Mówi: | Grzegorz Bałkowiec, wicedyrektor Departamentu Marketingu i Komunikacji, Grupa Energa Robert Kwiatek, Grupa Energa Robert Leszczyński, dyrektor ds. marketingu sportowego New Balance |
Funkcja: | Marek Citko, ambasador Drużyny Energii Rafał Lipiński, ambasador Drużyny Energii Krzysztof Golonka, mistrz świata trików piłkarskich, ambasador Drużyny Energii |
Ponad 25 tys. uczestników i 200 szkół wzięło udział w projekcie Drużyna Energii. Gwiazdy sportu promowały aktywność fizyczną wśród dzieci
Jak wynika ze statystyk Instytutu Matki i Dziecka, już co trzecie dziecko w Polsce zmaga się z nadwagą lub otyłością. Aktywizowanie dzieci i nastolatków, zachęcanie ich do ruchu i zdrowego odżywania ma ogromne znaczenie dla ich zdrowia. Taki cel przyświecał Drużynie Energii – jednemu z największych ogólnopolskich programów sportowo-edukacyjnych ostatnich lat, w którym uczniowie szkół podstawowych trenowali ramię w ramię z gwiazdami sportu. Właśnie zakończyła się jego II edycja, która objęła ponad 25 tys. uczniów i 200 podstawówek w całej Polsce.
– Dzieci dzisiaj stają się coraz bardziej otyłe, coraz mniej się ruszają, a wszystko to przez nowe technologie. Każdy odciągnięty od telewizora, tabletu czy smartfona młody człowiek jest niezmiernie ważny. My chcemy im pokazać, że jedno z drugim da się połączyć, i pozwolić im rozwijać się w ten sposób sportowo, również intelektualnie – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Grzegorz Bałkowiec, zastępca dyrektora Departamentu Komunikacji i Marketingu Energa SA.
Według statystyk Instytutu Matki i Dziecka już prawie co trzeci (31,2 proc.) ośmiolatek w Polsce ma zbyt dużą masę ciała. W tej grupie 18,5 proc. zmaga się z nadwagą, a 12,7 proc. – z otyłością. Dlatego aktywizowanie dzieci i nastolatków, zachęcanie ich do ruchu i zdrowego odżywania ma kolosalne znaczenie dla ich zdrowia.
– Dzieciaki często wolą wybrać grę na konsoli czy na tablecie niż grę zespołową, jaką jest siatkówka, koszykówka czy piłka nożna. Najlepiej im pokazywać, że warto, dając przykład. Takim przykładem jesteśmy my, czyli ambasadorzy, którzy osiągnęli już jakieś sukcesy w swoich dyscyplinach sportu – mówi Rafał „Lipek” Lipiński, ambasador Drużyny Energii.
Znani i lubiani wśród młodzieży sportowcy: piłkarz Marek Citko, siatkarz Krzysztof Ignaczak, dziennikarz sportowy Bartosz Ignacik, piłkarski freestyler Krzysztof Golonka, mistrzyni Europy w siatkówce Izabela Bełcik oraz najlepszy dunker świata Rafał Lipiński to ambasadorzy ogólnopolskiego programu sportowo-edukacyjnego Drużyna Energii, którego mecenasem jest Grupa Energa, a partnerem technicznym – New Balance. Program jest skierowany do uczniów klas VI–VIII szkół podstawowych. Jego główny cel to przekonanie młodzieży do większej aktywności fizycznej i zmiany nawyków żywieniowych za pośrednictwem social mediów i nowoczesnych kanałów komunikacji: Facebooka, Instagrama, YouTube’a czy TikToka. Właśnie zakończyła się jego II edycja, w której wzięło udział 200 podstawówek z całej Polski.
– Jestem naprawdę zaskoczony, że dzieciakom się chciało i taki był zamysł tej akcji – żeby odciągnąć je sprzed komputerów, żeby się trochę poruszały. To okazało się sukcesem i na zdrowie im to wyjdzie – mówi Rafał Lipiński.
– Szkoły się dobrze przygotowały, młodzież w tej 2. edycji jeszcze bardziej się przyłożyła, więcej trenowali, emocje były duże. W niektórych szkołach przeważała piłka nożna, w innych siatkówka czy koszykówka, ale mnie zaskoczyła jedna, w której dziewczyny bardzo dobrze odbijały piłkę. Piłka nożna otwiera się na dziewczęta, na kobiety, więc zobaczymy – być może niedługo też będziemy mieli silną reprezentację, która będzie zdobywała mistrzostwa świata i Europy – dodaje Marek Citko.
Druga edycja Drużyny Energii objęła w tym roku ponad 25 tys. uczniów klas 6–8. Sportowcy z Drużyny Energii wyznaczali im sportowe zadania, które należało nie tylko powtórzyć, lecz także udokumentować i przesłać w formie filmów za pośrednictwem strony konkursowej. Najlepsza szkoła w każdym z pięciu miesięcy rywalizacji wygrywała sprzęt sportowy, wizytę ambasadorów w swojej szkole oraz awans do Wielkiego Finału.
W sumie aktywne dzieciaki z 200 szkół nagrały ponad 20 tys. plików wideo z ćwiczeniami, a ambasadorzy przejechali w sumie ponad 2,4 kilometrów, odwiedzając najaktywniejsze szkoły z Dywit, Mroczna, Kamienicy i Żelkowa.
– Ta 2. edycja wzbudziła naprawdę super zainteresowanie, nie tylko samych nauczycieli i szkół, lecz przede wszystkim uczniów, którzy zachęcali nauczycieli do tego, aby zgłaszali szkoły. To przełożyło się na liczbę nadesłanych filmów, tych ćwiczeń jest już łącznie ponad 40 tys., co uważam za największy sukces projektu. On nie ogranicza się do wydarzenia zamkniętego w ramy jednego czy dwóch dni, ale jest to ciągły projekt, który wydłuża aktywność dzieciaków przez wiele, wiele miesięcy – mówi Robert Leszczyński, dyrektor ds. marketingu sportowego w New Balance.
– Najważniejsze liczby to 25 tys. ludzi młodych zaangażowanych w całe wydarzenie, 200 szkół, 4 tys. rozdanych koszulek i 20 tys. nadesłanych filmów. Same te cyfry pokazują, jak wielki kawał dobrej, fajnej roboty został wykonany – dodaje Robert Kwiatek z Grupy Energa.
Podsumowaniem wielomiesięcznej sportowej zabawy był Wielki Finał, który odbył się w tym tygodniu na gdańskim Stadionie Energa.
– Główna nagroda trafiła do Szkoły Podstawowej nr 1 im. Bohaterów Warszawy w Kamienicy, a jest nią czek do wykorzystania na sprzęt sportowy o wartości 10 tys. zł oraz przepiękny posrebrzany puchar, który zostaje w szkole – mówi Robert Leszczyński.
W ramach Wielkiego Finału, który podsumował 2. edycję programu Drużyna Energii, doszło do spotkania wszystkich najbardziej aktywnych szkół z ambasadorami i gwiazdami, które przyłączyły się do promowania aktywności fizycznej wśród dzieci. Na uczniów czekał szereg niespodzianek, m.in. zdrowe koktajle zwyciężczyni MasterChef Junior Julki Cymbaluk, inspirująca przemowa Szymona Radzimierskiego, konferencja prasowa prowadzona przez Adama Zdrójkowskiego, nagrody od mecenasa programu Grupy Energa, koncert niespodzianka Ani Dąbrowskiej, a wreszcie wspólny trening z gwiazdami sportu.
– Drużyna Energii jest czymś, czego brakowało, kiedy byłem w tym wieku. Dobrze, że jesteśmy w stanie połączyć nowe środowisko mediów i internet – bo to jest w tej chwili już nieodłączny element dzieciaków i ich funkcjonowania ze sportową aktywnością. Wierzę, że właśnie w ten sposób, zachęcając, puszczając fajne zajawki w internecie, jesteśmy w stanie skłonić je do wysiłku, a ten wysiłek zamieni się potem w upór, który procentuje. Miejmy nadzieję, że za kilka lat uda się jeszcze o tych zawodnikach usłyszeć – mówi Krzysztof Golonka, youtuber i mistrz świata trików piłkarskich, jeden z ambasadorów Drużyny Energii.
Czytaj także
- 2025-04-29: Rozwój sztucznej inteligencji drastycznie zwiększa zapotrzebowanie na energię. Rozwiązaniem są zrównoważone centra danych
- 2025-05-14: 37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie
- 2025-04-18: Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem
- 2025-05-09: Wokół utylizacji odpadów medycznych narosło wiele mitów. Nowoczesne instalacje pozwalają wykorzystać ten proces do produkcji ciepła i energii
- 2025-04-14: Trwa kontrola szczepień dzieci. Rodzice uchylający się od tego obowiązku muszą się liczyć z karami
- 2025-04-08: Alkohol najbardziej rozpowszechnioną substancją psychoaktywną u młodzieży. Coraz większa popularność e-papierosów
- 2025-04-04: Spada spożycie alkoholu wśród młodzieży. Coraz mniej nastolatków wskazuje na jego łatwą dostępność
- 2025-03-27: Powstanie europejska strategia dotycząca zdrowia psychicznego młodych. Kraje łączą siły, by chronić ich przed cyberzagrożeniami
- 2025-03-28: Enea zapowiada kolejne zielone inwestycje. Do 2035 roku chce mieć prawie 5 GW mocy zainstalowanej w OZE
- 2025-03-25: Brakuje kompleksowej strategii dotyczącej uzależnień dzieci i młodzieży. Problemem nie tylko alkohol i nikotyna
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Z UE na pomoc Ukrainie trafiło 148 mld euro. Potrzebne jest dalsze wsparcie, także w kontekście wypracowania sprawiedliwego pokoju
Prezydent Rosji Władimir Putin ogłosił gotowość do podjęcia bezpośrednich rozmów pokojowych z Ukrainą, które mają się rozpocząć 15 maja w Stambule. USA i UE liczą, że Rosja zgodzi się na 30-dniowe zawieszenie broni i wstrzyma ataki na infrastrukturę krytyczną. Unia już zapowiedziała, że w przypadku odmowy zaostrzy sankcje. Europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk apeluje o większą determinację UE w wykorzystaniu zamrożonych rosyjskich aktywów i wsparcie w odbudowie Ukrainy.
Polityka
Prof. L. Balcerowicz: Polska obok Turcji ma największy udział własności państwowej. Potrzebujemy odpolitycznienia gospodarki

Nacjonalizacja i repolonizacja polskiej gospodarki zapowiedziana przez Donalda Tuska wzbudziła mieszane komentarze i reakcje, głównie z powodu niedoprecyzowania, jakie działania miałaby oznaczać. Zdaniem prof. Leszka Balcerowicza to „mętny slogan”, za którym może się kryć wiele znaczeń, takich jak ograniczenie wpływu kapitału zagranicznego albo nacjonalizacja. Tymczasem tym, co naprawdę potrzebne jest gospodarce, jest wycofanie się z niej polityków i prywatyzacja spółek, których wciąż zbyt wiele znajduje się w gestii rządzących – ocenia ekonomista.
Przemysł
Trwa operacja zmiany wyposażenia indywidualnego żołnierzy. Potrzebny modułowy system „od stóp do głów”

Według zapowiedzi MON ten rok ma być przełomowy pod względem zmiany wyposażenia indywidualnego polskich żołnierzy. To efekt trwającej od 1,5 roku operacji Szpej, której celem jest modernizacja umundurowania oraz uzbrojenia i której rząd nadał wysoki priorytet. Podczas ubiegłotygodniowego forum Defence24 Days dwie polskie firmy przedstawiły swoją propozycję systemu wyposażenia „od stóp do głów” dla żołnierzy, którego zaletą ma być nie tylko kompleksowość, ale także modułowość i możliwość dostosowania do konkretnych potrzeb danego operatora.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.