Nowy gracz w bankowości elektronicznej w Polsce. Western Union wprowadza na rynek nową platformę bankową [DEPESZA]
Western Union, instytucja zajmująca się międzynarodowymi transferami pieniężnymi, uruchamia nową platformę bankowości elektronicznej. – Polska jest jednym z pierwszych rynków, na których uruchomimy naszą elektroniczną aplikację bankową – mówi Denisa Mateescu, szefowa Western Union na Europę Wschodnią. Poza standardowymi usługami, czyli międzynarodowymi przekazami, w aplikacji dostępne będą także inne usługi bankowe i konto wielowalutowe. Statystyki Związku Banków Polskich pokazują, że Polacy są narodem chętnie bankującym online, a liczba użytkowników bankowości internetowej stale rośnie.
– To zupełnie nowa propozycja bankowości cyfrowej, która zmieni sposób, w jaki nasi klienci realizują swoje potrzeby finansowe na całym świecie, ciesząc się atrakcyjnymi korzyściami oraz wszechstronną obsługą klienta – podkreśla Denisa Mateescu.
Przez aplikację Western Union Digital Banking klienci mogą m.in. założyć internetowe konto wielowalutowe i dokonywać natychmiastowych międzynarodowych przekazów pieniężnych między użytkownikami bez opłat. Do konta dołączona jest karta debetowa Platinum Visa.
W ramach startu platformy w Polsce Western Union oferuje oprocentowanie 6 proc. na kontach premium oraz 2 proc. na standardowych rachunkach bankowych, a dodatkowo także premie finansowe m.in. za transakcje kartą, zakupy online’owe czy przekazy pieniężne. W premierowej ofercie są także usługi abonamentowe od wybranych dostawców.
– Aplikację wyróżnia sposób, w jaki klienci mogą korzystać z różnorodnych rozwiązań Western Union, wysyłając lub odbierając środki pieniężne. Na przykład, za pośrednictwem aplikacji można wysyłać pieniądze do rodziny i bliskich na całym świecie w wielu walutach, a także zlecać wypłatę środków w gotówce w setkach tysięcy punktów handlowych na świecie lub bezpośrednio na kartę, portfel mobilny lub konto bankowe, w zależności od lokalizacji często w czasie zbliżonym do rzeczywistego. Można również otrzymywać pieniądze wysyłane za pośrednictwem placówek handlowych lub platform cyfrowych Western Union – wyjaśniają przedstawiciele spółki. – Warunki oferty są dostępne na stronie internetowej Western Union.
Nowa platforma Western Union działa już także na trzech innych rynkach w UE: w Niemczech, Rumunii i we Włoszech. Z aplikacji bankowej korzysta w sumie ok. 150 tys. klientów. W następnych miesiącach będzie uruchamiana na kolejnych rynkach w Europie i na świecie.
– Polscy konsumenci wiedzą, że mogą zaufać Western Union w kwestii szybkiego i bezpiecznego transferu pieniędzy w niemal każdym zakątku świata. W oparciu o tę relację oraz związane z nią zaufanie jesteśmy przekonani, że nasza elektroniczna aplikacja bankowa będzie stanowić realną wartość dodaną dla naszych klientów – mówi szefowa Western Union na Europę Wschodnią.
W Polsce z bankowości internetowej aktywnie korzysta 22 mln osób, ale umów klientów indywidualnych posiadających do niej dostęp jest już ponad 41,5 mln. To o 7 proc. więcej niż rok wcześniej – wynika z raportu ZBP NetB@nk za trzeci kwartał ub.r. Najszybciej przybywa użytkowników aplikacji mobilnych – jest ich już 18,7 mln, o prawie 18 proc. więcej niż rok wcześniej, oraz klientów mobile only, którzy stanowią ponad 12-milionową grupę.
Czytaj także
- 2024-06-20: Sztuczna inteligencja rewolucjonizuje edukację. Rynek takich rozwiązań będzie rósł w tempie prawie 40 proc. rocznie
- 2024-06-18: Sztuczna inteligencja w centrum zainteresowania biznesu. Większość firm ogranicza się do pilotażów i eksperymentowania
- 2024-02-29: Szybko wyprzedawane mieszkania dużym problemem dla nabywców. Nowa aplikacja pomoże im śledzić na bieżąco ogłoszenia z portali
- 2023-12-28: Rekordowy rok dla PKP Intercity. W 2024 roku spółka chce przekroczyć barierę 70 mln pasażerów
- 2023-10-24: Polskie Towarzystwo Informatyczne „nagrodzi” e-buble. Szuka najbardziej nieprzyjaznych i irytujących aplikacji
- 2023-09-18: Chiny otwarcie dążą do pozycji światowego hegemona. Wykorzystują organizacje międzynarodowe do realizacji tego celu
- 2023-09-12: ZUS coraz szybciej się cyfryzuje. Większość funkcji jest już dostępna nie tylko przez PUE, ale też aplikacje mobilne
- 2023-07-17: Wkrótce będzie można zastrzec swój numer PESEL. Opcja ta będzie możliwa m.in. przez mObywatela 2.0
- 2023-07-05: Katowice MCK [przebitki]
- 2023-06-30: Międzynarodowe Centrum Kongresowe, Spodek Katowice [przebitki]
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Gminy obawiają się wysokich kar za nieosiągnięcie poziomów recyklingu odpadów. Apelują o szybkie wprowadzenie zasady „zanieczyszczający płaci”
Polska jest ostatnim krajem Unii Europejskiej, który nie wdrożył jeszcze systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP). W efekcie koszty zagospodarowania odpadów opakowaniowych obecnie ponoszą głównie mieszkańcy, a odpowiedzialność organizacyjną – gminy. To na nich spoczywa też obowiązek osiągania określonych prawem poziomów odpadów poddanych recyklingowi. W tym roku wiele z gmin może mieć z tym problem, a to oznacza groźbę kar. Wprowadzenie systemu kaucyjnego bez wcześniejszego albo równoległego wprowadzenia ROP może oznaczać dalsze problemy gmin. – Konieczne jest uszczelnienie systemu – podkreśla Olga Goitowska z Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Prawo
Cudzoziemcy odgrywają coraz większą rolę na polskim rynku pracy. Firmy wciąż obawiają się skomplikowanych i długotrwałych procedur
Liczba pracowników z zagranicy zarejestrowanych w ZUS-ie w ciągu ostatniej dekady wzrosła kilkukrotnie. Zdecydowanie szybciej przybywa w tej grupie obywateli spoza Unii Europejskiej, nie tylko z Ukrainy, Białorusi i Kaukazu, ale też z Azji Południowo-Wschodniej, Afryki czy Ameryki Południowej. W przyszłości potrzeba zatrudniania obcokrajowców będzie coraz większa ze względu na kurczącą się liczbę osób w wieku produkcyjnym. Dlatego firmy podkreślają potrzebę uproszczenia procedur dopuszczających pracowników z krajów trzecich i skrócenia czasu ich procedowania.
Transport
Warszawa pracuje nad rewolucją biletową. Nowy system pozwoli płacić tylko za faktyczny czas podróży lub przejechane kilometry
W stolicy trwają prace nad nowym systemem biletowym. Zamiast karty miejskiej, na której kodowane są wszystkie dane, powstanie centralne konto pasażera, dostępne z komputera i aplikacji mobilnej. Zniknie konieczność skanowania kodów QR w pojazdach, a wprowadzony ma zostać nowy system naliczania opłat za przejazd, wzorowany na obowiązującym m.in. w Londynie. – Zależy nam, żeby pasażer nie zastanawiał się, jaki bilet kupić, a podróż jego była rozliczana optymalnie, bo o to tu głównie chodzi – przekonuje Agnieszka Siekierska-Otłowska, dyrektorka Pionu Handlowego ZTM w Warszawie.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.