News powiązane z etyka w biznesie
2018-01-11 | 06:10
Finanse
Sztuczna inteligencja zwiększy możliwości biznesowe firm. Wymusi także prowadzenie przedsiębiorstw w bardziej przejrzysty sposób
Od przedstawicieli branży finansowej oczekiwane są kompetencje moralne – uczciwość, etyka i dbanie o dobro wspólne. Jednocześnie większość osób ocenia, że instytucje finansowe działają przede wszystkim na swoją korzyść. To może zmienić rozwój sztucznej inteligencji jako jednej z przełomowych technologii. Z jednej strony daje ona więcej możliwości biznesowych firmom, niekoniecznie moralnych, ale z drugiej strony sprawi, że prowadzenie interesów stanie się bardziej transparentne – ocenia prof. Piotr Płoszajski, kierownik Katedry Teorii Zarządzania SGH w Warszawie.
2016-05-17 | 06:45
Bankowość
Etyka w biznesie się opłaca, choć zysk niekoniecznie liczony jest w pieniądzach
Po aferach WikiLeaks i ostatnio Panama Papers, po kryzysie finansowym spowodowanym zachłannością instytucji inwestycyjnych i działaniem piramid finansowych wiele firm zaczęło inwestować w działania na rzecz własnych pracowników, lokalnych społeczności oraz w nagłośnienie tych działań. Jak mówi guru tematu Chris Lowney, który w tym miesiącu odwiedził Polskę, etyka w biznesie summa summarum się opłaca, choć nie zawsze przynosi zysk w krótkim terminie.
2016-02-23 | 06:40
Prawo
Korupcja nie ustępuje. Dwie trzecie Polaków uważa, że ma miejsce bardzo lub raczej często
Prawie 70 proc. Polaków jest zdania, że korupcja w Polsce występuje często lub bardzo często. Skala zjawiska z roku na rok systematycznie rośnie. Korupcja zwiększa koszty prowadzenia biznesu o ok. 10 proc., dlatego coraz więcej firm wprowadza wewnętrzne polityki antykorupcyjne. Jedna piąta pracowników uważa jednak, że takie uregulowania hamują rozwój biznesu.
2014-07-31 | 06:55
Prawo
Zmowa milczenia w polskich firmach. Na świecie cztery razy częściej wykrywa się przestępstwa dzięki pracownikom
Zaledwie 6 proc. przypadków korupcji, kradzieży majątku lub oszustw księgowych w polskich firmach zostało wykrytych dzięki informacji pracowników. Na świecie było to 24 proc. stwierdzonych nadużyć – wynika z analiz PwC. Eksperci nie mają wątpliwości, że nowe regulacje nie zmienią sytuacji. Niezbędna jest edukacja, dzięki której firmy i pracownicy zrozumieją, że wysokie standardy etyczne to dla firmy nie koszt, lecz wartość.