Newsy

Rynek ubezpieczeniowy odchodzi od polisolokat. Stawia na ubezpieczenia ochronne

2013-06-19  |  06:05
Mówi:Krzysztof Charchuła
Funkcja:Prezes
Firma:BZ WBK-Aviva Towarzystwa Ubezpieczeń
  • MP4
  • Na rynku ubezpieczeniowym ogranicza się sprzedaż polisolokat na rzecz ubezpieczeń ochronnych – uważa Krzysztofa Charchuła, prezesa Towarzystw BZ WBK-Aviva. Jego zdaniem jest to właściwy kierunek zmian, które następują w branży. Nie oczekuje natomiast rewolucji po zapowiadanych przez KNF zmianach na rynku ubezpieczeniowo-bankowym.  

     – Na rynku bancassurance widać już zmianę związaną np. z ograniczeniem w ofercie sprzedaży polisolokat, które były bardzo popularnym produktem w tym kanale – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Krzysztof Charchuła, prezes Towarzystw BZ WBK-Aviva. – Coraz więcej uwagi i nacisku towarzystwa kładą na ubezpieczenia ochronne, co w zasadzie jest tym głównym elementem, z którym ubezpieczyciele powinni wychodzić na rynek. Ubezpieczenia inwestycyjne również będą w ofercie, natomiast myślę, że trend w kierunku ubezpieczeń ochronnych, zabezpieczenia zdrowia, życia, przeciwko wypadkom, to są te rzeczy, w których kierunku to będzie szło.

    Obecnie towarzystwa BZ WBK-Aviva ubezpieczają blisko 60 proc., czyli ponad 1,3 mln klientów banku BZ WBK. Na koniec 2012 roku firma miała ponad 10-proc. udział w segmencie bancassurance ubezpieczeń majątkowych oraz 5,3 proc. udział w obszarze ubezpieczeń na życie, wyłączając polisolokaty. Prezes ujawnia, że w ciągu najbliższych trzech lat BZ WBK-Aviva ma zamiar podnieść poziom składki przypisanej brutto o 20 proc. rok do roku, a także kontynuować razem z Bankiem Zachodnim WBK rozwój sprzedaży klasycznych produktów bancassurance.

    Spółka ma też skoncentrować się na wzmocnieniu linii ubezpieczeń niepowiązanych z produktami kredytowymi oraz na zbudowaniu najwyższych standardów obsługi klienta na wszystkich etapach korzystania z oferty. W kontekście dalszego rozwoju segmentu bancassurance oraz zmian, których chce na nim KNF, prezes wskazuje na ważne z punktu widzenia ubezpieczyciela kwestie, które wymagają dopracowania.

     – Jasny kierunek co do tego, czy ubezpieczenia grupowe, które są zdefiniowane w prawodawstwie polskim, są formą, w której można oferować ubezpieczenia w kanale bancassurance. Inne kwestie te bardziej szczegółowe, związane z definiowaniem i lepszą komunikacją z klientem, co już ubezpieczyciele sami regulują poprzez wypracowanie rekomendacji. Ostatnio Polska Izba Ubezpieczeń zaprezentowała rekomendacje dotyczące np. karty produktu, informowania klienta o wszystkich ważnych dla niego warunkach, w tym również o elementach kosztowych związanych z oferowanymi produktami – wymienia Charchuła. 

    KNF już w ubiegłym roku zapowiedział zmiany w segmencie bancassurance, bo widzi konflikt interesów na linii bank-klient-ubezpieczyciel. Chodzi o to, żeby bank nie łączył funkcji ubezpieczyciela i pośrednika ubezpieczeniowego, bo działa to na niekorzyść klienta. Dlatego zapowiadane przez nadzór rekomendacje mają wprowadzić wyraźny podział ról na tym rynku.

    Charchuła nie spodziewa się rewolucji na rynku ubezpieczeniowym, a bardziej uporządkowania i postawienia jasnego warunku, choć jak zaznacza – ostateczne słowo i tak będzie należało do KNF.

    BZ WBK-Aviva Towarzystwa Ubezpieczeń na Życie i BZ WBK-Aviva Towarzystwa Ubezpieczeń Ogólnych to dwie spółki ubezpieczeniowe utworzone w 2008 roku przez Bank Zachodni WBK S.A. i Aviva International Insurance Ltd. Ubezpieczają one wyłącznie klientów Banku Zachodniego WBK (indywidualnych i MŚP).

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Infrastruktura

    Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania

    Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.

    Przemysł

    Polskie firmy przemysłowe bardziej otwarte na technologie. Sztuczną inteligencję wdrażają z ostrożnością [DEPESZA]

    Innowacje cyfrowe w przemyśle, choć wiążą się z kosztami i wyzwaniami, są jednak postrzegane przez firmy jako szansa. To podejście przekłada się na większą otwartość do ich wdrażania i chęć inwestowania. Ponad 90 proc. firm przemysłowych w Polsce, które wprowadziły co najmniej jedno rozwiązanie Przemysłu 4.0, dostrzega wyraźną poprawę efektywności procesów produkcyjnych – wynika z nowego raportu Autodesk. Choć duża jest wśród nich świadomość narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, na razie tylko 14 proc. wykorzystuje je w swojej działalności.

    Prawo

    Przez „wrzutkę legislacyjną” saszetki nikotynowe mogły zniknąć z rynku. Przedsiębiorcy domagają się konsultowania nowych przepisów

    Coraz popularniejsze na rynku saszetki z nikotyną do tej pory funkcjonują poza systemem fiskalnym i zdrowotnym. Nie są objęte akcyzą ani zakazem sprzedaży osobom niepełnoletnim. Dlatego też sami producenci od dawna apelują do rządu o objęcie ich regulacjami, w tym podatkiem akcyzowym, żeby uporządkować rosnący rynek i zabezpieczyć wpływy budżetowe państwa. Ministerstwo Zdrowia do projektu ustawy porządkującej rynek e-papierosów bez zapowiedzi dodało regulację dotyczącą saszetek nikotynowych, która jednak w praktyce mogła zlikwidować tę kategorię wyrobów na rynku. Przedsiębiorcy nie kryją rozczarowania sposobem, w jaki wprowadzane są zmiany w przepisach regulujących rynek.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.