Mówi: | Wojciech Buczkowski |
Funkcja: | Prezes |
Firma: | Komputronik |
Komputronik w ofensywie. Zamyka małe sklepy i otwiera swój pierwszy Megastore
Komputronik Megastore ma ruszyć w stolicy na początku kwietnia. Sklep znajdować się będzie w Centrum Handlowym Jupiter w Warszawie i zajmować 2 tys. m2. Do końca 2014 roku ma powstać sześć takich obiektów w kraju. Szefowie spółki zapowiadają, że z ulic znikną małe salony sprzedaży, a pracownicy zostaną przeniesieni do dużego sklepu i punktów w galeriach handlowych.
Wielkopowierzchniowy sklep to pomysł szefów spółki na chude lata w branży. Chcą oni zdobyć klientów bogatą ofertą, zespołem doradców i atrakcyjnymi cenami. Sklep zostanie otwarty na początku kwietnia, tuż po Wielkanocy, w warszawskim Centrum Handlowym Jupiter.
– Na powierzchni ok. 2 tys. m2 zaproponujemy naszym klientom wielką wystawę sprzętu IT, z mnóstwem doradców, którzy będą w stanie wyjaśnić klientowi funkcjonalność sprzętu, zapytać o to, czego potrzebuje i dobrać właściwe rozwiązanie – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Wojciech Buczkowski, prezes firmy.
Megastore Komputronika ma odróżniać od konkurencji większa oferta oraz stoiska producenckie. W projekt zaangażowane są takie marki, jak: Acer, Apple, Asus, Canon, DELL, HP, Intel, Lenovo Microsoft, Samsung, Sony, Toshiba.
– Zaoferujemy stoiska producenckie, na których producenci będą mogli pokazać wszystkie swoje rozwiązania i produkty dostępne na rynku polskim, naszym zadaniem będzie dobranie właściwego rozwiązania spełniającego potrzeby klienta – wyjaśnia Buczkowski.
W nowym sklepie będzie można kupić i przetestować sprzęt komputerowy. Możliwy tu będzie także odbiór towaru zamówionego przez internet.
– Cała polityka sprzedażowa tego miejsca zapewni na pewno wysoką sprzedaż. To nie będzie punkt, w którym klient obejrzy i będzie kupował w internecie, bo ceny, które tam zaoferujemy będą bardzo atrakcyjne – przekonuje prezes Komputronika.
Do końca 2014 roku w największych miastach w kraju ma powstać sześć tego typu placówek. Szefowie spółki planują likwidację małych sklepów. Celem jest skupienie się – poza salonami Megastore – na sprzedaży w galeriach handlowych. Jednym z pomysłów na finansowanie sklepów ma być pozyskiwanie środków od wystawiających się w sklepie producentów. Mają oni pokrywać nawet połowę kosztów prowadzenia Megastore.
– Projekt był wielokrotnie przemyślany. Bazuje na założeniach dość pesymistycznych, tak by móc przewidzieć te gorsze scenariusze. Dziś w Warszawie mamy kilka sklepów, część z nich zostanie zredukowana i przeniesiemy pracowników do nowego projektu. Ale będziemy też zatrudniać, wkrótce ruszy rekrutacja – wyjaśnia prezes spółki.
Firma planuje również zwiększenie sprzedaży internetowej. W tym roku może ona dogonić sprzedaż tradycyjną. Jednocześnie Komputronik zapowiada, że w tym roku zwiększy sprzedaż o 30-35 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem.
– Intensywnie działamy w internecie i dynamika wzrostu jest bardzo wysoka. Jest szansa, że w tym roku sprzedaż internetowa w istotny sposób dogoni sprzedaż w sklepach stacjonarnych. Zauważamy niesamowitą dynamikę wzrostu zamówień internetowych z odbiorem w salonach – twierdzi Buczkowski.
Właścicielem Komputronik Megastore będzie Grupa Komputronik S.A.. W jej portfolio znajdują się również inne spółki działające w branży IT: Benchmark Sp. z o.o., Idea Nord sp. z o.o., Movity sp. z o.o., a także czeska spółka K24 s.r.o.
Czytaj także
- 2025-02-27: Polskie produkty rolno-spożywcze za granicą drożeją. Eksporterzy tracą dotychczasowe przewagi kosztowe
- 2025-02-21: Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy
- 2025-02-10: Polscy europosłowie chcą rewizji zakazu sprzedaży aut spalinowych od 2035 roku. Liczą na zdecydowane poparcie w europarlamencie
- 2025-02-04: Rekordowy wzrost sprzedaży samochodów Mercedes-Benz. Rośnie zainteresowanie przede wszystkim autami niskoemisyjnymi
- 2025-01-24: MŚP coraz więcej wnoszą do polskiego eksportu. Postęp technologiczny ułatwia im ekspansję
- 2025-01-07: Kupujący nieruchomości mogą jeszcze liczyć na rabaty. Zwłaszcza w przypadku nowych inwestycji deweloperskich
- 2024-12-13: PZU chce mocniej inwestować w sektor zdrowia i transformację energetyki. W strategii do 2027 roku zapowiada duże zmiany w strukturze grupy
- 2024-11-08: Spadek sprzedaży detalicznej może się okazać tymczasowy. Konsumenci dalej są skłonni do dużych zakupów
- 2024-11-05: Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
- 2024-11-07: Eksport produktów spożywczych z Polski spowalnia. Producentom coraz trudniej konkurować niższą ceną
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Niepewność gospodarcza rosnącym zagrożeniem dla firm. Sytuację pogarszają zawirowania w światowym handlu
Wojna handlowa i trudna sytuacja geopolityczna stanowią zagrożenie dla funkcjonowania firm. Niepewność sytuacji gospodarczej to obok wysokich kosztów pracowniczych najczęściej wskazywana bariera utrudniająca działalność. 60 proc. właścicieli i zarządzających firmami w Polsce uważa ją za największe zagrożenie. – Kryzysy są tyleż szokiem dla systemu, co szansą. Jeśli wykorzystamy nowo tworzące się sytuacje, mamy szansę wyjść wzmocnieni – ocenia Małgorzata Mroczkowska-Horne, dyrektor generalna Konfederacji Lewiatan.
Transport
Ataki cybernetyczne na kolej stają się coraz częstsze. Hakerzy zwykle chcą doprowadzić do paraliżu

W pierwszym kwartale tego roku hakerzy zaatakowali systemy sprzedaży biletów w polskiej i ukraińskiej kolei. Zagrożenia wiążą się jednak również z atakami na systemy zasilania i zarządzania ruchem. Wszystkie tego typu zdarzenia mają jeden cel – mniejszy lub większy paraliż transportu kolejowego, co w obecnej sytuacji geopolitycznej przekłada się na bezpieczeństwo strategiczne. W wielu przypadkach wciąż najsłabszym ogniwem jest człowiek – albo dlatego, że nienależycie chroni hasła i dostęp do urządzeń, albo dlatego, że nadane mu uprawnienia są nieadekwatnie szerokie w stosunku do realnych potrzeb.
Edukacja
Polska nauka potrzebuje różnych źródeł finansowania. Trwają rozmowy o zmianach w systemie

– Finansowanie polskiej nauki wymaga zmian, ale do tego potrzeba politycznej woli i odwagi – ocenia prof. dr hab. Grzegorz Mazurek, rektor Akademii Leona Koźmińskiego. Wśród propozycji wymienia stworzenie systemu zachęt dla biznesu do inwestowania w naukę i edukację, wyznaczenie strategicznych obszarów badań, na które będą trafiały fundusze, czy rozliczanie instytucji naukowych z wykorzystania publicznych pieniędzy. W ramach cyklu „Porozmawiajmy o polskiej nauce” MNiSW w ostatnich miesiącach prowadzi konsultacje ze środowiskiem akademickim i badawczym na temat stojących przed sektorem wyzwań i możliwych do wdrożenia rozwiązań, nie tylko dotyczących finansowania.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.