Newsy

PZU: myślimy poważnie o ubezpieczeniach stomatologicznych

2012-04-12  |  06:20
Mówi:Artur Smolarek
Funkcja:Dyrektor Zarządzający ds. Ubezpieczeń Zdrowotnych
Firma:Grupa PZU
  • MP4

    PZU stawia na ubezpieczenia zdrowotne. Równolegle do oferowanego już grupowego ubezpieczenia lekowego spółka chce rozwijać ubezpieczenia ambulatoryjne i szpitalne. Rozważa również wprowadzenie ubezpieczeń stomatologicznych.

    Grupowe ubezpieczenie lekowe to nowatorski pomysł na polskim rynku ubezpieczeniowym. Osoba posiadająca takie ubezpieczenie zapłaci za większość leków dostępnych na receptę nawet o 80 proc. mniej. Resztę pokryje PZU. Na razie będą oferowane w formie polisy grupowej, którą będą finansować pracodawcy.

    PZU zapowiada, że to dopiero początek ekspansji spółki na rynku ubezpieczeń zdrowotnych.

     - Równolegle chcemy rozwijać ubezpieczenia ambulatoryjne i szpitalne, również myślimy bardzo poważnie o ubezpieczeniach stomatologicznych. To jest bardzo trudny kawałek rynku ubezpieczeniowego, natomiast potencjał tego segmentu jest bardzo duży, więc w tej chwili zdecydowanie zaczynamy o tym myśleć - mówi Artur Smolarek, dyrektor ds. ubezpieczeń zdrowotnych w Grupie PZU.

    Jednocześnie podkreśla, że za wcześnie jest jeszcze mówić o formie nowych produktów.

     - Oczywiście forma ubezpieczeń grupowych pozwala na uniknięcie ryzyka antyselekcji, więc to jest taka najbardziej preferowana forma ze strony ubezpieczycieli, natomiast będziemy myśleli na pewno o indywidualnych ubezpieczeniach - wyjaśnia Artur Smolarek.

    W jego opinii cały  rynek ubezpieczeń ambulatoryjnych i szpitalnych rozwija się bardzo dynamicznie. Jednak w dalszym ciągu jest zdominowany przez abonamenty medyczne, warte ok. 2 mld zł. Wartość ubezpieczeń zdrowotnych w rynku prywatnej opieki ambulatoryjnej to ok. 200 mln zł.

    Innowacyjne produkty mają zapewnić PZU pozycję lidera na rynku ubezpieczeń zdrowotnych.

     - Nasz cel, to jest 5 mld z ubezpieczeń zdrowotnych w 5 lat. Jesteśmy przekonani, że ten produkt pozwoli nam zająć zdecydowane miejsce lidera, jeśli chodzi o ubezpieczenia zdrowotne na polskim rynku - mówi prezes PZU Życie Dariusz Krzewina.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Szkolenie Online IMM

    Prawo

    UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

    Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

    Prawo

    Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

    Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

    Handel

    Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

    Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.