Newsy

Zdecydowany wzrost frekwencji w klubach fitness. Polacy walczą w ten sposób z problemami zdrowotnymi po pandemii

2022-07-19  |  06:19
Mówi:Tomasz Groń, dyrektor zarządzający, Benefit Systems Oddział Fitness
Adrian Oleksiak, trener Zdrofit
  • MP4
  • Ponad połowa Polaków przyznaje, że w trakcie pandemii nasiliły się u nich dolegliwości związane ze zdrowiem psychicznym i fizycznym. Próbują zniwelować te problemy, chętnie wracając do klubów fitness i na siłownię. Zwiększona frekwencja w obiektach sportowych ma odzwierciedlenie w statystykach i wynika zarówno z chęci zadbania o zdrowie, jak i z aktualnej oferty klubów fitness, która została dopasowywana do nowych, popandemicznych potrzeb ćwiczących.

     Po pandemii Polacy bardzo chętnie wracają do aktywności fizycznej. To wynika z faktu, że ponad 50 proc. z nas odczuwało w tym czasie problemy związane ze zdrowiem fizycznym i psychicznym. 40 proc. doświadczało zwiększonej ekspozycji na stres, co przełożyło się nie tylko na problemy psychiczne, ale też problemy związane z naszym ciałem, czyli np. kumulujące się napięcia. Co trzeci Polak obserwował pogorszenie zdrowia i wydolności organizmu, a co czwarty uskarżał się na bóle pleców czy problemy związane z kręgosłupem – mówi agencji Newseria Biznes Tomasz Groń, dyrektor zarządzający Benefit Systems Oddział Fitness.

    Jak wskazuje, problemy zdrowotne, których Polacy nabawili się w trakcie pandemii COVID-19, teraz próbują zniwelować zwiększoną aktywnością, m.in. w klubach fitness. Potwierdzają to też statystyki. W trakcie pierwszych trzech miesięcy tego roku w klubach należących do Benefit Systems (czyli m.in. w sieci Zdrofit, FitFabric czy Fitness Academy) liczba klientów wzrosła o 17 proc. w ujęciu rocznym. Z kolei wyniki ostatniej edycji badania MultiSport Index 2022 pokazały, że aktywność na siłowni bądź w klubach fitness notuje w porównaniu z minionym rokiem największy skok popularności wśród wszystkich aktywności sportowych.

    Po długim okresie niedostępności klubów fitness najnormalniej w świecie stęskniliśmy się za tym miejscem, w którym możemy zadbać o swoje zdrowie, w którym jest dostępny doskonale przygotowany sprzęt, trenerzy i dobra atmosfera – mówi Tomasz Groń.

    Co ciekawe, w ciągu ostatnich dwóch, pandemicznych lat znacząco zmieniły się powody, dla których Polacy ćwiczą w klubach fitness. Z badania MultiSport Index 2022 wynika, że oprócz dbałości o kondycję i sylwetkę motywuje ich przede wszystkim chęć zadbania o zdrowie psychiczne.

    – Blisko 90 proc. Polaków jest świadomych tego, że regularna aktywność wpływa na zdrowie psychiczne i poprawia nasze funkcjonowanie, a przy tym jest w stanie zapobiegać m.in. chorobom cywilizacyjnym – mówi dyrektor zarządzający Benefit Systems Oddział Fitness.

    W kontekście wzrostu popularności treningów w klubach fitness istotne jest też to, że po pandemii COVID-19 branża zmodyfikowała swoją ofertę i dopasowała ją do najważniejszej obecnie potrzeby klientów, czyli właśnie wsparcia własnego zdrowia.

    Stworzyliśmy m.in. innowacyjne zajęcia Antystres, które dzięki specjalnie dobranym ćwiczeniom obniżają napięcie ciała i poprawiają samopoczucie. Poza tym w klubach Zdrofit wprowadziliśmy niedawno ZdrowAppkę, która oprócz ułatwień związanych np. z rezerwacją zajęć w klubie umożliwia też monitoring aktywności i zawiera elementy edukacji zdrowotnej – wyjaśnia Tomasz Groń.

    Nowością w klubach należących do Benefit Systems jest również możliwość konsultacji i uczestniczenia w zajęciach prowadzonych przez fizjoterapeutów.

    Klienci chętnie korzystają również z treningów wzmacniających, ukierunkowanych na konkretną partię ciała: pośladki, brzuch. Dużą popularnością cieszą się też zajęcia body & mind i ogólnosprawnościowe – dodaje Adrian Oleksiak, trener sportowy Zdrofit.

    Jak podkreśla, po okresie izolacji na znaczeniu zyskuje fakt, że na siłowni czy zajęciach sportowych można spotkać się z ludźmi o podobnych zainteresowaniach i celach. A dla wielu osób ćwiczenie w grupie jest dobrą, dodatkową motywacją. Inną przewagą aktywności w klubach fitness jest to, że można ćwiczyć pod okiem trenera i skorzystać z profesjonalnego sprzętu, co podnosi bezpieczeństwo.

    – My, jako trenerzy i instruktorzy, dajemy to bezpieczeństwo i profesjonalizm, którego ludzie oczekują. Wykwalifikowana kadra ukierunkowuje i motywuje ludzi do systematycznej aktywności ruchowej – mówi Adrian Oleksiak.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Polityka

    Zdrowie

    Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona

    Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.

    Konsument

    Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

    Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.