.

    Transport

    Warszawa pracuje nad rewolucją biletową. Nowy system pozwoli płacić tylko za faktyczny czas podróży lub przejechane kilometry

    W stolicy trwają prace nad nowym systemem biletowym. Zamiast karty miejskiej, na której kodowane są wszystkie dane, powstanie centralne konto pasażera, dostępne z komputera i aplikacji mobilnej. Zniknie konieczność skanowania kodów QR w pojazdach, a wprowadzony ma zostać nowy system naliczania opłat za przejazd, wzorowany na obowiązującym m.in. w Londynie.  – Zależy nam, żeby pasażer nie zastanawiał się, jaki bilet kupić, a podróż jego była rozliczana optymalnie, bo o to tu głównie chodzi – przekonuje Agnieszka Siekierska-Otłowska, dyrektorka Pionu Handlowego ZTM w Warszawie.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.