Newsy

Z usług assistance korzysta 2,5 mln Polaków. Pomoc medyczna popularniejsza od komunikacyjnej

2016-02-26  |  06:40

2,5 mln Polaków skorzystało w ubiegłym roku z usług assistance. To prawie o połowę więcej niż w 2014 roku. Coraz więcej osób wie też, czym jest assistance i kiedy może się przydać. Najchętniej korzystano z pomocy medycznej, co jest dużą zmianą, bo do tej pory assistance kojarzony był głównie ze wsparciem dla kierowców. Dużą popularnością cieszą się również assistance domowy i turystyczny. Pakiet usług proponowanych przez firmy się powiększa – nowością w ofercie będą m.in. assistance dla rowerów, usługi dla seniorów czy telemedycyna.

W tym roku do usługodawców assistance w Polsce zadzwoniło ponad 2,5 mln ludzi. Jeżeli popatrzymy, że większość tych osób żyje w rodzinach 3-4-osobowych, to mniej więcej 10 mln ludzi jest świadomych, że firma assistance przyszła z pomocą – mówi agencji Newseria Biznes Tomasz Frączek, prezes zarządu Mondial Assistance. – Wzrost jest niebagatelny, bo ponad 40-proc. W 2014 roku z assistance skorzystało 1,8 mln osób.

Jak wynika z badania IPSOS i Mondial Assistance, typowy konsument usług assistance to mieszkaniec dużego miasta, w przedziale wiekowym między 30 a 49 lat i wykształcony. Jedna trzecia użytkowników to pracownicy biurowi, wykwalifikowani specjaliści i osoby na stanowiskach kierowniczych. Wśród posiadaczy coraz więcej jest kobiet (wzrost o 7 pkt proc., dziś stanowią 50 proc. ogółu) i singli (wzrost o 4 pkt proc., do 14 proc.).

Coraz częściej z usług tych korzystają klienci banków (wzrost o 650 tys. osób). Pakiety assistance są bowiem dodawane do różnych produktów finansowych i ubezpieczeniowych, które posiada ponad 18 mln Polaków. Wciąż jednak ok. 40 proc. nie ma świadomości, w jaki sposób mogą skorzystać z assistance, choć z roku na rok statystyki te się poprawiają.

Dawniej była kojarzona tylko z częścią komunikacyjną. Każdy miał assistance samochodowy, jak samochód się zepsuł, wzywana była pomoc. Dziś coraz częściej kojarzymy assistance ze wszystkimi możliwymi usługami pomocowymi. Są to m.in. usługi travelowe, czyli pomoc za granicą, na wakacjach, coraz więcej jest też usług domowych, np. kiedy zepsuje się pralka – wymienia Frączek.

Jednak statystyki z ubiegłego roku wskazują, że najpopularniejsze i najbardziej cenione stały się usługi medyczne, czyli np. wizyta domowa lekarza. W podziale na płci wygląda to trochę inaczej – dla mężczyzn wciąż najbardziej wartościowe jest assistance samochodowe, a dla kobiet – medyczne.

Pomoc firm oferujących assistance nie ogranicza się tylko do tych czterech segmentów. Klienci mogą liczyć m.in. na wsparcie concierge’a, który pomoże zaplanować podróż, kupi bilety do teatru, zamówi kwiaty, a nawet sprawdzi wynik meczu. Mogą także uzyskać pomoc w razie problemów ze sprzętem elektronicznym, RTV i AGD.

Rynek nie śpi i assistance się rozwija również produktowo, chociażby o assistance rowerowy. W związku ze starzeniem się społeczeństwa będą rozwijać się dwa obszary – pewne specyficzne usługi dla seniorów oraz monitoring zdalny, czyli teleopieka – mówi prezes Mondial Assistance.

Zdecydowana większość posiadaczy assistance dostrzega atrakcyjność tych usług (ok. 75 proc.). Co więcej, blisko połowa osób, które nie mają takich pakietów, uważa również, że podnoszą one atrakcyjność produktów finansowych i ubezpieczeniowych.

Tousługi, które się przekładają na lojalność wobec partnera, od którego kupiliśmy lub dostaliśmy ten pakiet. Jeżeli klient ma konto czy kredyt w banku albo polisę u danego ubezpieczyciela, a do tego dostał dodatkowe usługi, które przydadzą się w awaryjnych sytuacjach, to chętniej w danej instytucji czy firmie pozostanie, tym bardziej że odsetek zadowolenia klientów z usług assistance to 95 proc. – mówi Tomasz Frączek.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Grupa nowych biednych emerytów stale się powiększa. Ich świadczenie jest znacznie poniżej minimalnej emerytury

Przybywa osób, które z powodu zbyt krótkiego czasu opłacania składek pobierają emeryturę niższą od minimalnej. Tak zwanych nowych biednych emerytów jest w Polsce ok. 430 tys., a zdecydowaną większość grupy stanowią kobiety – wskazują badania ekspertów Instytutu Pracy i Spraw Socjalnych. W ich przypadku krótszy okres składkowy zwykle wynika z konieczności opieki nad dziećmi lub innymi osobami w rodzinie. Wśród innych powodów, wymienianych zarówno przez panie, jak i panów, są także praca za granicą lub na czarno oraz zły stan zdrowia.

Media i PR

M. Wawrykiewicz (PO): Postępowanie z art. 7 przeciw Węgrom pokazało iluzoryczność tej sankcji. Unia wywiera naciski poprzez negocjacje nowego budżetu

Przykład Węgier pokazał, że procedura z artykułu 7 traktatu o UE o łamanie praworządności nie ma mocy prawnej z powodu braku większości, nie mówiąc o jednomyślności wśród pozostałych państw członkowskich. Negocjacje nowego budżetu UE to dobry pretekst do zmiany sposobu części finansowania z pominięciem rządu centralnego. Czerwcowy marsz Pride w Budapeszcie pokazał, że część społeczeństwa, głównie stolica, jest przeciwna rządom Viktora Orbána, ale i na prowincji świadomość konsekwencji działań Fideszu staje się coraz większa przed przyszłorocznymi wyborami.

Firma

Blockchain zmienia rynek pracy i edukacji. Poszukiwane są osoby posiadające wiedzę z różnych dziedzin

Zapotrzebowanie na specjalistów od technologii blockchain dynamicznie rośnie – nie tylko w obszarze IT, ale również w administracji, finansach czy logistyce. Coraz więcej uczelni wprowadza programy związane z rozproszonymi rejestrami, które wyposażają studentów w umiejętności odpowiadające wymogom rynku.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.