Newsy

Polacy szukają zdrowych dżemów, sosów i soków

2015-03-20  |  06:30
Mówi:Karolina Karolczak
Funkcja:dyrektor marketingu handlowego
Firma:Agros-Nova
  • MP4
  • Polacy zwracają coraz większą uwagę na skład przetworów owocowych i warzywnych, wybierając te bardziej naturalne. Wiodąca na tym rynku Agros-Nova reaguje na zmieniające się nawyki konsumentów, wprowadzając zdrowe produkty. Zwiększa też swoją aktywność w internecie i komunikację z klientem, bo konsumenci coraz częściej przy wyborze danego produktu kierują się wizerunkiem jego producenta. W grudniu spółka sprzedała niektóre marki Maspeksowi, ale nie wpływa to na strategię i planowane nowości.

    Ostatni rok był potwierdzeniem naszej silnej pozycji w kategoriach, w których jesteśmy na pierwszym albo na drugim miejscu. Ugruntowaliśmy pozycje wdrażanych nowości rynkowych, które są zgodne z obecnie panującymi trendami konsumenckimi. Są to wdrożenia dosyć odważne, ale z dużym naciskiem na zdrowy produkt, który jest słodzony sokiem jabłkowym, oraz na informowanie konsumenta o jakości wsadu owocowo-warzywnego – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria podczas Poland & CEE Retail Summit Karolina Karolczak, dyrektor marketingu handlowego, Agros-Nova.

    Karolczak podkreśla, że produkty zdrowe i wysokiej jakości cieszą się teraz dużym powodzeniem, bo Polacy są coraz bardziej świadomymi konsumentami. Czytają etykiety i wybierają produkty, które są lepszej jakości. Na przykład w przypadku dżemów rosnąca liczba konsumentów zwraca uwagę na to, czy są one słodzone cukrem czy sokami owocowymi. Z kolei w przypadku sosów, np. keczupu, Polacy sprawdzają, ile jest w nich warzyw.

    Dzięki reagowaniu na te trendy Agros-Nova w tym roku zamierza utrzymać pozycję lidera w tych segmentach, w których już teraz jest największą firmą. Zgodnie z informacjami umieszczonymi na stronie internetowej spółki, jest ona liderem w kilku segmentach: dżemów, sosów gotowych i koncentratów zup.

    Dalej będziemy umacniać naszą pozycję lidera w tych kategoriach – zapewnia Karolczak.

    Na plany spółki nie ma wpływu na razie przejęcie niektórych marek w grudniu ub.r. przez wadowicki Maspex. Transakcja objęła m.in. marki Łowicz, Krakus, Kotlin czy Tarczyn. Agros-Nova nadal będzie właścicielem zakładu i centrum logistycznego w Tymienicach (dwa pozostałe zakłady trafią do Maspeksu) oraz marek soków Fortuna, Garden i Pysio. Po sprzedaży marek Maspeksowi Agros-Nova informowała, że będzie szukała możliwości rozwoju w segmencie soków, w tym również poprzez akwizycje.

    Czekamy na decyzję UOKiK-u. Wszystkie działania prowadzimy torem wcześniej zaplanowanym. Dla nas I połowa roku to czas wdrożenia nowości. Mamy premiery w wielu kategoriach, w których jesteśmy liderem, i w produktach dżemowych, i w sosach – zapowiada Karolczak.

    Dodaje, że duże znaczenie dla spółki ma też e-commerce oraz działania promocyjne prowadzone w sieci. Wynika to również ze zmiany zachowań konsumentów. Coraz częściej zwracają oni uwagę na wizerunek i obecność danej marki w sieci. Polacy, jak zaznacza Karolczak, utożsamiają produkty na półkach w sklepach z tym, jak wizerunek danej marki kreowany jest w internecie.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    BCC Gala Liderów

    Jedynka Newserii

    Ochrona środowiska

    Polska systematycznie odchodzi od węgla. Unijny cel redukcji emisji do 2030 roku może się jednak nie udać

    Organizacja Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD) ocenia, że mimo starań Polsce nie uda się osiągnąć redukcji emisji gazów cieplarnianych o 55 proc. do 2030 roku. Mamy wprawdzie rekordowy poziom 30 proc. energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych, ale polska gospodarka w dalszym ciągu jest wysokoemisyjna ze względu na spory udział węgla. OECD zaleca przyspieszenie dekarbonizacji i uproszczenie systemu wydawania pozwoleń dla nowych instalacji OZE. Rekomenduje także reformę podatków w transporcie.

    Problemy społeczne

    Wzrost udziału kobiet we władzach spółek z WIG140 rozczarowująco niski. Co piąta firma ma zarząd i radę nadzorczą w męskim składzie

    18,4 proc. – taki udział w radach nadzorczych i zarządach 140 spółek giełdowych miały kobiety na koniec 2024 roku. Z badania 30% Club Poland wynika, że odsetek ten wzrósł zaledwie o 0,4 proc. w porównaniu do sytuacji rok wcześniej. Spadki zanotowali dotychczasowi liderzy, czyli m.in. sektor finansowy i spółki z indeksu WIG20, za to solidny progres zrobiły średnie spółki z mWIG40. Autorzy badania podkreślają, że rozczarowujące rezultaty wskazują na potrzebę podjęcia różnorodnych działań, by wspierać różnorodność we władzach firm.

    Transport

    Trwa nabór wniosków do programu dopłat do elektryków. Bez zmiany systemu podatków może być krótkotrwałym mechanizmem wsparcia rynku

    Z początkiem lutego ruszył program NaszEauto, w ramach którego na dopłaty do zakupu samochodów elektrycznych trafi łącznie 1,6 mld zł. Maksymalna kwota wsparcia wynosi 40 tys. zł, a mogą z niego skorzystać wyłącznie osoby fizyczne i osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą. Eksperci przestrzegają, że wyłączenie z niego firm może spowodować, że nie przyniesie on spodziewanych efektów. – Dopłaty powinny być mechanizmem towarzyszącym szerszym zmianom systemowym opartym przede wszystkim na zmianie przepisów podatkowych – ocenia Aleksander Szałański z Fundacji Promocji Pojazdów Elektrycznych.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.