Mówi: | Krzysztof Charchuła |
Funkcja: | prezes zarządu |
Firma: | BZ WBK-Aviva Towarzystwa Ubezpieczeń |
BZ WBK-Aviva zwróci roczną składkę, jeśli likwidator nie odezwie się do poszkodowanego w ciągu kilku godzin
BZ WBK-Aviva w ciągu pięciu lat chce zdobyć milion nowych klientów. Według ubezpieczyciela jest to realne. Dzięki niedawnej fuzji BZ WBK z Kredyt Bankiem firma zyskała pokaźne grono potencjalnych klientów. W III kwartale chce im zaproponować tzw. gwarancje obsługowe.
– Naszą ambicją jest, żeby posługiwać się dużymi liczbami i w ciągu najbliższych 3-5 lat powiększyć liczbę klientów o kolejny milion – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Krzysztof Charchuła, prezes zarządu BZ WBK-Aviva Towarzystwa Ubezpieczeń.
Zarząd chce wykorzystać niedawną fuzję BZ WBK z Kredyt Bankiem.
– To jest dodatkowy, dość duży portfel klientów Kredyt Banku i również chcielibyśmy tym klientom zaoferować nasze ubezpieczenia – dodaje Charchuła.
Jak podkreśla, spółka cały czas rozwija wszelkie możliwe kanały komunikacji. Zarówno elektroniczne – mail, sms, komunikatory, jak i tradycyjne – bezpośrednia rozmowa czy tradycyjny list.
– Chcemy wprowadzić w III kwartale coś, co nazywamy roboczo gwarancje obsługowe w procesie realizacji roszczeń w ubezpieczeniach mieszkaniowych – zapowiada Krzysztof Charchuła, tłumacząc, że pozwoli to określić termin, w jakim sprawa danego klienta (w przypadku np. zalania mieszkania, włamania, pożaru czy zniszczenia) zostanie rozpatrzona.
– Przykładowo dla szkód, które przekraczają 200 tys. złotych chcemy się zobowiązać do kontaktu likwidatora z klientem w ciągu 3 godzin – mówi Charchuła. – Chcemy się zobowiązać, że jeżeli nie spełnimy w kilku procesach terminów, do których się zobowiązaliśmy, będziemy zwracać klientowi roczną składkę.
Oferta BZ WBK-Aviva składa się dzisiaj z ponad 20 produktów. Są to zarówno ubezpieczenia majątkowe, jak i osobiste. Przed miesiącem na rynku pojawił się produkt o nazwie „Opiekun Rodziny”. Jak podkreśla prezes to nowość na rynku, niestandardowy w produktach bancassurance.
– Klient musi być zainteresowany i kupuje ten produkt dla samego produktu, a nie w powiązaniu np. z zabezpieczeniem spłaty kredytu – tłumaczy prezes. – Sprzedaż pierwszego miesiąca czterokrotnie przekroczyła nasze oczekiwania.
W ciągu czterech lat swojej działalności spółki BZ WBK-Aviva wypłaciły ponad 60 mln zł świadczeń i odszkodowań z tytułu zdarzeń ubezpieczeniowych.
BZ WBK-Aviva to dwie spółki joint venture, które zostały utworzone przez Bank Zachodni WBK S.A. i Aviva International Insurance Ltd. Towarzystwa (jedno – ubezpieczeń na życie, drugie – ubezpieczeń ogólnych) rozpoczęły swoją działalność 4 lata temu. Od tej pory systematycznie poprawiają swoje wyniki rynkowe. Dziś ubezpieczają ok. 2 mln Polaków. Na koniec 2012 roku osiągnęły ponad 10 proc. udział w segmencie bancassurance i o połowę mniejszy udział w obszarze ubezpieczeń na życie.
Czytaj także
- 2025-05-19: 60 proc. młodych ludzi chce posiadać mieszkanie na własność. Główna bariera to brak wkładu własnego
- 2025-05-12: Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób
- 2025-04-24: Niepewność gospodarcza rosnącym zagrożeniem dla firm. Sytuację pogarszają zawirowania w światowym handlu
- 2025-04-22: Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników
- 2025-04-22: Kwestie bezpieczeństwa priorytetem UE. Polska prezydencja ma w tym swój udział
- 2025-05-19: Robotyzacja i automatyzacja stają się codziennością w produkcji i logistyce. To odpowiedź na wyzwania demograficzne
- 2025-04-22: Rynek agencji PR staje się coraz bardziej rozproszony. Zdecydowanie rośnie liczba jednoosobowych działalności gospodarczych
- 2025-04-11: Czeski ubezpieczyciel wchodzi na polski rynek. Oferował będzie na początek ubezpieczenia komunikacyjne
- 2025-04-11: Niektóre państwa członkowskie mają dużą skłonność do nadregulacji prawa unijnego. Bariery wewnątrz Unii mają efekt podobny do wysokich ceł
- 2025-04-29: Bezrobocie może zacząć rosnąć. Ochłodzenie odczuwane szczególnie w branży budowlanej i automotive
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Poparcie dla UE rekordowo wysokie, mimo wzrostu populizmu. Społeczeństwo oczekuje większego zaangażowania w kwestie bezpieczeństwa
Badanie Parlamentu Europejskiego wskazuje na rekordowe poparcie Europejczyków dla Unii Europejskiej. Ma to związek z rosnącymi zagrożeniami z zewnątrz, czyli np. bliskością wojny rosyjsko-ukraińskiej. Jednocześnie do głosu wewnątrz UE coraz częściej dochodzą ruchy populistyczne, za sprawą których więcej obywateli państw członkowskich przyjmuje eurosceptyczną postawę. Dużą rolę odgrywają więc dialog ze społeczeństwem i jego edukacja.
Problemy społeczne
60 proc. młodych ludzi chce posiadać mieszkanie na własność. Główna bariera to brak wkładu własnego

Posiadanie własnego mieszkania jest aspiracją większości młodych Polaków – wskazują dane badaczy z SGH. Jednak ze względów finansowych jest ono dostępne dla części z nich, a na dodatek wiąże się ze zobowiązaniem na kilkadziesiąt lat. W luce czynszowej, czyli w sytuacji, gdy kogoś nie stać na zakup własnego M, ale jest zbyt bogaty na mieszkanie komunalne, jest ok. 35 proc. społeczeństwa. I to dla tej grupy potrzebna jest oferta państwa. Budownictwo społeczne mogłoby być alternatywą, ale nie odpowiada na potrzebę posiadania nieruchomości na własność.
Infrastruktura
Trwają prace nad europejską strategią odporności wodnej. Projekt ma być gotowy przed latem

Komisja Europejska ma w najbliższych tygodniach przedstawić strategię na rzecz zwiększenia odporności na niedobory wody. PE na majowej sesji przyjął zalecenia w tym zakresie, w których opowiada się za ambitną odpowiedzią na te wyzwania. Jak podkreśla europoseł PO Andrzej Buła, chodzi przede wszystkim o oszczędzanie wody i dbanie o jej jakość, a także o zapewnienie odpowiedniego finansowania odporności wodnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.