Newsy

LUX MED inwestuje w rozwój zaplecza onkologicznego. To obszar niedoinwestowany w polskiej służbie zdrowia

2015-07-27  |  06:45

Grupa LUX MED chce dalej zwiększać swoje zaplecze onkologiczne. Po przejęciu 80 proc. udziałów w spółce Magodent, a wraz z nimi dwóch szpitali i ambulatoryjnej placówki onkologicznej, grupa będzie mogła zaoferować pełne leczenie pacjentów z nowotworami: od podstawowej opieki, czyli wykrycia symptomów choroby nowotworowej, przez diagnostykę i leczenie, aż po opiekę po jego zakończeniu. Onkologia to dziedzina, w której pacjentów szybko przybywa, a nakłady są niewystarczające.

Onkologia to jeden z ważniejszych obszarów, którym chcemy się zajmować. Przede wszystkim zależy nam na naszych pacjentach. Jest to również bardzo istotne z punktu widzenia naszego inwestora Bupa. Będąc największą firmą medyczną, czujemy, że onkologia to ważny obszar w polskiej medycynie, który jest jeszcze mocno niedoinwestowany – mówi Anna Rulkiewicz, prezes Grupy LUX MED.

LUX MED kupił 80 proc. udziałów w spółce Magodent. Realizuje ona ok. 60 tys. wizyt rocznie, a zdecydowana większość przychodów spółki pochodzi z kontraktu z NFZ. Należą do niej dwa szpitale w Warszawie specjalizujące się w onkologii. Placówka przy ul. Fieldorfa umożliwia leczenie chirurgiczne pacjentów z nowotworami i chemioterapię, a także opiekę nad chorymi z innymi schorzeniami, m.in. kardiologicznymi. Drugi szpital – onkologiczno-hematologiczny – znajduje się przy ul. Św. Wincentego. Do Magodentu należy także zakład rehabilitacji z przychodnią specjalistyczną przy ul. Narbutta.

Magodent ze swoimi szpitalami jest uzupełnieniem całej ścieżki onkologicznej. Mamy możliwość zajmowania się naszym pacjentem od początku, od wykrycia nowotworu, poprzez diagnostykę, aż leczenie i później opiekę po leczeniu – wyjaśnia Rulkiewicz.

Grupa LUX MED uruchomiła też program czujności onkologicznej „Onkonawigator”, który edukuje personel i pacjentów w zakresie wczesnego wykrywania chorób nowotworowych.

Jak podkreśla Rulkiewicz, podejście do onkologii w polskiej służbie zdrowia zmienia się na korzyść. Jednym z przykładów jest wprowadzony od początku roku pakiet onkologiczny. Wprawdzie, jak ocenia, nie wszystko działa sprawnie i pakiet wymaga wielu poprawek, to jednak i tak duży postęp w leczeniu onkologicznym.

To dotyczy bardzo ważnego obszaru. Myślę więc, że wszystkie uwagi, które spływają do ministerstwa, dotyczące pakietu onkologicznego będą uwzględniane i wdrażane. Wiele zmian już zostało wprowadzonych. Myślę, że w niedługim czasie ten pakiet będzie wyglądał dużo lepiej – mówi Anna Rulkiewicz.

Przejęcie Magodentu przez LUX MED to największa w tym roku tego typu transakcja na rynku opieki zdrowotnej w Polsce. Doradcami LUX MED podczas transakcji byli kancelaria prawna Gessel oraz PwC.

Grupa LUX MED prowadzi już siedem szpitali. Pierwsza placówka została uruchomiona pięć lat temu.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.