Mówi: | Łukasz Olek |
Funkcja: | członek zarządu |
Firma: | Currency One |
Kantory internetowe coraz popularniejsze. W wakacje w ten sposób przewalutowano blisko 5,4 mld zł
Rośnie zaufanie Polaków do kantorów internetowych. Rekordowe były miesiące wakacyjne. Od czerwca do sierpnia za pośrednictwem serwisów Internetowykantor.pl i Walutomat zrealizowano 370 tys. transakcji o łącznej wartości 2,7 mld zł. To o 23 proc. więcej niż przed rokiem. Zdaniem ekspertów zainteresowanie e-kantorami będzie wśród klientów coraz większe ze względu na wygodę i bezpieczeństwo .
Z badań Currency One, operatora serwisów Internetowykantor.pl oraz Walutomat, wynika, że w trakcie wakacji zrealizowano w nich 370 tys. transakcji. Ich wartość osiągnęła 2,7 mld zł (29 mln zł dziennie). Operator posiada około 50 proc. udziału w rynku, szacuje się więc, że w całej branży e-kantorów w wakacje przewalutowano blisko 5,4 mld zł.
– Wiarygodność i zaufanie do wymiany walut przez internet jest coraz większa. Polacy nauczyli się, że mogą wymieniać waluty i oszczędzać na tym przy okazji wakacyjnych wyjazdów – mówi agencji Newseria Łukasz Olek, członek zarządu w Currency One.
Polacy wymieniają walutę raz do roku (42 proc. deklarujących wymianę), najczęściej na zagraniczny wyjazd wakacyjny (60 proc.) – wynika z badań przeprowadzonych przez TNS Polska. Dane Polskiej Izby Turystyki wskazują, że w tym roku sprzedano 30 proc. więcej wycieczek niż rok wcześniej, przede wszystkim do krajów europejskich – Grecji, Turcji, Hiszpanii, Bułgarii. Wzrost zainteresowania wyjazdami wakacyjnymi przełożył się również na zainteresowanie e-kantorami.
Wartość średniej transakcji w e-kantorach Currency One wyniosła ponad 7 tys. zł. Najwięcej transakcji zrealizowano w euro (60 proc., lekki wzrost wobec ubiegłego roku), na kolejnych miejscach były dolar, frank szwajcarski i funt brytyjski.
30 proc. korzystających z kantorów internetowych wymienia walutę ze względu na zagraniczny wyjazd, zaś 5 proc. badanych samodzielnie spłaca kredyt hipoteczny w obcej walucie.
Mimo wzrostu zainteresowania e-kantorami wciąż ponad 90 proc. Polaków jeszcze nie korzystało z ich oferty.
– Wielu z nich nie jest świadomych tego, że może oszczędzić, korzystając z internetu zamiast z tradycyjnego kantoru. Trend działa jednak na naszą korzyść, wymiana walut w internecie jest wygodna i bezpieczna. Ten, kto spróbuje, powraca do nas i wymienia w kantorach internetowych – podkreśla Łukasz Olek.
W Polsce działa obecnie ok. 50 internetowych kantorów. W 2013 roku Polacy wymienili za ich pośrednictwem 20 mld zł (dla porównania w 2012 roku niecałe 10 mld zł.). E-kantory narzucają znacznie niższą marżę niż kantory stacjonarne i banki, na internetowych transakcjach można zaoszczędzić 6-8 proc. w porównaniu z standardowymi ofertami. Aby wymienić w ten sposób pieniądze, wystarczą dwa konta walutowe, a cała transakcja oparta jest na przelewach.
Czytaj także
- 2025-04-10: Na platformach sprzedażowych mogą się znajdować szkodliwe produkty. Dotyczy to całego rynku online
- 2025-04-10: Nowa wersja programu Czyste Powietrze zwiększa wymagania wobec wykonawców instalacji. Nie wszystkie firmy są w stanie im sprostać
- 2025-01-24: MŚP coraz więcej wnoszą do polskiego eksportu. Postęp technologiczny ułatwia im ekspansję
- 2025-01-13: Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń
- 2024-12-12: Nowe obowiązki dla e-sklepów. Wchodzi w życie rozporządzenie o bezpieczeństwie produktów
- 2025-01-10: Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
- 2024-12-06: Polska nie powołała jeszcze koordynatora ds. usług cyfrowych. Projekt przepisów na etapie prac w rządzie
- 2024-08-19: Rosnąca konsumpcja może się wkrótce przełożyć na lepsze wyniki branży logistycznej. Są już pierwsze oznaki ożywienia
- 2024-07-25: E-konsumenci wybierają jak najszybsze i najprostsze opcje płatności online. Coraz bardziej interesują się płatnościami odroczonymi i ratalnymi
- 2024-06-17: Połowa Polaków nie potrafi odróżnić oryginalnego produktu od podróbki. Sklepy internetowe wdrożyły technologie blokujące nieautentyczne towary
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Pierwsze efekty prac deregulacyjnych możliwe już jesienią. Ten proces uwolni w firmach środki na inwestycje
Prace nad pakietami deregulacyjnymi trwają. Biznes liczy na ich sprawne przeprocesowanie, ale i tak nie spodziewa się, żeby pierwsze efekty były widoczne przed jesienią. Dziś przedsiębiorcy 40 proc. swojego czasu spędzają na wypełnianiu różnego typu wymagań, a dodatkowo wstrzymują się z inwestycjami ze względu na niestabilność prawa. Zdaniem przedsiębiorców deregulacja to krok w dobrym kierunku, który pozwoli na przesunięcie zamrożonych w bankach pieniędzy na inwestycje i zwiększy konkurencyjność polskich firm.
Ochrona środowiska
Nowa wersja programu Czyste Powietrze zwiększa wymagania wobec wykonawców instalacji. Nie wszystkie firmy są w stanie im sprostać

Aktualizacja programu Czyste Powietrze, która wystartowała 31 marca br., przyniosła m.in. uszczelnienie zasad finansowania oraz zwiększenie monitoringu wykonawców. – Obecna edycja programu jest najbardziej wymagająca ze wszystkich, jakie do tej pory realizowaliśmy – mówi Paweł Bednarek, prezes zarządu Columbus ONE. Wiele firm nie było w stanie się odpowiednio przygotować do zmian i teraz wstrzymały pozyskiwanie nowych klientów. Grupa Columbus ma ambicję, by konsolidować ten bardzo rozdrobniony rynek.
Handel
Na platformach sprzedażowych mogą się znajdować szkodliwe produkty. Dotyczy to całego rynku online

Badanie odzieży i bielizny zakupionych na dwóch azjatyckich platformach wykazało obecność w części z nich niebezpiecznych związków w niepokojących stężeniach – wynika z Raportu Federacji Konsumentów. Podobne produkty mogą się jednak również znajdować na polskich czy międzynarodowych platformach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.