Mówi: | Barbara Wiążewska, dyrektor generalna Działu Retail bp w Polsce Gerard Gallet, dyrektor generalny, Auchan Retail Polska |
Duże zmiany na stacjach bp. We współpracy z siecią handlową Auchan powstaje nowy format sklepów
Firma bp nawiązała współpracę z siecią handlową Auchan, w ramach której na stacjach paliw bp w całej Polsce pojawi się nowa marka Easy Auchan. Start pierwszego pilotażowego sklepu zaplanowany jest na 19 listopada w Warszawie. W asortymencie Easy Auchan znajdzie się blisko 2 tys. produktów, w cenach marketowych, w tym oferta marki własnej sieci. Koncern bp zapowiada także zmiany w ofercie gastronomicznej kawiarni Wild Bean Cafe, a także w wystroju wnętrz stacji. – Już teraz nasze stacje są miejscem kompleksowej obsługi kierowców, dodajemy do oferty kolejne rozwiązania z zakresu digital i mobility, aby stały się swoistymi mobility HUB – podkreślają przedstawiciele bp.
– Pod marką Easy Auchan tworzymy nowy koncept convenience, czyli całościowe miejsce obsługi klientów ceniących sobie wysokiej jakości ofertę, wygodę i czas. W ramach atrakcyjnej cenowo oferty dostępnych będzie prawie 2 tys. produktów, w tym szeroka gama bio i wegańskich, ale także bogaty wybór produktów marki własnej Auchan, zarówno spożywczych, jak i drogeryjnych – zapowiada w rozmowie z agencją Newseria Biznes Barbara Wiążewska, dyrektor generalna Działu Retail bp w Polsce.
Marka bp, do której należy ponad 570 stacji paliw w całej Polsce, w lutym tego roku ogłosiła plany transformacji swojego biznesu, m.in. w kierunku szerszego rozwoju usług convenience. Potwierdzeniem tego jest nawiązana właśnie współpraca z siecią handlową Auchan. W ramach tego partnerstwa na stacjach paliw bp w kolejnych miesiącach będą uruchamiane sklepy pod marką Easy Auchan.
– Easy Auchan to nowa marka i nowy format sklepów. Dzięki nowo nawiązanej współpracy na stacjach bp klienci będą mogli kupić świeże i zdrowe produkty Auchan. Wszystkie będą dostępne w cenach bardzo konkurencyjnych w stosunku do tych, które są na rynku. Nasze zespoły wykonały wiele pracy, żeby przygotować asortyment dla klientów, którzy są w trasie albo dojeżdżają do domu – mówi Gerard Gallet, dyrektor generalny Auchan Retail Polska.
Pierwszy pilotażowy sklep Easy Auchan ruszy 19 listopada na stacji bp Reduta w Warszawie. Kolejne otwarcia są zaplanowane na grudzień. Sklepy Easy Auchan będą otwarte całą dobę przez siedem dni w tygodniu, podobnie jak stacje paliw bp. W ofercie produktowej znajdzie się ponad 320 produktów marek własnych Auchan, w tym gama produktów Pewni Dobrego, stworzona przez sieć we współpracy z lokalnymi dostawcami zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju.
– Wybraliśmy 1,8 tys. produktów przeznaczonych do sprzedaży na stacjach paliw bp, z których ponad 300 to produkty marki własnej Auchan, dobrze znanej naszym klientom, oraz marki Pewni Dobrego. One pochodzą z Polski, są wytwarzane lokalnie, od początku do końca przygotowywane wspólnie z producentami – wyjaśnia Gerard Gallet. – Ta współpraca przyniesie korzyści wszystkim zainteresowanym stronom. Jestem przekonany, że to będzie sukces dla obydwu marek, niosący duże korzyści również dla klientów.
– Naszą ambicją jest stworzenie nowego konceptu convenience, żeby w jednym miejscu zaspokoić wiele potrzeb klientów. Nasze stacje już od dawna są nie tylko miejscem, gdzie można zatankować i umyć samochód. Mamy ciekawą ofertę w ramach kawiarni Wild Bean Cafe. Tym, co według nas wymagało wzmocnienia, jest oferta sklepu. Jesteśmy przekonani, że dzięki współpracy z Auchan zapewnimy nową jakość również w tym obszarze – dodaje Barbara Wiążewska.
Uruchomieniu formatu sklepów Easy Auchan będzie towarzyszyć nowa oferta gastronomiczna Wild Bean Cafe. Oferta śniadaniowa i lunchowa poszerzy się o dania na miejscu i na wynos, m.in. kanapki, ciepłe przekąski przygotowane na miejscu, świeżo wyciskane soki i wypiekane na miejscu pieczywo. Nowa oferta Wild Bean Cafe będzie dostępna także z dostawą do domu, stacja dołączy z ofertą też do aplikacji Too Good To Go. Wszystkich tych zmian dopełni też modernizacja wystroju stacji paliwowych.
– Przygotowaliśmy zupełnie nowy design stacji. Chcieliśmy, żeby klient czuł się tu komfortowo, przebywał w estetycznym i wygodnym wnętrzu, mógł usiąść i napić się kawy czy zrobić wygodnie zakupy. Mamy nadzieję, że ten nastrój udało się nam stworzyć też dzięki użytym materiałom i odpowiedniemu oświetleniu. Stacje będą mieć zewnętrzny ogródek, gdzie latem klienci będą mogli odpocząć – precyzuje Barbara Wiążewska.
Jak podaje bp, docelowo należące do marki stacje paliw mają zostać przekształcone w tzw. mobility HUB, czyli miejsce kompleksowej obsługi kierowców. Już teraz klienci mogą skorzystać np. z myjni oferującej płatności bezgotówkowe, samochodów lub hulajnóg na wynajem w ramach oferty carsharingu. Możliwe jest też odebranie na stacji bp zakupów z Auchan zamówionych w opcji Click & Collect.
Czytaj także
- 2025-02-28: Polsko-brytyjska współpraca gospodarcza nabiera rozpędu. Dobre perspektywy dla wspólnych projektów energetycznych i obronnych
- 2025-02-24: Umowa UE–Mercosur budzi sprzeciw ze strony rolników m.in. z Francji i Polski. To może być główną przeszkodą w ratyfikacji porozumienia na forum UE
- 2025-02-17: Cła Trumpa uderzają w Europę. UE zapowiada reakcję, ale wciąż nie wypracowała wspólnej strategii
- 2025-02-14: Dzieci mają zbyt łatwy dostęp do pornografii i patostreamingu. Rzecznik Praw Dziecka apeluje o zaostrzenie prawa
- 2025-02-10: Sieć MOYA planuje otwierać kilkadziesiąt nowych stacji paliw rocznie. Właśnie otworzyła 500. punkt
- 2025-03-10: Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności
- 2025-02-06: Rząd pracuje nad nowymi warunkami testowania pojazdów autonomicznych. Do dopuszczenia ich do ruchu jeszcze daleka droga
- 2025-03-10: Wypadki pod wpływem alkoholu częściej powodują młodzi kierowcy. Sytuację poprawiają kontrole prędkości oraz stanu trzeźwości kierujących
- 2025-02-12: Blokady alkoholowe w samochodach mogą pomóc w walce z problemem pijanych kierowców. Co roku w Polsce doprowadzają do śmierci 150–200 osób
- 2025-01-24: MŚP coraz więcej wnoszą do polskiego eksportu. Postęp technologiczny ułatwia im ekspansję
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Farmacja

Zbrojeniówka i farmacja kluczowe dla bezpieczeństwa kraju. Polskie firmy walczą o pozycję w obu tych sektorach
Polska gospodarka stoi przed wieloma wyzwaniami – od inflacji i zmian legislacyjnych po dynamiczny rozwój technologii. W tym kontekście kluczową rolę odgrywają przedsiębiorcy, którzy nie tylko napędzają wzrost gospodarczy, ale również inwestują w innowacje, cyfryzację i zrównoważony rozwój. Z punktu widzenia bezpieczeństwa kraju jednymi z najważniejszych są branże zbrojeniowa i farmaceutyczna.
Konsument
Konsumenci zwracają uwagę na klasę energetyczną sprzętu AGD. To ma wpływ na ich rachunki

Duże AGD ma spory potencjał oszczędności prądu w gospodarstwach domowych i w całym systemie elektroenergetycznym – ocenia APPLiA Polska, związek pracodawców tej branży. Ze względu na postęp technologiczny dziś produkowane urządzenia w najlepszych klasach energetycznych zużywają 10–20 proc. prądu w porównaniu do urządzeń dostępnych 25 lat temu. Do stałego postępu w tym obszarze motywują też wymogi unijne, które z roku na rok się zaostrzają.
Prawo
Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa

Udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie na koniec 2024 roku wyniósł 18,4 proc. – wynika z danych 30% Club Poland. Zgodnie z dyrektywą Women on Boards, żeby zapewnić równowagę płci, 33 proc. wszystkich stanowisk zarządczych powinno być zajmowane przez osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci. Sytuację kobiet powinny poprawić obowiązkowe parytety, transparentność rekrutacji oraz merytoryczne kryteria wyboru kandydata.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.