Newsy

Polska jednym z najważniejszych rynków UE dla Mitsubishi. W ciągu 10 lat sprzedaż nowych aut może się podwoić

2015-07-13  |  06:35
Mówi:Adam Męciński
Funkcja:dyrektor sprzedaży
Firma:Mitsubishi Motors Polska
  • MP4
  • Dla koncernu Mitsubishi Motors Corporation Polska jest jednym z najważniejszych europejskich rynków. Pod względem wielkości sprzedaży znajdujemy się na piątym miejscu. W 2014 roku w polskich salonach kupiono prawie 5,3 tysiąca nowych aut marki Mitsubishi. Oznacza to wzrost rok do roku na poziomie niemal 60 proc. Największa część przychodów pochodzi ze sprzedaży modeli ASX i Outlander. 

    Mitsubishi Motors jest częścią globalnego koncernu Mitsubishi Corporation. Jest producentem średniej wielkości, a roczna produkcja wynosi około 1,3 mln samochodów – mówi agencji informacyjnej Newseria Adam Męciński, dyrektor sprzedaży w Mitsubishi Motors Polska.

    Europa w tej chwili jest dla koncernu Mitsubishi Motors drugim najważniejszym kontynentem, zaraz po Azji. Z kolei Polska jest piątym pod względem wielkości sprzedaży rynkiem w Europie. Według danych Instytutu Samar w ubiegłym roku z salonów Mitsubishi w naszym kraju wyjechało łącznie blisko 5,3 tysiąca nowych samochodów. Wzrost sprzedaży wyniósł niemal 60 proc. rok do roku. Z krajowym rynkiem koncern wiąże duże nadzieje.

    Polski rynek ma duży potencjał i w ciągu najbliższych 10 lat sprzedaż nowych samochodów powinna się podwoić – ocenia Męciński.

    W 2014 roku w Polsce zarejestrowano ponad 327,2 tys. nowych samochodów osobowych. Oznacza to wzrost o 12,9 proc. w stosunku do poprzedniego roku. W opinii dealerów w najbliższych latach rynek będzie nadal rósł, chociaż dynamika będzie niższa. Wpłynie na to chociażby brak korzyści fiskalnych, wynikających z kupna nowych aut przez firmy.

    W Europie trwa już boom na samochody ekologiczne, zarówno elektryczne, jak i hybrydowe. Dla Mitsubishi, zaraz po modelu ASX, drugim najbardziej popularnym modelem w Europie jest Outlander hybrydowy – informuje przedstawiciel Mitsubishi Motors Polska.

    Wskazuje, że w Polsce w dalszym ciągu brakuje odpowiednich regulacji prawnych, które zachęcałyby do kupna samochodów niskoemisyjnych. Tego typu rozwiązania stosuje wiele państw europejskich i przynoszą one efekty. Męciński ocenia jednak, że auta ekologiczne to kierunek, w którym będzie podążał europejski rynek motoryzacyjny.

    Ekspert wskazuje na wyraźny boom na samochody typu crossover i SUV w ostatnich latach. Szczególnie widoczne jest to w przypadku aut klasy premium. Ten segment rynku wzrósł w 2014 roku aż o 24,4 proc., a wśród pięciu najpopularniejszych modeli znalazły się aż cztery SUV-y.

    Obserwujemy bardzo duży przepływ klientów z segmentu C do samochodów crossover. To widać też po ofercie konkurencji – pojawia się coraz więcej takich modeli na rynku. Wydaje mi się, że to jest kierunek, w którym sprzedaż samochodów w Europie będzie się rozwijać – podsumowuje dyrektor sprzedaży w Mitsubishi Motors Polska.

    Dane za ubiegły rok mówią, że dynamika sprzedaży Mitsubishi ASX osiągnęła wzrost aż o 76 procent w stosunku do poprzedniego roku. W przypadku Outlandera wzrost zainteresowania klientów był dwukrotnie większy. Model ASX odpowiadał za blisko 40 proc. przychodów uzyskanych przez koncern na polskim rynku.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Regionalne

    Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes

    Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.

    Transport

    Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze

    Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.

    Polityka

    Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii

    Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.