News powiązane z wódka

2017-01-25 | 06:30
Handel
Alkohole premium coraz popularniejsze. Polacy często sięgają po importowaną whisky, cydr i gin News powiązane z wódka

Alkohole premium coraz popularniejsze. Polacy często sięgają po importowaną whisky, cydr i gin

Rośnie w Polsce zainteresowanie alkoholami z grupy premium. Systematycznie spada spożycie wódki, rośnie natomiast import whisky. Pod tym względem Polska znajduje się na czwartym miejscu w Europie. W 2016 roku sprowadzono 35 mln butelek tego alkoholu, z czego 75 proc. ze Szkocji. Na popularności zyskuje cydr, zwłaszcza ten z importu. Także polskie alkohole mają szansę zawojować rynek, choć prędzej zagraniczny niż krajowy – prognozuje Jarosław Buss, prezes Tudor House.
więcej
2015-12-04 | 06:45
Handel
Rośnie udział alkoholi smakowych w polskim rynku spirytusowym. Segment wart jest już 2,2 mld zł

Rośnie udział alkoholi smakowych w polskim rynku spirytusowym. Segment wart jest już 2,2 mld zł

Udział segmentu alkoholi smakowych w polskim rynku spirytusowym wynosi 5,4 proc. – wynika z raportu KPMG. Łączna sprzedaż nalewek, likierów oraz smakowych napojów spirytusowych wyniosła w 2013 roku 2,2 mld złotych. Większość przedsiębiorców oczekuje wzrostu także w 2015 roku. Według prognoz tegoroczny wolumen sprzedaży może się zwiększyć o 3,0 procent. Zmiany zachodzące na rynku wpływają także na ofertę producentów. Dla konsumentów bardzo ważnymi kryteriami są jakość i smak.
więcej
2015-09-18 | 06:50
Przemysł spożywczy
Eksport polskiej wódki spada, a mógłby dorównać eksportowi whisky

Eksport polskiej wódki spada, a mógłby dorównać eksportowi whisky

Po whisky i koniaku to wódka jest trzecim produktem eksportowym europejskiego przemysłu spirytusowego. Jej sprzedaż na rynki pozaeuropejskie przekracza 1,1 mld euro. Niestety, to wciąż dużo mniej niż whisky (4,3 mld). Przedsiębiorcy mówią, że eksport wzrośnie, gdy podatki w kraju będą niższe i firmy zainwestują w promocję na zagranicznych rynkach. Na razie jednak spada. W 2014 roku, po podwyżce akcyzy, w świat wysłaliśmy 3 proc. mniej wódki. Przewagą polskiej wódki jest wysoka jakość i tradycja wytwarzania.
więcej
2015-09-11 | 06:45
Handel
11 mld zł wpływów do budżetu z produkcji i sprzedaży alkoholu. Przemysł spirytusowy chce obniżenia akcyzy

11 mld zł wpływów do budżetu z produkcji i sprzedaży alkoholu. Przemysł spirytusowy chce obniżenia akcyzy

W ciągu siedmiu miesięcy 2015 roku produkcja wódki wzrosła o 19 proc. To wciąż mniej niż w ubiegłych latach, ale sytuacja w branży po 15-proc. podwyżce akcyzy powoli się stabilizuje. Pozycję przemysłu spirytusowego, który dziś generuje ok. 100 tys. miejsc pracy w gospodarce, mogłyby wzmocnić ujednolicone dla wszystkich producentów alkoholi przepisy oraz obniżka akcyzy, co najmniej do stawki niemieckiej. Dziś z tytułu podatków i opłat branża przekazuje do budżetu 11 mld zł rocznie. Współpraca z administracją mogłaby też zwiększyć eksport.
więcej
2015-07-10 | 06:40
Konsument
Polacy coraz częściej wybierają dobre jakościowo wódki z wyższej półki cenowej. Segment premium rośnie, choć cały rynek spada

Polacy coraz częściej wybierają dobre jakościowo wódki z wyższej półki cenowej. Segment premium rośnie, choć cały rynek spada

Polski rynek wódek premium powoli zwiększa swoje udziały w rynku alkoholowym – ocenia firma Stock, jeden z liderów branży. To wyjątek, bowiem sprzedaż wódki w ostatnich latach systematycznie spada. Branża liczy, że sprzedaż droższych alkoholi tradycyjnie najwyższa będzie pod koniec roku.
więcej
2015-07-07 | 06:45
Regionalne - Lubelskie
Stock Polska z nowym centrum logistycznym w Lublinie. Większe możliwości magazynowania i dystrybucji

Stock Polska z nowym centrum logistycznym w Lublinie. Większe możliwości magazynowania i dystrybucji

Producent alkoholi Stock Polska otworzył w Lublinie nowe centrum logistyczne. Obiekt ma zrewolucjonizować łańcuch dostaw w firmie, począwszy od zamówień butelek czy etykiet, poprzez możliwości magazynowania, aż po dystrybucję na rynki zbytu. To kolejna już inwestycja Stock Polska w regionie – pół roku temu zakończyła się budowa nowych instalacji produkcyjnych.
więcej
2015-06-16 | 06:30
Handel
Konsumenci chętniej sięgają po smakowe alkohole o mniejszych pojemnościach. Prawdziwym hitem ostatnich lat są jednak nalewki

Konsumenci chętniej sięgają po smakowe alkohole o mniejszych pojemnościach. Prawdziwym hitem ostatnich lat są jednak nalewki

Polacy kupują coraz mniej tradycyjnej czystej wódki. Choć wciąż jesteśmy w czołówce pod względem jej spożycia, to większą popularnością cieszą się alkohole smakowe o mniejszej objętości. Ważnym segmentem rynku stają się gatunkowe, importowane napoje alkoholowe, jak whisky czy burbon. Coraz częściej konsumenci sięgają też po nalewki, a producenci liczą na większą konsumpcję nie tylko w kraju, lecz także na zagranicznych rynkach.
więcej
2015-06-12 | 06:35
Handel
Rynek wódki na razie bez szans na wyraźne wzrosty. Rośnie za to spożycie alkoholi słabszych oraz w mniejszych butelkach

Rynek wódki na razie bez szans na wyraźne wzrosty. Rośnie za to spożycie alkoholi słabszych oraz w mniejszych butelkach

Polska pozostaje jednym z największych rynków mocnych alkoholi na świecie. Krajowa Żubrówka jest na siódmym miejscu na świecie pod względem sprzedaży. Wzrost cen na skutek podwyższenia akcyzy spowodował jednak zmianę preferencji krajowych konsumentów. Lepiej sprzedają się trunki w kompaktowych opakowaniach i te zawierające mniejszą ilość procentów. Drastyczny spadek spożycia jednak branży nie grozi.
więcej
2015-05-08 | 06:40
Handel
Branża spirytusowa stawia na eksport. To szansa na podniesienie sprzedaży po zeszłorocznej podwyżce akcyzy

Branża spirytusowa stawia na eksport. To szansa na podniesienie sprzedaży po zeszłorocznej podwyżce akcyzy

Polska wódka jest jedyną globalną marka dostępną na wszystkich rynkach, choć jeszcze w niewystarczającym stopniu – uważa prezes Stowarzyszenia Polska Wódka. Dzięki coraz większemu uznaniu dla polskiej marki w świecie oraz szeroko zakrojonym działaniom promocyjnym eksport wódki powinien z roku na rok rosnąć. W innych krajach flagowe alkohole, jak np. francuski calvados czy szkocka whisky, w znaczącej większości trafiają na eksport. Podobnie może być w Polsce.
więcej
2015-04-30 | 06:30
Handel
Zapaść w branży spirytusowej. Producenci wódki wciąż odczuwają skutki podwyżki akcyzy

Zapaść w branży spirytusowej. Producenci wódki wciąż odczuwają skutki podwyżki akcyzy

Polska branża spirytusowa wciąż odczuwa skutki ubiegłorocznej podwyżki akcyzy na wódkę. Sprzedaż tego alkoholu spadła w porównaniu z okresem sprzed wzrostu podatku o ponad 20 proc., a kurczący się rynek skłonił producentów do rozpoczęcia wojny cenowej. Ten rok ma być testem dla kondycji branży. Producenci liczą też na coraz większy eksport.
więcej
2015-03-02 | 06:30
Handel
Rośnie popularność cydru. Będzie sprzedawany także w puszkach

Rośnie popularność cydru. Będzie sprzedawany także w puszkach

Rynek cydru to dziś ok. 9-10 mln litrów, ale ma potencjał być kilkukrotnie większy. Docelowo może osiągnąć nawet równowartość ok. 2 proc. rynku piwa. Producenci chcąc zwiększać sprzedaż, planują kolejne akcje promocyjne i nowości. Ambra, producent Cydru Lubelskiego, chce jeszcze przed wakacjami wprowadzić na rynek ten trunek w puszce.
więcej
2014-07-18 | 06:25
Żywienie
Polacy coraz częściej sięgają po whisky i bourbony kosztem czystej wódki

Polacy coraz częściej sięgają po whisky i bourbony kosztem czystej wódki

Polski rynek whisky jest jednym z najszybciej rozwijających się rynków na całym świecie. W ciągu ostatnich 10 lat jej sprzedaż w naszym kraju rosła średnio o 20 proc. rocznie. Według prognoz zainteresowanie Polaków trunkami z tej kategorii sprawi, że przez kolejne 5 lat wzrost utrzyma się na poziomie 8 proc.
więcej
2014-03-21 | 06:00
Handel
Polacy coraz częściej sięgają po lekkie alkohole i whisky. Spada popularność wódki

Polacy coraz częściej sięgają po lekkie alkohole i whisky. Spada popularność wódki

Polacy piją mniej wódki, za to z roku na rok coraz popularniejsze stają się wina i lekkie trunki – wynika z danych działającej w branży alkoholowej firmy CEDC. Rośnie również sprzedaż alkoholi z wyższej półki cenowej, np. whisky.
więcej
2013-12-16 | 06:30
Podatki
Butelka wódki w przyszłym roku podrożeje co najmniej o 2 złote

Butelka wódki w przyszłym roku podrożeje co najmniej o 2 złote

Producenci napojów spirytusowych prognozują w przyszłym roku wzrost ceny wódki o co najmniej 2 złote na butelce. To skutek podniesienia akcyzy na alkohole mocne, która od stycznia 2014 roku wzrośnie o 15 proc. Zdaniem gorzelników doprowadzi to do zapaści rynku, wzrostu szarej strefy i niższych wpływów do budżetu.
więcej
2013-12-03 | 06:00
Przemysł spożywczy
Producenci wódki szykują się do zimowego wzrostu sprzedaży. To najlepszy okres w roku dla branży

Producenci wódki szykują się do zimowego wzrostu sprzedaży. To najlepszy okres w roku dla branży

Producenci wódki liczą na wzrost sprzedaży w okresie zimowym nawet o kilkadziesiąt procent. Szykują także nowości oraz liczą, że wzrost akcyzy od początku nowego roku nie pogorszy sprzedaży. Z uwagi na uroczyste okazje w okresie świąteczno-noworocznym Polacy chętniej sięgają po wódki z segmentu premium
więcej