Mówi: | Janusz Malinowski |
Funkcja: | Prezes zarządu |
Firma: | PKP Intercity |
PKP Intercity przygotowuje się do sezonu letniego. Ma być więcej wagonów
PKP Intercity przygotowuje się do sezonu letniego. W czerwcu obniży ceny biletów na niektórych odcinkach i zwiększy liczbę wykorzystywanych wagonów do 1600. Przewoźnik rozwija sprzedaż biletów przez biletomaty i internet. Dzięki wcześniejszemu zakupowi pasażerowie mogą zaoszczędzić, a spółka ma szansę lepiej dostosowywać zestawienie pociągów do zapotrzebowania podróżnych.
– Oferta Intercity idzie w takim kierunku, że bilet kupiony wcześniej jest tańszy, również zaczynamy wprowadzać ceny relacyjne, czyli na niektórych odcinkach ceny od czerwca ulegną zdecydowanej obniżce, jest kilkanaście takich relacji – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Janusz Malinowski, prezes zarządu PKP Intercity. – To z jednej stronypozwala nam lepiej optymalizować zestawienia pociągów, z drugiej strony nie narażamy naszych pasażerów na ewentualne kolejki przy kasach biletowych.
Kolejki w szczycie sezonu mają zmaleć także dzięki systemom zarządzania. Został on na razie wprowadzony na dworcu Warszawa Centralna. Według Malinowskiego zbiera on wiele pochwał i faktycznie wpłynął na skrócenie czasu oczekiwania do kasy. Wkrótce podobne systemy zarządzania kolejką mają pojawić się na innych dużych dworcach w Polsce.
Malinowski dodaje, że coraz więcej pasażerów decyduje się na zakup biletu przez internet, telefon komórkowy lub biletomat, których w całym kraju jest już 140 i będzie ich przybywać
– Wskaźniki sprzedaży tymi kanałami nam rosną, trudno je nawet porównywać, bo porównania do okresu wcześniejszego nie są miarodajne. Wzrosty są czasami po 200-300 proc., ale to wynika z tego, że tej sprzedaży wcześniej było bardzo mało – podkreśla Janusz Malinowski.
Pasażerowie mogą kupić przez internet bilety na wszystkie połączenia krajowe PKP Intercity, jak również na połączenia międzynarodowe w kierunku zachodnim. Jak dodaje Malinowski, biletu nie trzeba już drukować – kontrolerzy mogą sprawdzić bilet wyświetlany na ekranie smartfona, laptopa lub tabletu. We wszystkich pociągach można płacić kartą.
Dzięki sprzedaży biletów z wyprzedzeniem PKP Intercity będzie mogło lepiej zarządzać zestawieniami pociągów i dostosowywać się do faktycznego zapotrzebowania.
– PKP Intercity na sezon letni przygotowuje jak największą liczbę wagonów. Nasz plan przygotowania wagonów na sezon letni to jest 1600 wagonów i to powinno zabezpieczyć potrzeby przewozowe w okresie wakacji – przewiduje Malinowski.
1600 wagonów na lato to o 300 więcej niż spółka wykorzystywała w codziennym ruchu w grudniu.
Czytaj także
- 2024-03-21: Branża budownictwa kolejowego w trudnej sytuacji po dwuletnim wyhamowaniu zamówień. W tym roku spodziewa się ożywienia i uruchomienia dużej liczby przetargów
- 2024-02-20: Pociągi autonomiczne rozwiążą problem braków kadrowych. Na ich pojawienie się w Polsce jeszcze zaczekamy
- 2024-02-15: Resort infrastruktury weryfikuje kluczowe inwestycje infrastrukturalne. Będą zmiany w Krajowym Planie Kolejowym
- 2024-02-16: Spór ze związkowcami w PKP Cargo daleki od rozstrzygnięcia. W marcu podobny scenariusz może czekać inne spółki kolejowe
- 2023-12-28: Rekordowy rok dla PKP Intercity. W 2024 roku spółka chce przekroczyć barierę 70 mln pasażerów
- 2024-01-05: Szereg nowych przetargów w planach PKP Intercity na 2024 rok. W realizacji strategii taborowej mogą pomóc środki z UE
- 2023-12-05: Koszty realizacji inwestycji kolejowych kilkadziesiąt procent wyższe niż przed wybuchem wojny. Branża apeluje o waloryzację kontraktów
- 2023-10-05: Wielomiliardowe inwestycje na kolei nabierają rozpędu. Pociągi będą się poruszać z maksymalną prędkością 250 km/h
- 2023-08-07: Mateusz Damięcki: Podczas zdjęć do nowego filmu przeszedłem przeszkolenie jako pracownik kolei. Rola dróżnika sprawiła mi wiele radości
- 2023-08-04: Duże zainteresowanie przewozem psów koleją. W I półroczu br. w pociągach PKP Intercity podróżowało ponad 100 tys. czworonogów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.