Mówi: | Sebastian Mikosz |
Funkcja: | prezes |
Firma: | PLL LOT |
LOT chce osiągnąć rentowność m.in. dzięki płatnemu jedzeniu i aplikacjom mobilnym
Polskie Linie Lotnicze LOT zmieniają ofertę i chcą lepiej docierać do pasażerów. Ma temu służyć m.in. nowa strona oraz aplikacje mobilne. Prezes przewoźnika zapowiada, że to dopiero początek zmian. Wprowadzenie nowej oferty kosztuje, ale LOT traktuje to jako inwestycję, która szybko powinna się zwrócić.
– Każda nowa usługa jest inwestycją, ale LOT musi w siebie inwestować. Samo cięcie kosztów nie jest odpowiedzią – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Sebastian Mikosz, prezes zarządu PLL LOT. – Poza tym usługi i zmiany wizerunkowe to walka o dodatkowe wpływy. Te wszystkie usługi są elementem naszej zmiany, więc uważam, że to na pewno będzie z korzyścią dla naszych wyników finansowych, dla budowania marży spółki i dla dochodzenia do rentowności.
Wśród zmian zapowiedzianych przez LOT, które już wchodzą w życie, jest m.in. usługa dowozu na lotnisko za stałą cenę, możliwość zamówienia transferu limuzyną pod samolot oraz przedsprzedaż towarów ze sklepu pokładowego poprzez stronę internetową spółki. Już od 1 czerwca funkcjonuje nowa oferta taryfowa „New First Minute”.
LOT zmienia również ofertę serwisu pokładowego. Na rejsach krótko- i średniodystansowych pasażerowie klasy ekonomicznej za darmo otrzymają jedynie słodką przekąskę oraz wodę. Za inne posiłki trzeba będzie zapłacić. Dzięki ofercie „LOT Gourmet” oraz współpracy ze Starbucksem płatne produkty mają być jednak dużo wyższej jakości.
– Najważniejsza zmiana to paradoksalnie ta, którą pokazaliśmy najmniej: stopniowe zmienianie dostępności usług mobilnych. Wierzymy, że ten kanał sprzedaży będzie zarówno kanałem sprzedaży usług nowych, które właśnie pokazaliśmy, jak i w ogóle sprzedaży biletów. Spodziewam się, że pasażerowie najwięcej korzystać będą, nawet informacyjnie, ze strony Mobile LOT, czyli ze strony przystosowanej do smartfonów, jak i ze strony androidowej i iOS – dodaje Mikosz.
Nowa oferta LOT-u powstała w oparciu o badania przeprowadzone przez TNS Polska. Mikosz podkreśla, że wyniki ankiety pokazały, że właśnie takich zmian oczekują pasażerowie. Zapewnia jednak, że przewoźnik będzie reagował na sygnały płynące od klientów i oczekuje na ich reakcję.
Już tydzień temu w internecie pojawiła się strona internetowa Twojenowelinie.com. Choć początkowo Mikosz zaprzeczał, by był to element kampanii LOT-u, okazało się, że tak właśnie było. Prezes przewoźnika zapewnia jednak, że przygotowanie nowej oferty w taki sposób było bardzo efektywne kosztowo.
– Wszystkie zmiany, które proponujemy i których dokonaliśmy, zrobiliśmy w praktyce rękami naszych pracowników. Oczywiście zrobienie strony internetowej zostało powierzone firmom, z którymi współpracujemy. Ciężko jest mi sobie wyobrazić, żebyśmy byli w stanie bezinwestycyjnie stworzyć nowe usługi – zauważa Mikosz.
Prezes LOT-u zapewnia, że to nie koniec zmian. W ciągu najbliższych miesięcy linia regularnie ma ogłaszać nowe produkty i oferty. Będą one dotyczyć między innymi klasy biznes oraz stron mobilnych – te ostatnie mają ruszyć już na początku września. Poprzez witrynę internetową LOT-u pasażerowie będą mogli śledzić tempo wdrażania poszczególnych zapowiedzianych nowości.
Zmiany mają teraz postępować mniej skokowo. Jak przyznaje Mikosz, rewolucja w ofercie LOT-u jest wynikiem nagromadzenia prac związanych z restrukturyzacją, prowadzoną od kilku miesięcy. Podkreśla, że pomimo zmian i wprowadzenia opłat za lepszy catering pokładowy, LOT pozostaje przewoźnikiem tradycyjnym, a nie staje się linią niskokosztową.
– LOT jest przewoźnikiem siatkowym, operującym z lotniska w Warszawie, oferującym usługi tradycyjnego przewoźnika i walczącym o to, żeby zwiększać możliwość wyboru przez pasażera usług, które są oferowane i odpłatnie, i nieodpłatnie – podkreśla Mikosz.
Czytaj także
- 2024-11-25: Sebastian Karpiel-Bułecka: Jurorowanie to nie jest proste zadanie, ale bardzo mnie to rajcuje. Staram się być sprawiedliwy, szczery i rzetelny
- 2024-12-04: Sebastian Karpiel-Bułecka: Przez ostatnie lata z własnego wyboru nie grałem w sylwestra, tylko spędzałem ten dzień z rodziną. W tym roku będę świętował na scenie
- 2024-12-12: Sebastian Karpiel-Bułecka: Z zawodu jestem architektem, a muzyka to jest moja pasja. Nie byłem spięty, żeby za wszelką cenę zrobić wielką karierę
- 2024-11-20: Część linii lotniczych unika wypłacania odszkodowań za opóźnione lub niezrealizowane loty. Może im grozić zajęcie samolotu przez windykatora
- 2024-10-23: Tylko połowa poszkodowanych pasażerów walczy o odszkodowanie za opóźniony lot. To nieodebrane kilka miliardów euro
- 2024-09-13: M. Lasek: Z rozwojem cargo nie ma co czekać na nowe lotnisko centralne. Zachęty podatkowe mogłyby pomóc
- 2024-09-25: Budowa CPK ma ruszyć w 2026 roku. Wyzwaniem będzie skumulowanie dużych inwestycji w jednym czasie
- 2024-10-09: Cyfrowi kontrolerzy lotów nie zastąpią na razie całkowicie ludzi. Zaawansowane technologie będą jednak wspierać zarządzanie ruchem lotniczym
- 2024-10-15: Poznańskie lotnisko Ławica poszerza ofertę cargo. Będzie realizować transport dzieł sztuki oraz zwierząt z zoo
- 2024-09-27: Do 2050 roku lotnictwo ma być zeroemisyjne. Do osiągnięcia tego celu konieczna jest wymiana floty i przejście na ekologiczne paliwa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania
Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.
Przemysł
Polskie firmy przemysłowe bardziej otwarte na technologie. Sztuczną inteligencję wdrażają z ostrożnością [DEPESZA]
Innowacje cyfrowe w przemyśle, choć wiążą się z kosztami i wyzwaniami, są jednak postrzegane przez firmy jako szansa. To podejście przekłada się na większą otwartość do ich wdrażania i chęć inwestowania. Ponad 90 proc. firm przemysłowych w Polsce, które wprowadziły co najmniej jedno rozwiązanie Przemysłu 4.0, dostrzega wyraźną poprawę efektywności procesów produkcyjnych – wynika z nowego raportu Autodesk. Choć duża jest wśród nich świadomość narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, na razie tylko 14 proc. wykorzystuje je w swojej działalności.
Prawo
Przez „wrzutkę legislacyjną” saszetki nikotynowe mogły zniknąć z rynku. Przedsiębiorcy domagają się konsultowania nowych przepisów
Coraz popularniejsze na rynku saszetki z nikotyną do tej pory funkcjonują poza systemem fiskalnym i zdrowotnym. Nie są objęte akcyzą ani zakazem sprzedaży osobom niepełnoletnim. Dlatego też sami producenci od dawna apelują do rządu o objęcie ich regulacjami, w tym podatkiem akcyzowym, żeby uporządkować rosnący rynek i zabezpieczyć wpływy budżetowe państwa. Ministerstwo Zdrowia do projektu ustawy porządkującej rynek e-papierosów bez zapowiedzi dodało regulację dotyczącą saszetek nikotynowych, która jednak w praktyce mogła zlikwidować tę kategorię wyrobów na rynku. Przedsiębiorcy nie kryją rozczarowania sposobem, w jaki wprowadzane są zmiany w przepisach regulujących rynek.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.