Mówi: | Anna Rulkiewicz |
Funkcja: | prezes |
Firma: | Grupa LUX MED |
LUX MED inwestuje w rozwój zaplecza onkologicznego. To obszar niedoinwestowany w polskiej służbie zdrowia
Grupa LUX MED chce dalej zwiększać swoje zaplecze onkologiczne. Po przejęciu 80 proc. udziałów w spółce Magodent, a wraz z nimi dwóch szpitali i ambulatoryjnej placówki onkologicznej, grupa będzie mogła zaoferować pełne leczenie pacjentów z nowotworami: od podstawowej opieki, czyli wykrycia symptomów choroby nowotworowej, przez diagnostykę i leczenie, aż po opiekę po jego zakończeniu. Onkologia to dziedzina, w której pacjentów szybko przybywa, a nakłady są niewystarczające.
– Onkologia to jeden z ważniejszych obszarów, którym chcemy się zajmować. Przede wszystkim zależy nam na naszych pacjentach. Jest to również bardzo istotne z punktu widzenia naszego inwestora Bupa. Będąc największą firmą medyczną, czujemy, że onkologia to ważny obszar w polskiej medycynie, który jest jeszcze mocno niedoinwestowany – mówi Anna Rulkiewicz, prezes Grupy LUX MED.
LUX MED kupił 80 proc. udziałów w spółce Magodent. Realizuje ona ok. 60 tys. wizyt rocznie, a zdecydowana większość przychodów spółki pochodzi z kontraktu z NFZ. Należą do niej dwa szpitale w Warszawie specjalizujące się w onkologii. Placówka przy ul. Fieldorfa umożliwia leczenie chirurgiczne pacjentów z nowotworami i chemioterapię, a także opiekę nad chorymi z innymi schorzeniami, m.in. kardiologicznymi. Drugi szpital – onkologiczno-hematologiczny – znajduje się przy ul. Św. Wincentego. Do Magodentu należy także zakład rehabilitacji z przychodnią specjalistyczną przy ul. Narbutta.
– Magodent ze swoimi szpitalami jest uzupełnieniem całej ścieżki onkologicznej. Mamy możliwość zajmowania się naszym pacjentem od początku, od wykrycia nowotworu, poprzez diagnostykę, aż leczenie i później opiekę po leczeniu – wyjaśnia Rulkiewicz.
Grupa LUX MED uruchomiła też program czujności onkologicznej „Onkonawigator”, który edukuje personel i pacjentów w zakresie wczesnego wykrywania chorób nowotworowych.
Jak podkreśla Rulkiewicz, podejście do onkologii w polskiej służbie zdrowia zmienia się na korzyść. Jednym z przykładów jest wprowadzony od początku roku pakiet onkologiczny. Wprawdzie, jak ocenia, nie wszystko działa sprawnie i pakiet wymaga wielu poprawek, to jednak i tak duży postęp w leczeniu onkologicznym.
– To dotyczy bardzo ważnego obszaru. Myślę więc, że wszystkie uwagi, które spływają do ministerstwa, dotyczące pakietu onkologicznego będą uwzględniane i wdrażane. Wiele zmian już zostało wprowadzonych. Myślę, że w niedługim czasie ten pakiet będzie wyglądał dużo lepiej – mówi Anna Rulkiewicz.
Przejęcie Magodentu przez LUX MED to największa w tym roku tego typu transakcja na rynku opieki zdrowotnej w Polsce. Doradcami LUX MED podczas transakcji byli kancelaria prawna Gessel oraz PwC.
Grupa LUX MED prowadzi już siedem szpitali. Pierwsza placówka została uruchomiona pięć lat temu.
Czytaj także
- 2024-12-03: 40 proc. Polaków nie czuje się zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby. Obawiają się problemów z dostępem do leczenia i jego finansowaniem
- 2024-12-09: Joanna Kurowska: Lekarz w Stanach Zjednoczonych to jest ktoś, kto ma dom z basenem i jest milionerem. Medycy w Polsce muszą pracować na 13 etatów
- 2024-11-05: Leczenie okulistyczne coraz skuteczniejsze. Pomagają w tym inwestycje w infrastrukturę i nowe technologie
- 2024-10-29: Trudno gojące się rany to problem miliona Polaków. System ochrony zdrowia go bagatelizuje
- 2024-10-07: Nowotwór wykryty na wczesnym etapie może być całkowicie wyleczalny. Tylko co trzeci Polak wykonuje jednak regularne badania profilaktyczne
- 2024-10-15: Agata Młynarska: Moim bliskim daję w prezencie pakiety na badania, a z przyjaciółkami umawiam się na mammografię
- 2024-09-23: Sztuczna inteligencja znacząco przyspiesza opracowywanie przeciwciał. To rewolucja w farmacji na skalę odkrycia prądu
- 2024-07-29: Załogi Lotniczego Pogotowia Ratunkowego ćwiczą techniki zabiegowe ratujące życie pacjentów. W centrum szkoleniowym odwzorowywane są najcięższe przypadki
- 2024-07-04: Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków
- 2024-06-25: Grupa LUX MED szuka medycznych innowatorów. Najlepsi mogą liczyć na potężny zastrzyk finansowania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Dwa konkursy w Agencji Badań Medycznych w 2025 roku. Do wzięcia 275 mln zł
Agencja Badań Medycznych w przyszłym roku planuje ogłosić dwa konkursy. Pierwszy z nich dotyczy niekomercyjnych badań klinicznych z przewidywaną alokacją w wysokości 200 mln zł, drugi – niekomercyjnych eksperymentów badawczych z pulą w wysokości 75 mln zł. ABM zapowiada, że w 2025 roku skupi się na badaniach własnych, a także budowie rozwoju współpracy międzynarodowej.
Handel
Polscy producenci drobiu liczą na ponowne otwarcie chińskiego rynku. Kraje azjatyckie coraz ważniejszym importerem
Polska wciąż cieszy się w świecie renomą cenionego producenta mięsa drobiowego. Na eksport trafia ok. 60 proc. rocznej produkcji, czyli prawie 2 mln t. Polscy producenci walczą o silną pozycję na zagranicznych rynkach. Priorytetem jest dla nich ponowne uruchomienie eksportu do Chin, który został wstrzymany pięć lat temu ze względu na ptasią grypę. Trwa dopracowywanie szczegółów porozumienia w tej sprawie.
Finanse
Zbiórki internetowe przestały się już kojarzyć wyłącznie z finansowaniem leczenia. Ludzie zbierają także na podstawowe potrzeby i realizację marzeń
Połowa Polaków wspiera zbiórki charytatywne online – wynika z raportu przygotowanego przez SW Research dla Allegro. Najczęściej przekazujemy datki na pomoc humanitarną związaną z kataklizmami, wsparcie chorych, pomoc dzieciom czy zwierzętom. Jeszcze do niedawna zbiórki internetowe kojarzyły się głównie z finansowaniem terapii czy rehabilitacji dla ciężko chorych, ale coraz częściej ludzie zbierają na podstawowe potrzeby, takie jak żywność czy opał na zimę, ale również na realizację marzeń.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.