Newsy

Rynek ubezpieczeniowy odchodzi od polisolokat. Stawia na ubezpieczenia ochronne

2013-06-19  |  06:05
Mówi:Krzysztof Charchuła
Funkcja:Prezes
Firma:BZ WBK-Aviva Towarzystwa Ubezpieczeń
  • MP4
  • Na rynku ubezpieczeniowym ogranicza się sprzedaż polisolokat na rzecz ubezpieczeń ochronnych – uważa Krzysztofa Charchuła, prezesa Towarzystw BZ WBK-Aviva. Jego zdaniem jest to właściwy kierunek zmian, które następują w branży. Nie oczekuje natomiast rewolucji po zapowiadanych przez KNF zmianach na rynku ubezpieczeniowo-bankowym.  

     – Na rynku bancassurance widać już zmianę związaną np. z ograniczeniem w ofercie sprzedaży polisolokat, które były bardzo popularnym produktem w tym kanale – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Krzysztof Charchuła, prezes Towarzystw BZ WBK-Aviva. – Coraz więcej uwagi i nacisku towarzystwa kładą na ubezpieczenia ochronne, co w zasadzie jest tym głównym elementem, z którym ubezpieczyciele powinni wychodzić na rynek. Ubezpieczenia inwestycyjne również będą w ofercie, natomiast myślę, że trend w kierunku ubezpieczeń ochronnych, zabezpieczenia zdrowia, życia, przeciwko wypadkom, to są te rzeczy, w których kierunku to będzie szło.

    Obecnie towarzystwa BZ WBK-Aviva ubezpieczają blisko 60 proc., czyli ponad 1,3 mln klientów banku BZ WBK. Na koniec 2012 roku firma miała ponad 10-proc. udział w segmencie bancassurance ubezpieczeń majątkowych oraz 5,3 proc. udział w obszarze ubezpieczeń na życie, wyłączając polisolokaty. Prezes ujawnia, że w ciągu najbliższych trzech lat BZ WBK-Aviva ma zamiar podnieść poziom składki przypisanej brutto o 20 proc. rok do roku, a także kontynuować razem z Bankiem Zachodnim WBK rozwój sprzedaży klasycznych produktów bancassurance.

    Spółka ma też skoncentrować się na wzmocnieniu linii ubezpieczeń niepowiązanych z produktami kredytowymi oraz na zbudowaniu najwyższych standardów obsługi klienta na wszystkich etapach korzystania z oferty. W kontekście dalszego rozwoju segmentu bancassurance oraz zmian, których chce na nim KNF, prezes wskazuje na ważne z punktu widzenia ubezpieczyciela kwestie, które wymagają dopracowania.

     – Jasny kierunek co do tego, czy ubezpieczenia grupowe, które są zdefiniowane w prawodawstwie polskim, są formą, w której można oferować ubezpieczenia w kanale bancassurance. Inne kwestie te bardziej szczegółowe, związane z definiowaniem i lepszą komunikacją z klientem, co już ubezpieczyciele sami regulują poprzez wypracowanie rekomendacji. Ostatnio Polska Izba Ubezpieczeń zaprezentowała rekomendacje dotyczące np. karty produktu, informowania klienta o wszystkich ważnych dla niego warunkach, w tym również o elementach kosztowych związanych z oferowanymi produktami – wymienia Charchuła. 

    KNF już w ubiegłym roku zapowiedział zmiany w segmencie bancassurance, bo widzi konflikt interesów na linii bank-klient-ubezpieczyciel. Chodzi o to, żeby bank nie łączył funkcji ubezpieczyciela i pośrednika ubezpieczeniowego, bo działa to na niekorzyść klienta. Dlatego zapowiadane przez nadzór rekomendacje mają wprowadzić wyraźny podział ról na tym rynku.

    Charchuła nie spodziewa się rewolucji na rynku ubezpieczeniowym, a bardziej uporządkowania i postawienia jasnego warunku, choć jak zaznacza – ostateczne słowo i tak będzie należało do KNF.

    BZ WBK-Aviva Towarzystwa Ubezpieczeń na Życie i BZ WBK-Aviva Towarzystwa Ubezpieczeń Ogólnych to dwie spółki ubezpieczeniowe utworzone w 2008 roku przez Bank Zachodni WBK S.A. i Aviva International Insurance Ltd. Ubezpieczają one wyłącznie klientów Banku Zachodniego WBK (indywidualnych i MŚP).

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Media i PR

    Sztuczna inteligencja rewolucjonizuje marketing. Narzędzia AI dają drugie życie tradycyjnym formom reklamy

    Z badań GroupM wynika, że już w najbliższym czasie połowa inwestycji w media będzie oparta na decyzjach wspomaganych przez sztuczną inteligencję, a do 2028 roku będą to już dwie na trzy transakcje. Prawie 9 na 10 przedstawicieli branży wskazuje AI jako technologię, która będzie mieć w najbliższym czasie największy wpływ na marketing. Debata o potencjale tej technologii rozgrzewa branżę, a możliwości jej wykorzystania wciąż przybywa – od planowania i optymalizowania kampanii reklamowych, przez influencer marketing, po media postrzegane jako tradycyjne, które dzięki innowacjom zyskują „drugie życie”.

    Farmacja

    Polscy naukowcy pracują nad personalizowaną terapią raka płuca. Faza badań klinicznych coraz bliżej

    Zespół naukowców z Międzynarodowego Centrum Badań nad Szczepionkami Przeciwnowotworowymi (ICCVS) na Uniwersytecie Gdańskim prowadzi zaawansowane badania nad nową terapią  raka płuca, w której rolę leku będą pełnić limfocyty wyizolowane z krwi chorego. – To terapia szyta na miarę. Dla każdego z pacjentów wybieramy inny rodzaj komórek – mówi prof. dr hab. Natalia Marek-Trzonkowska. Jak wskazuje, projekt SWIFT jest już coraz bliżej rozpoczęcia fazy badań klinicznych. Jego realizację umożliwiły środki unijne w ramach działania Międzynarodowe Agendy Badawcze (MAB) z programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki (FENG) przyznane przez Fundację na rzecz Nauki Polskiej.

    Edukacja

    RPD chce walczyć z przypadkami przemocy wobec dzieci neuroróżnorodnych. Powstanie specjalny zespół ekspertów

    Rzecznik Praw Dziecka zapowiada walkę z mającymi miejsce w szkołach i innych placówkach przypadkami nieuzasadnionego przytrzymywania dzieci i młodzieży w spektrum autyzmu i z niepełnosprawnościami sprzężonymi. Trwają prace nad powołaniem interdyscyplinarnego zespołu, który zajmie się m.in. zaostrzeniem kar za tego typu nieuzasadnione przypadki. O takich sytuacjach młodzi ludzie sami informują Biuro RPD. Jego przedstawiciele apelują nie tylko o zmianę przepisów, ale też edukację dyrektorów szkół.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.