Mówi: | Thomas Kiessling |
Funkcja: | dyrektor ds. produktu i innowacji |
Firma: | Deutsche Telekom |
Ponad 5 tysięcy użytkowników w niecałe 3 miesiące – sukces płatności komórką od T-Mobile w Polsce
Po niecałych trzech miesiącach od wprowadzenia usługi mobilnych płatności T-Mobile miała już ponad 5 tys. aktywnych użytkowników. Polska spółka należąca do Deutsche Telekom chce, by do końca roku było ich 10 razy więcej. Po Polsce usługa mobilnych płatności będzie sukcesywnie wprowadzana w 5 innych państwach, w tym w Niemczech i Czechach.
Z wyników wprowadzenia usługi MyWallet w Polsce zadowolony jest Thomas Kiessling, dyrektor ds. produktu i innowacji Deutsche Telekom.
– Po trzech miesiącach działalności mamy w Polsce pięć tysięcy aktywnych użytkowników – to dobry wynik. Nasi polscy koledzy oczekują, że do końca tego roku będzie ich nawet 50 tys. I to jest ambitny cel – mówi Thomas Kiessling Agencji Informacyjnej Newseria.
Polska jest pierwszym krajem, w którym Deutsche Telekom wprowadziło usługę płatności mobilnych. Zadecydowała o tym, m.in.,duża ilość terminali wyposażonych w NFC(ang. Near Field Communication). To technologia, w których urządzenia mobilne mogą komunikować się z terminalem za pomocą fal radiowych na małą odległość, około 4 centymetrów.
– W Polsce penetracja NFC to nawet 80 proc. punktów w największych miastach. Terminale NFC liczone są w setkach tysięcy. I to jest osiągnięcie – wyjaśnia Thomas Kiessling. – Zaczęliśmy od Polski, bo tu w ciągu ostatniego roku, od Euro 2012, uzyskaliśmy znacząco duży portfel i zwiększyła się liczba punktów, gdzie można płacić zbliżeniowo.
Jak podkreśla, np. w Niemczech tylko kilka procent punktów oferuje taką płatność. Jednak to jeden z rynków, gzie usługa MyWallet pojawi się w następnej kolejności. W tym roku Deutsche Telekom chce wprowadzić ją jeszcze na Węgrzech, w Czechach i na Słowacji.
– Polscy koledzy mają w tej chwili w portfelu cztery banki, co już gwarantuje dobre pokrycie. Wystartujemy w innych krajach, kiedy będziemy mieli wystarczającą liczbę kart płatniczych, naszych kart pre-paid, rozwinięte metody płatności, i wystarczającą sieć terminali NFC, po to, by ludzie mieli możliwość płacenia w wystarczająco dużej liczbie sklepów – mówi przedstawiciel Deutsche Telekom.
Polscy klienci firmy w najbliższych miesiącach mogą się spodziewać kolejnych nowości, w tym smartfonów z systemem operacyjnym Mozilli.
– Polska jest silna pod względem płatności i komunikacji mobilnej, dlatego tu wprowadziliśmy MyWallet, a teraz smartfony z systemem Mozilla Firefox, i będą kolejne – podkreśla Thomas Kiessling.
Na razie Firefox na smartfony nie będzie oferował usługi MyWallet, ale jak podkreśla Andrzej Gładki z Polskiej Telefonii Cyfrowej, operatora T-Mobile, jest to tylko kwestia czasu.
– Uruchomienie MyWallet to był bardzo trudny projekt. Byłoby niezwykle trudnym przedsięwzięciem zrobić to od początku na Firefoksie. Firefox musi najpierw uzyskać dojrzałość i wtedy będziemy pracować nad NFC. Wydaje się, ze 2014 rok to okres, w którym będzie można zaimplementować NFC w systemie najwcześniej – prognozuje kierownik Działu Zarządzania Produktami - Terminale w PTC.
Wyjaśnia, że największym problem w szybkim rozwijaniu tej usługi jest konieczność przystosowania telefonów na potrzeby płatności mobilnych.
– Trzeba naprawdę głęboko modyfikować software tych urządzeń, co wymaga dużo czasu i wysiłku. Mamy już 8 urządzeń kompatybilnych, certyfikowanych i przygotowanych do naszej usługi. Ale z mojej perspektywy jest to największe wyzwanie – dodaje Andrzej Gładki. – Wszystkie nowe telefony, zwłaszcza te najbardziej rozpoznawalne, będziemy chcieli jak najszybciej przygotować do pracy z NFC, płatnościami mobilnymi. Ale są pewne ograniczenia czasowe, nie dzieje się to z automatu, choć pewnie w przyszłości tak będzie.
Usługa MyWallet oparta o technologię NFC działa w T-Mobile od końca października. Korzystać z niej mogą m.in. klienci Raiffeisen Polbanku, mBanku, Getin i Noble Banku.
Czytaj także
- 2025-04-04: Wykluczenie cyfrowe szczególnie dotyka generacji silver. T-Mobile wystartował z darmowymi kursami z obsługi smartfona
- 2025-02-28: Samotność coraz bardziej dotyka Polaków. Dla 90 proc. z nich problemem są też narastające podziały
- 2025-02-07: Rola telekomów w upowszechnianiu sztucznej inteligencji rośnie. T-Mobile udostępnia klientom zaawansowaną wyszukiwarkę Perplexity Pro
- 2024-08-23: ePłatności z wykorzystaniem portfeli cyfrowych będą już wkrótce dostępne w mObywatelu. Do pilotażu usługi dołączy więcej urzędów
- 2024-07-25: E-konsumenci wybierają jak najszybsze i najprostsze opcje płatności online. Coraz bardziej interesują się płatnościami odroczonymi i ratalnymi
- 2024-08-01: Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody
- 2024-06-10: W Polsce rusza pilotaż płacenia za zakupy za pomocą spojrzenia. To kolejny etap ewolucji w płatnościach
- 2024-07-02: Warszawa pracuje nad rewolucją biletową. Nowy system pozwoli płacić tylko za faktyczny czas podróży lub przejechane kilometry
- 2024-06-20: Zbliża się koniec ery tradycyjnych biletów komunikacji miejskiej. Pasażerowie wolą rozwiązania mobilne
- 2024-04-26: T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.