Newsy

Polacy stawiają na zdrowy styl życia. Sprzedaż produktów związanych z kontrolą wagi rośnie o ok. 10 proc. rocznie

2015-04-14  |  06:20
Mówi:Konrad Szałkiewicz
Funkcja:dyrektor generalny Herbalife na Polskę, Czechy i Słowację
  • MP4
  • Coraz więcej Polaków zmienia styl życia na zdrowszy – uprawiają sport i zdrowo się odżywiają. W walce z dodatkowymi kilogramami sięgają po produkty wspomagające kontrolowanie wagi. Rynek ten rośnie o ok. 10 proc. rocznie. Koktajle i batony odżywcze bogate w białko i mikroskładniki mogą zastąpić dwa posiłki dziennie, co oznacza, że nawet osoby o nieregularnym trybie życia nie muszą rezygnować ze zdrowej diety.

    Polska znajduje się na 7. miejscu wśród krajów Unii Europejskiej pod względem otyłości i nadwagi. Badania Herbalife Global Consumer & Distributor Insights przeprowadzone w 2014 roku pokazały, że na nadmiar kilogramów cierpi aż 42 proc. Polaków. Aż 80 proc. z nich zdaje sobie sprawę ze skali problemu i chce zmienić tryb życia na zdrowszy i bardziej aktywny, z czego 63 proc. poparło swoje chęci konkretnymi działaniami w celu poprawy stanu zdrowia i kondycji fizycznej. Niestety, większość przyznała się do porażki w realizacji swoich postanowień. Dla osób pragnących schudnąć pierwszym krokiem jest dieta. Oprócz wyeliminowania z jadłospisu niezdrowych, kalorycznych posiłków Polacy chętnie sięgają po produkty wspomagające odchudzanie i pomagające kontrolować wagę.

    – Najlepiej sprzedającym się segmentem są produkty do kontroli wagi. Stanowią około 64 proc. całej naszej sprzedaży i ta kategoria odnotowuje z roku na rok wzrost blisko 2-3-proc. – mówi agencji informacyjnej Newseria Konrad Szałkiewicz, dyrektor generalny Herbalife na Polskę, Czechy i Słowację, producenta m.in. produktów do kontroli wagi czy dla sportowców.

    Skuteczne kontrolowanie wagi wymaga wprowadzenia istotnych zmian w sposobie odżywiania. Podstawą jest jedzenie pięciu pełnowartościowych posiłków w ciągu dnia. Dla wielu osób jest to trudne do zrealizowania ze względu na nieregularny tryb życia. Dlatego bardzo ważną rolę w diecie pełnią zamienniki posiłków. Są to koktajle, zupy i batony odżywcze, które dostarczają białka wysokiej jakości pochodzącego z soi i mleka oraz niezbędnych mikroskładników odżywczych z dodatkiem składników roślinnych i ziół. Można nimi zastąpić nawet dwa pełnowartościowe posiłki dziennie, są wygodne w przygotowaniu, dzięki czemu można je spożywać nawet w pracy. Branża tego typu produktów dynamicznie się rozwija.

    Ta kategoria rośnie z roku na rok o około 9-10 proc. Prognozy wskazują, że branża będzie dalej rozwijała się średnio 7-10 proc. rocznie w ciągu najbliższych kilku lat – mówi Konrad Szałkiewicz. – Widzimy, że konsumenci poszukują prostych rozwiązań. Poza tym doświadczenia np. naukowców z Uniwersytetu w Pensylwanii pokazały, że osoby, które samodzielnie chcą się zmierzyć z programem do kontroli wagi, odnoszą mniejszy efekt niż osoby wspierane przez przyjaciół, rodzinę czy grupę.

    Z tego powodu Herbalife prowadzi Kluby Zdrowego Stylu Życia. Konsumenci mogą też brać udział w spotkaniach grupy wsparcia, podczas których rozszerzają wiedzę o odżywaniu oraz otrzymują wsparcie innych osób walczących z nadwagą. Ponadto uczestniczą w tzw. fitcampach. Są to zajęcia, które motywują ich do codziennej aktywności fizycznej. Obecnie 17 proc. Polaków regularnie uprawia jakąś dyscyplinę sportu, a 47 proc. uważa, że 20-minutowy spacer to wystarczający trening aerobowy. 

    Widzimy wzrastające zainteresowanie aktywnościami fizycznymi, ale paradoksalnie nie zwiększa to szczególnie sprzedaży produktów dla sportowców. Polacy, którzy uprawiają aktywność fizyczną, zaczynają coraz bardziej interesować się zdrowym odżywianiem. Rośnie ich świadomość, dlatego szukają różnego rodzaju rozwiązań, które pomagają im kontrolować wagę. Mamy również kategorię produktów przeznaczonych dla osób bardzo aktywnych fizycznie, dla profesjonalistów, i w tej kategorii również obserwujemy wzrost sprzedaży, ale nie tak dynamiczny, jak w grupie artykułów do kontroli wagi – mówi Konrad Szałkiewicz.

    Dla sportowców przeznaczone są specjalne napoje zawierające elektrolity, węglowodany i białka. Zapobiegają one odwodnieniu organizmu podczas ćwiczeń i po ich zakończeniu, jednocześnie są niskokaloryczne.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Rady Podatkowej

    Targi Bezpieczeństwa

    Handel

    Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

    Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

    Przemysł spożywczy

    Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

    Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

    Transport

    Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

    Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.