Newsy

UPC inwestuje w internet o gigabitowej prędkości. Wprowadzi go do oferty jesienią

2018-06-06  |  06:25

W ciągu kolejnych 4 lat liczba przesyłanych miesięcznie danych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wzrośnie ponaddwukrotnie – z 101 do 210 GB. To będzie generować popyt na coraz szybszy i lepszy internet. Dlatego najwięksi operatorzy coraz więcej inwestują w budowę sieci światłowodowej. Dzięki temu UPC jeszcze w tym roku wprowadzi do oferty internet o prędkości 1 Gbps, czyli dwukrotnie szybszy niż dziś. Firma będzie drugim po Niemczech operatorem grupy Liberty Global, który wprowadzi taką ofertę.

Jak podaje UPC Polska, w ciągu ostatniej dekady oferowana prędkość internetu wzrosła ponad siedemnastokrotnie, do 500 Mbps. Rośnie też średnia prędkość – trzykrotnie w ciągu ostatnich pięciu lat. Celem UPC jest jednak rozwój gigainfrastruktury, która odpowie na wyzwania przyszłości: rosnącą konsumpcję danych internetowych, m.in. cyfrowej rozrywki, internetu rzeczy (IoT), a także aplikacji następnej generacji, które będą powstawać np. w wirtualnej rzeczywistości.

 Cały czas zwiększamy prędkość internetu dla naszych dotychczasowych klientów. W pierwszym kwartale 2018 roku osiągnęliśmy średnią prędkość 130 Mbps na sekundę. W czwartym kwartale 2017 roku było to 100 Mbps. Z każdym kwartałem coraz więcej naszych klientów ma dostęp do internetu wysokich prędkości. Obecnie jesteśmy w stanie zaproponować prędkość 500 Mbps, a jeszcze w tym roku będziemy gotowi z naszym nowym produktem – gigabitowym internetem – zapowiada w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Robert Redeleanu, prezes zarządu UPC Polska.

Stałe zwiększanie prędkości internetu odpowiada na rosnące potrzeby klientów. Firma Analysys Mason szacuje, że ilość przesyłanych miesięcznie danych przez klientów szybkich sieci internetowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wzrośnie w ciągu czterech lat do 210 GB miesięcznie (z obecnych 101 GB). Wyzwaniem będzie także rosnąca liczba urządzeń podłączonych do sieci. Jak prognozuje Cisco, w 2021 roku wyniesie ona globalnie 27 mld, przy 17 mld w 2016 roku.

– Modernizujemy elementy naszej sieci, by w tym roku móc zaoferować naszym klientom pakiet gigabitowy. Będziemy drugim krajem po Niemczech w ramach Liberty Global zdolnym to zrobić. Rozwijana przez nas technologia DOCSIS 3.1. jest zdolna sprostać wyzwaniom przyszłości i przesyłać dane z prędkością nawet do 10 Gbps – podkreśla Robert Redeleanu.

Zdaniem analityków ADL stosowana przez Liberty Global i UPC technologia DOCSIS 3.1, obok FTTH i 5G, jest jednym z filarów budowy nowoczesnych sieci światłowodowych, które pozwolą sprostać wyzwaniom przyszłości w zakresie transmisji danych

Jak zapowiada prezes UPC Polska, wprowadzenie gigabitowego internetu do oferty to tylko część planów na najbliższe miesiące.

Drugim naszym priorytetem są innowacje, które wprowadzamy na rynek. Mamy dwa kluczowe produkty, czyli modem Connect Box, który zapewnia najlepszej jakości WiFi w domu, oraz platformę telewizyjną rozrywki Horizon. Chcemy, żeby te innowacje były obecne w coraz większej liczbie domów – mówi Robert Redeleanu.

Obecnie zasięgiem szybkiego internetu i telewizji cyfrowej UPC Polska obejmuje ponad 3,3 mln gospodarstw domowych. Aby jakość oferowanego internetu i rozwiązań cyfrowych pozwoliła przyciągnąć nowych klientów, UPC zapowiada wprowadzenie innowacyjnych rozwiązań – nową wersję modemu Connect Box, z którego obecnie korzysta ponad 430 tys. klientów w Polsce, system Smart Wi-Fi, który automatycznie optymalizuje parametry sieci Wi-Fi, Boostery, które pozwalają na uzyskanie jeszcze lepszego zasięgu sieci Wi-Fi, czy aplikację Connect App, która ułatwi zarządzanie domową siecią.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Gala Złote Spinacze

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

IT i technologie

Znani muzycy stworzyli utwór oparty na dźwiękach natury. Specjalne urządzenia zebrały „muzykę” z Puszczy Białowieskiej

Fale elektromagnetyczne wytwarzane przez rośliny mogą stanowić akompaniament muzyczny. Dzięki specjalnemu urządzeniu impulsy zarejestrowane w Puszczy Białowieskiej zostały zamienione na dźwięki i dostarczone do studia produkcyjnego. Tam z udziałem wokalistki Pauliny Przybysz i znanego producenta muzycznego Baascha powstała piosenka, stanowiąca efekt czwartej edycji projektu Czarna Polana. – Sporym wyzwaniem było zbieranie autentycznych dźwięków, bo dużo łatwiej jednak jest te dźwięki wyprodukować w zaciszu studia czy kupić, ale dzięki temu w „Pulsie” natura faktycznie wybrzmiewa – podkreślają realizatorzy kampanii.

Konsument

Ostatnie lata przyniosły wysyp start-upów sektora foodtech. Rozwój rynku napędza rosnąca świadomość konsumentów

Rynek foodtech może zanotować w najbliższych kilku latach ponad 50-proc. wzrost przychodów – przewidują analitycy. Innowacje w sektorze żywności kreują dziś przede wszystkim start-upy, których nie ma może na rynku dużo, ale w szybkim tempie ich przybywa. Zajmują się dziś m.in. wytwarzaniem roślinnych zamienników mięsa, po które konsumenci sięgają coraz chętniej, ale też upcyklingiem żywności i ograniczaniem marnotrawstwa. Są też obszary bardziej zaawansowane, takie jak mięso hodowane w laboratoriach czy druk 3D jedzenia. – Wiele osób myśli, że to może jakaś przemijająca moda, ja myślę, że to już zmiana, której nie da się zatrzymać – mówi Piotr Grabowski z foodtech.ac. Co istotne, podobnie podchodzą do tego inwestorzy, którzy chcą wspierać ten biznes.

Infrastruktura

70 proc. odpadów budowlanych będzie musiało być ponownie wykorzystywanych. Ten wymóg UE przyspieszy zmiany w branży

Budownictwo i nieruchomości są jednym z największych źródeł odpadów w Europie. Zgodnie z założeniami gospodarki cyrkularnej materiały budowlane – po renowacji lub upcyklingu – mogą być jednak ponownie wykorzystane w kolejnych projektach nieruchomościowych. W Polsce ten model nie jest jeszcze powszechny, ale w nadchodzących latach wymusi go unijne prawodawstwo. – Przykładem jest tu Taksonomia, która określa kryteria uznania działalności gospodarczej za zrównoważoną środowiskowo. W zakresie przejścia na gospodarkę obiegu zamkniętego mówi m.in. o przygotowaniu minimum 70 proc. (wagowo) odpadów budowlanych innych niż niebezpieczne, które powstaną przy budowie lub rozbiórce obiektu, do ponownego wykorzystania, recyklingu lub innego odzysku materiałów – mówi Magdalena Puchalska-Nielaba, współzałożycielka Urban Circularity, platformy promującej wdrażanie GOZ w branży budowlanej i nieruchomościach.

Współpraca

Obsługa konferencji prasowych

Zapraszamy do współpracy przy organizacji konferencji prasowych. Nasz doświadczony i kompetentny zespół sprosta każdej realizacji. Dysponujemy nowoczesnym, multimedialnym centrum konferencyjnym i biznesowym w samym sercu Warszawy. Zapraszamy do kontaktu w sprawie oferty.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.