Newsy

Nestlé zatrudni prawie 700 młodych ludzi do końca 2016 r. To element europejskiej walki z bezrobociem młodych

2015-02-12  |  06:20

W Europie pięć milionów osób do 25. roku życia pozostaje bez pracy, ale statystyki się poprawiają. Programy na rzecz zatrudniania młodych ludzi podejmowane są na szczeblu unijnym i w poszczególnych krajach, coraz częściej angażują się w nie również firmy. W ubiegłym roku w Nestlé 235 młodych Polaków otrzymało ofertę pracy, stażu lub praktyk w koncernie. Do końca 2016 r. liczba ta ma wzrosnąć do 760, a w całej Europie program dotyczyć ma nawet 20 tys. młodych do 30. roku życia.

Tylko w Polsce zaoferowaliśmy prawie 700 miejsc osobom, które starały się o pracę, staż i praktyki, z czego przyjęliśmy 235. Do 2017 roku planujemy zatrudnić w sumie 760 osób. Możemy się więc pochwalić ogromnymi sukcesami w walce z bezrobociem – przekonuje Mariola Raudo, kierownik ds. rekrutacji i HR biznes partner Nestlé Polska.

Zgodnie z ogłoszoną w 2013 roku przez Nestlé „Europejską Inicjatywą na rzecz Zatrudniania Ludzi Młodych – Nestlé needs YOUth” w ciągu najbliższych trzech lat firma chce stworzyć możliwość zatrudnienia dla 20 tys. Europejczyków do 30. roku życia. Połowa z nich ma otrzymać propozycje pracy, natomiast druga połowa – oferty praktyk i staży.

Bardzo nas cieszy ogromne zrozumienie dla tej inicjatywy i to, że wiele instytucji rządowych, pozarządowych, organizacji studenckich i innych podmiotów chce się w nią zaangażować – wskazuje Mariola Raudo. – Mnóstwo instytucji zgłasza się do nas z ofertą wsparcia i współpracy. Bardzo się cieszymy z tego, że jest tak duża otwartość.

Nestlé jest również inicjatorem Sojuszu dla Młodych, do którego w ubiegłym roku przystąpiło kilku znaczących graczy, m.in. firmy Axa, EY, Facebook czy Google. Łącznie koncerny te mają zaoferować młodym 100 tys. miejsc pracy, staży i praktyk.

Nikt nie trzyma się ściśle planów, które były tylko założeniami. Robimy tyle, na ile pozwalają możliwości – wyjaśnia Raudo.

Według europejskiego urzędu statystycznego Eurostat w grudniu ubiegłego roku stopa bezrobocia w strefie euro wyniosła 11,4 proc. wobec 11,5 proc. w listopadzie, a w całej UE – 9,9 proc. Bezrobocie wśród osób do 25. roku życia wyniosło 21,4 proc. we wszystkich krajach Unii Europejskiej, co oznacza, że problem ten dotyczył prawie pięciu milionów osób w tym wieku. Najgorzej statystyki te wyglądają w Hiszpanii i Grecji, gdzie bez pracy jest ok. 50 proc. młodych ludzi.

Osoby, które do nas aplikują lub odbywają praktyki i staże, to ludzie z ogromną inicjatywą, którzy mają wiele pomysłów nie tylko dotyczących własnego rozwoju, lecz także usprawnienia całej organizacji – zauważa kierownik ds. rekrutacji i HR biznes partner Nestlé Polska.

Jak podkreśla, główną przyczyną problemów młodych na rynku pracy jest niedopasowanie założeń programowych szkół do oczekiwań pracodawców. Absolwentom brakuje więc odpowiednich kompetencji czy wiedzy na temat danej specjalizacji.

O ile osoby z wykształceniem ścisłym nie mają większych problemów ze znalezieniem zatrudnienia, to absolwenci kierunków humanistycznych stają przed trudniejszym zadaniem, ponieważ muszą dopasować swoje kompetencje do wymagań rynku.

Humaniści zaczynają szukać swoich dróg, w związku z czym takie kierunki także bierzemy pod uwagę – zapewnia Raudo. – Rozmawiamy o tym, jak rozwijać kompetencje miękkie, oraz o tym, jak pomóc takim osobom odnaleźć się na rynku pracy, który coraz częściej jest jednak ukierunkowany na bardzo eksperckie, zawodowe kierunki.

W koncernie w Polsce pracuje ok. pięciu tysięcy osób.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.