Newsy

Dopalacze i ciąg dalszy afery podsłuchowej zdominowały w lipcu polskie media

2015-08-20  |  06:25
Mówi:Monika Tomsia
Funkcja:specjalista ds. PR
Firma:Instytut Monitorowania Mediów
  • MP4

    W lipcu w polskich mediach dużo mówiło się o polityce. Najczęściej poruszano temat afery podsłuchowej, rozmów Aleksandra Kwaśniewskiego z Ryszardem Kaliszem, a także sprawę dopalaczy. Do najbardziej opiniotwórczych mediów należały „Gazeta Wyborcza”, „Rzeczpospolita”, oraz stacja TVN24.

    Zgodnie z analizą Instytutu Monitorowania Mediów najczęściej w lipcu poruszano ponownie temat afery podsłuchowej, tym razem w kontekście osoby Marka Falenty oraz rozmów pomiędzy Aleksandrem Kwaśniewskim i Ryszardem Kaliszem – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Monika Tomsia z Instytutu Monitorowania Mediów. – Szeroko komentowano także temat dopalaczy, w tym kampanię społeczną Głównego Inspektora Sanitarnego pod hasłem „Stop Dopalaczom”.

    W lipcu na pierwszym miejscu rankingu najczęściej cytowanych mediów znalazła się „Gazeta Wyborcza”, na którą powołano się niemalże 600 razy, na drugim miejscu była „Rzeczpospolita” z blisko 500 cytowaniami, a na trzecim TVN24 z około 260 cytowaniami. Na kolejnych pozycjach były „Dziennik Gazeta Prawna” oraz tygodnik „Do Rzeczy”.

    – „Do Rzeczy” tym samym zostało najbardziej opiniotwórczym tygodnikiem lipca właśnie ze względu na ujawnienie kolejnych informacji na temat afery podsłuchowej – wyjaśnia Monika Tomsia. – Na kolejnych miejscach tego rankingu znalazł się tygodnik „Polityka” oraz „Wprost”, który w tym miesiącu znalazł się na nieco niższej pozycji.

    Tygodnik „Do Rzeczy” cytowany był w minionym miesiącu 238 razy i zdecydowanie wyprzedził inne tygodniki („Polityka” miała 152 cytowania, a „Wprost” 103).

    Pozycję lidera w rankingu telewizyjnym utrzymała stacja TVN24, natomiast nastąpiła zmiana w rankingu radiowym. Na pierwszym miejscu w lipcu znalazła się stacja Radio ZET, która nieznacznie wyprzedziła dotychczasowego lidera RMF FM – twierdzi Monika Tomsia. – Radio ZET powoływało się przede wszystkim na bieżące tematy polityczne oraz komentowało sprawę dopalaczy.

    Różnica między dwoma pierwszymi stacjami jest niewielka. Radio ZET w lipcu cytowane było 119 razy, a RMF FM 118. Trzecie miejsce wśród rozgłośni radiowych zajęło TOK FM.

    Wśród mediów ekonomicznych najlepszy wynik uzyskał „Dziennik Gazeta Prawna” z 245 cytowaniami, następne były „Puls Biznesu” oraz „Forbes”. Wśród portali ekonomicznych najbardziej opiniotwórczy był Bankier.pl z 34 cytowaniami, który wyprzedził Money.pl.

    Na pierwszym miejscu w rankingu najbardziej opiniotwórczych portali internetowych znalazły się SportoweFakty.pl. Jest to związane z licznymi artykułami tego portalu na temat żużlowych mistrzostw Europy SEC – twierdzi Monika Tomsia. – Wśród mediów regionalnych liderem zostało Radio Wrocław, które często informowało o wyjazdowych posiedzeniach rządu. Na drugim miejscu znalazło się Radio Kraków, a na trzecim gazeta „Polska Dziennik Zachodni”.

    Do pobrania

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Profesjonalistów Public Relations

    Handel

    Handel

    Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

    Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.

    Prawo

    Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

    Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.