Mówi: | Krzysztof Charchuła |
Funkcja: | prezes zarządu |
Firma: | BZ WBK-Aviva Towarzystwa Ubezpieczeń |
BZ WBK-Aviva zwróci roczną składkę, jeśli likwidator nie odezwie się do poszkodowanego w ciągu kilku godzin
BZ WBK-Aviva w ciągu pięciu lat chce zdobyć milion nowych klientów. Według ubezpieczyciela jest to realne. Dzięki niedawnej fuzji BZ WBK z Kredyt Bankiem firma zyskała pokaźne grono potencjalnych klientów. W III kwartale chce im zaproponować tzw. gwarancje obsługowe.
– Naszą ambicją jest, żeby posługiwać się dużymi liczbami i w ciągu najbliższych 3-5 lat powiększyć liczbę klientów o kolejny milion – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Krzysztof Charchuła, prezes zarządu BZ WBK-Aviva Towarzystwa Ubezpieczeń.
Zarząd chce wykorzystać niedawną fuzję BZ WBK z Kredyt Bankiem.
– To jest dodatkowy, dość duży portfel klientów Kredyt Banku i również chcielibyśmy tym klientom zaoferować nasze ubezpieczenia – dodaje Charchuła.
Jak podkreśla, spółka cały czas rozwija wszelkie możliwe kanały komunikacji. Zarówno elektroniczne – mail, sms, komunikatory, jak i tradycyjne – bezpośrednia rozmowa czy tradycyjny list.
– Chcemy wprowadzić w III kwartale coś, co nazywamy roboczo gwarancje obsługowe w procesie realizacji roszczeń w ubezpieczeniach mieszkaniowych – zapowiada Krzysztof Charchuła, tłumacząc, że pozwoli to określić termin, w jakim sprawa danego klienta (w przypadku np. zalania mieszkania, włamania, pożaru czy zniszczenia) zostanie rozpatrzona.
– Przykładowo dla szkód, które przekraczają 200 tys. złotych chcemy się zobowiązać do kontaktu likwidatora z klientem w ciągu 3 godzin – mówi Charchuła. – Chcemy się zobowiązać, że jeżeli nie spełnimy w kilku procesach terminów, do których się zobowiązaliśmy, będziemy zwracać klientowi roczną składkę.
Oferta BZ WBK-Aviva składa się dzisiaj z ponad 20 produktów. Są to zarówno ubezpieczenia majątkowe, jak i osobiste. Przed miesiącem na rynku pojawił się produkt o nazwie „Opiekun Rodziny”. Jak podkreśla prezes to nowość na rynku, niestandardowy w produktach bancassurance.
– Klient musi być zainteresowany i kupuje ten produkt dla samego produktu, a nie w powiązaniu np. z zabezpieczeniem spłaty kredytu – tłumaczy prezes. – Sprzedaż pierwszego miesiąca czterokrotnie przekroczyła nasze oczekiwania.
W ciągu czterech lat swojej działalności spółki BZ WBK-Aviva wypłaciły ponad 60 mln zł świadczeń i odszkodowań z tytułu zdarzeń ubezpieczeniowych.
BZ WBK-Aviva to dwie spółki joint venture, które zostały utworzone przez Bank Zachodni WBK S.A. i Aviva International Insurance Ltd. Towarzystwa (jedno – ubezpieczeń na życie, drugie – ubezpieczeń ogólnych) rozpoczęły swoją działalność 4 lata temu. Od tej pory systematycznie poprawiają swoje wyniki rynkowe. Dziś ubezpieczają ok. 2 mln Polaków. Na koniec 2012 roku osiągnęły ponad 10 proc. udział w segmencie bancassurance i o połowę mniejszy udział w obszarze ubezpieczeń na życie.
Czytaj także
- 2024-12-13: PZU chce mocniej inwestować w sektor zdrowia i transformację energetyki. W strategii do 2027 roku zapowiada duże zmiany w strukturze grupy
- 2024-11-29: Parlament Europejski zatwierdził unijny budżet na 2025 rok. Wśród priorytetów ochrona granic i konkurencyjność
- 2024-11-20: Średnio co trzy dni zamykana jest w Polsce księgarnia. Branża apeluje o regulacje porządkujące rynek
- 2024-11-05: Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
- 2024-10-21: Druga polska prezydencja w Radzie UE okazją na wzmocnienie głosu polskich przedsiębiorców. Teraz ich aktywność w UE jest niewielka
- 2024-10-22: Rząd pracuje nad nowymi przepisami o płacy minimalnej. Zmienią one sposób jej obliczania
- 2024-11-07: Nowe otwarcie unijnej polityki gospodarczej. Polska prezydencja w Unii szansą na korzystne zmiany dla przedsiębiorców
- 2024-11-07: Ekstremalne zjawiska pogodowe w Polsce to kilka miliardów strat rocznie. To duże wyzwanie dla branży ubezpieczeniowej
- 2024-10-16: UE walczy z kryzysem mieszkaniowym. Problemem jest brak dostępnych mieszkań i wysokie czynsze
- 2024-10-25: Obrót elektroniką z drugiej ręki sprzyja środowisku. Polacy coraz chętniej sięgają po używane i odnowione smartfony
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Rekordowy przelew dla Polski z KPO. Część pieniędzy trafi na termomodernizację domów i mieszkań
Przed świętami Bożego Narodzenia do Polski wpłynął największy jak dotąd przelew unijnych pieniędzy – nieco ponad 40 mld zł z Krajowego Planu Odbudowy. Zgodnie z celami UE ponad 44 proc. tych środków zostanie przeznaczona na transformację energetyczną, w tym m.in. termomodernizację domów i mieszkań czy wymianę źródeł ciepła. Od początku tego roku na ten cel trafiło 3,75 mld zł z KPO, które sfinansowały program Czyste Powietrze.
Prawo
W lutym zmiana na stanowisku Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Co roku trafia do niego kilka tysięcy spraw związanych z instytucjami unijnymi
W ubiegłym tygodniu Parlament Europejski wybrał Portugalkę Teresę Anjinho na stanowisko Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Ombudsman przyjmuje i rozpatruje skargi dotyczące przypadków niewłaściwego administrowania przez instytucje unijne lub inne organy UE. Tylko w 2023 roku pomógł ponad 17,5 tys. osobom i rozpatrzył niemal 2,4 tys. skarg.
Problemy społeczne
Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.