Newsy

Sportowe programy dla dzieci i młodzieży wyłaniają prawdziwe talenty. Najlepsi zyskują szansę na karierę

2019-06-07  |  06:10
Mówi:Robert Leszczyński, dyrektor ds. marketingu sportowego New Balance

Krzysztof Ignaczak siatkarz, Ambasador Drużyny Energii

Zofia Bartkowiak, zastępca dyrektora w Szkole Podstawowej w Żelkowie

  • MP4
  • Programy sportowe takie jak Drużyna Energii wyłaniają prawdziwe talenty wśród dzieci i młodzieży. W drugiej edycji tego programu szkoły nadesłały już ponad 20 tys. filmików z ćwiczeniami. Akcja ma nie tylko zachęcić do aktywności fizycznej, ale także znaleźć prawdziwe sportowe talenty i skontaktować je z lokalnymi klubami. – Poziom ruchowy, jaki reprezentowała część uczniów, pozwala domniemywać, że są to naprawdę perełki pod względem zdolności sportowych – ocenia Robert Leszczyński, dyrektor ds. marketingu New Balance. 

    – W drugiej edycji projektu Drużyna Energii nadesłanych zostało już ponad 20 tys. filmików z ćwiczeniami, a w sumie w trakcie całego projektu już ponad 40 tys. filmów. Jest to coś, co nas jako organizatorów bardzo pozytywnie zaskoczyło  – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Robert Leszczyński, dyrektor ds. marketingu sportowego New Balance.

    Program Drużyna Energii jako główny cel stawiał przekonanie młodzieży do większej aktywności fizycznej i zmiany nawyków żywieniowych. Jedynie 20 proc. dzieci w naszym kraju spełnia kryteria WHO dotyczące przynajmniej godzinnej aktywności fizycznej w ciągu dnia. Z kolei badanie Global Matrix 3.0, prowadzone w ramach organizacji Active Healthy Kids Global Alliance, pokazało że w pięciostopniowej skali (od A do F) sprawność fizyczna dzieci w Polsce została oceniona na D-. Tym samym plasujemy się pod koniec rankingu. Ale program nie tylko pomaga walczyć z nadwagą i wspiera aktywny tryb życia, ale pozwala też znaleźć przyszłych sportowców.

    – Z tych wszystkich filmów, które oglądamy, wyłapujemy perełki. Najlepszych staramy się połączyć z klubami w regionie i z trenerami, którzy mogą do nich dotrzeć, bo poziom ich ruchowy pozwala domniemać, że są to naprawdę perełki, jeśli chodzi o zdolności sportowe – przekonuje Robert Leszczyński.

    U części dzieci ich naturalne predyspozycje do uprawiania sportu mogłyby nigdy nie zostać odkryte, gdyby nie takie programy jak Drużyna Energii i ambasadorzy programu, czyli znani sportowcy.

    – Ambasadorzy sportu mieli ogromny wpływ na postawy naszych uczniów. Uczniowie oczekiwali ich przyjazdu, wcześniej się bardzo przygotowywali, chcieli uczestniczyć w różnych konkurencjach. Myślę, że są to wzorce do naśladowania i pewnie w przyszłości wielu z naszych uczniów pójdzie w ślady gwiazd sportowych – ocenia Zofia Bartkowiak, zastępca dyrektora w Szkole Podstawowej w Żelkowie.

    Uczniowie ze szkoły z Żelkowa zdobyli tytuł drużyny miesiąca. O wygraną i wizytę ambasadorów nie było łatwo, bo tym razem maksymalną liczbę filmów z ćwiczeniami przesłały aż cztery szkoły.

    – Sportowym zaskoczeniem okazała się konkurencji Marka Citki, gdzie ta drużyna uzyskała najwyższą punktację ze wszystkich drużyn, które brały udział w programie. Jest to bardzo techniczna dyscyplina, bo trzeba trafić albo w słupek, albo w poprzeczkę. I zarówno chłopcy, jak i dziewczęta wykazali się tutaj znakomitym snajperskim instynktem – wskazuje Krzysztof Ignaczak, siatkarz i Ambasador Drużyny Energii.

    Uczniowie znakomicie poradzili sobie z koszykówką, piłką nożną i siatkówką, w rywalizacji sportowej zdobyli łącznie 215 punktów. Indywidualnie najlepszy z uczniów uzyskał we wszystkich konkurencjach aż 27 punktów.

    – Konkurencje są wspaniałe, uczniowie są bardzo zadowoleni. Niektóre z konkurencji są dla nich pewną nowością, ale jednocześnie wcześniej troszeczkę trenowali, przygotowywani przez naszych nauczycieli – tłumaczy Zofia Bartkowiak, zastępca dyrektora w Szkole Podstawowej w Żelkowie.

    – Żelkowo awansowało do finału, widzimy się wkrótce na stadionie w Gdańsku. Fajnie, że dzieci dały z siebie maksimum możliwości. Uzyskały bardzo dobry wynik, z tego tytułu też awansowały i mam nadzieję, że równie dobrze pójdzie im na wielkim finale – dodaje Krzysztof Ignaczak.

    Dzięki wygranej szkoła z Żelkowa dołączyła do "podstawówek", które spotkają się 12 czerwca na Stadionie Energa w Gdańsku podczas Wielkiego Finału II edycji Drużyny Energii. Grono finalistów uzupełniają Szkoła Podstawowa im. Marii Zientary-Malewskiej z Oddziałami Dwujęzycznymi w Dywitach, Szkoła Podstawowa nr 23 im. gen. Józefa Bema w Poznaniu, Szkoła Podstawowa w Mrocznie oraz Szkoła Podstawowa nr 1 im. Bohaterów Warszawy w Kamienicy.

    – Na zwycięzców czekają nagrody od sponsorów, Grupy Energa i New Balance. Są to vouchery do wykorzystania na zakup sprzętu sportowego. Nagroda główna to 10 tys. zł – przypomina Robert Leszczyński.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Konsument

    Handel

    Polscy producenci drobiu liczą na ponowne otwarcie chińskiego rynku. Kraje azjatyckie coraz ważniejszym importerem

    Polska wciąż cieszy się w świecie renomą cenionego producenta mięsa drobiowego. Na eksport trafia ok. 60 proc. rocznej produkcji, czyli prawie 2 mln t. Polscy producenci walczą o silną pozycję na zagranicznych rynkach. Priorytetem jest dla nich ponowne uruchomienie eksportu do Chin, który został wstrzymany pięć lat temu ze względu na ptasią grypę. Trwa dopracowywanie szczegółów porozumienia w tej sprawie.

    Finanse

    Zbiórki internetowe przestały się już kojarzyć wyłącznie z finansowaniem leczenia. Ludzie zbierają także na podstawowe potrzeby i realizację marzeń

    Połowa Polaków wspiera zbiórki charytatywne online – wynika z raportu przygotowanego przez SW Research dla Allegro. Najczęściej przekazujemy datki na pomoc humanitarną związaną z kataklizmami, wsparcie chorych, pomoc dzieciom czy zwierzętom. Jeszcze do niedawna zbiórki internetowe kojarzyły się głównie z finansowaniem terapii czy rehabilitacji dla ciężko chorych, ale coraz częściej ludzie zbierają na podstawowe potrzeby, takie jak żywność czy opał na zimę, ale również na realizację marzeń.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.